Gå til innhold

Jeg skal stramme opp til sommeren.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Hva går kjppest. Jeg liker disse elipse apparatene. går det på både armer rumpe, lår , ben og midje?

og litt styrke med lave vekter.

3 ganger i uka ca. hvor lang tid tar det før jeg ser resultater da. er ei lita jente fra før av da. og kostholdet er bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor lave vekter?

Løft det du klarer på en riktig måte! For å stramme opp må du ha bort fett og få mer muskler, for å få mer muskler må du ta i litt. Muskelen blir større ved at den belastes nok til at muskelfibre revner.

Tren vekter først og en halvtime kondisjon etterpå, ellipsemaskin med god motstand på er bra:-)

Skrevet

men vil ikke bli noe større på noen måte, derfor jeg er redd for å få for høye vekter på......eller?

Skrevet
men vil ikke bli noe større på noen måte, derfor jeg er redd for å få for høye vekter på......eller?

Største problemet blandt kvinner og styrkeløft er redselen som å se ut som de fæle bodybuilderdamene! For å si det slik, det skal JÆVLIG MYE til.

Jenter har ikke testosteron som gutta, og skal trene rimelig hardt og tungt for å få noe særlig med muskler.

Bare se på hun bokseren Cecilie Brekkhus, trener nok tung styrke flere ganger i uka, og har stort sett bare fine og derfinerte muskler, med så mye trening.

Hvis du trener enkle styrkeøvelser opptil 3 ganger i uka, kommer du aldri til å bli slik uansett. Ikke overvurder kroppen din a :P

Gjest Golden Girl
Skrevet

Jepp. Det skal j*vlig mye til før jenter får store muskler. Skal man bli stram i kroppen må man ta i! Det skal gjøre litt vondt å bli fin.

:)

Skrevet
Hva går kjppest. Jeg liker disse elipse apparatene. går det på både armer rumpe, lår , ben og midje?

og litt styrke med lave vekter.

3 ganger i uka ca. hvor lang tid tar det før jeg ser resultater da. er ei lita jente fra før av da. og kostholdet er bra.

I likhet med alle andre her, så vil jeg anbefale deg å løfte med tunge vekter fremfor lette. Å løfte med lette vekter har ikke noe for seg, det er først når du presser deg selv (og det gjør du ikke med veldig lave vekter) at du får fremgang, og jeg vil tro at du raskere vil se resultater med tyngre vekter.

Dersom du ikke har trent mye styrke før, og dermed er svært sterk, så har du ingenting å frykte. Det er skal veldig mye til før jenter blir store av å trene styrke.

Det er vaskelig å si hvor raskt du vil se resultater. Det kommer bl.a. mye an på hvor hardt du presser deg. Innen fire uker vil du nok se resultater.

Gjest Gjest_Mathilde_*
Skrevet

Jeg er sinnsykt svak, så har begynt med styrketrening. Jeg tar 15 ganger 3 repetisjoner. Tror manualene er på 1,5 kg hver (er utrolig svak!!) og etter 3 repetisjoner er jeg da helt utslitt.. Burde jeg heller ha tyngre vekter og kanskje 10 ganger 3 repetisjoner i stedet?

Skrevet

Når du klarer 3x15 med den belastningen uten problemer, ville jeg økt belastningen og tatt 3x10 ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...