sommerglede Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 vår sønn er nsart 1 år.... og har begynt å tenke på hva vi kan kjøpe som han kan ha nytte av i "lang" tid... vi har utrolig mye leker da vi ha 2 andre barn ... men vi mangler en trehjulssykkel.... er det for tidligt ? når begynner man på trehjullsykkel? husker ikke når våre andre barn begynte.. ellers så har vi det meste innen biler. duplo. dyr...osv....
Tusenfryd Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Min toåring sliter med enkelte trehjulsykler pga korte ben, så jeg ville nok ventet et år i hvert fall. Hvis dere skal ha selskap, så blir det masse gaver og da er det så det holder, det vet du jo - tror vi kjøpte noe klær eller noe annet nyttig - og den ene toårsgaven ble dyttet videre til jul. Det ble plenty av tråtraktorer og andre gjeve ting. jo, vi ga en skikkelig tykk og myk morgenkåpe, vi bruker det mye ho oss, og den var stooor og brukes lenge.
Rioja Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Jenta vår fikk 3-hjulsykkel i 1-års gave. Hun var da alt for kort i bena til å bruke den. Da hun fylte to fikk hun 2-hjuling med støttehjul som hun fint klarte og bruke, og enda var det for langt ned til pedalene på 3-hjulsykkelen... Så den ble aldri brukt :-( Tror uansett jeg ville ventet til 2-årsdagen...
Tuttamedtulla Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Jenta vår som blir to år i juli, rekker ikke ned til pedalene på trehjulsykkelen. Så tror nok vi venter med å gi henne det i toårsgave. Litt vanskelig dersom han har alt ja. På en annen siden skjønner han sikkert ikke mye, så hva med å gi ham f.eks. nye sko, jakke, dress, eller noe slikt da?
blå Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Vesleblå får en slump penger i banken. Har opprettet en sparekonto og håper at det er noe hun kommer til å sette stor pris på når hun blir eldre (det gjorde i allefall jeg). Satte inn penger både til dåp og til jul og i 1 års gave (hun fikk foresten en ting også til dåpen da). Hun har jo alt hun trenger, og jeg ser ikke poenget i å kjøpe enda mere stæsj som nesten ikke blir brukt. Desuten blir det nok av gaver både til jul og til bursdag. Når hun blir større og ønsker seg noe blir ting litt anderledes synes jeg.
Gjest Dallandra Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Hva med en sånn sparkebil, eller hva det heter? Kan sitte oppå, eller gå bak og dytte? Det pleier å være et rom under setet også som det er plass til litt småtteri i. Våre fikk sånn i 1-årsgave, og de er faktisk i bruk enda, som uteleker, og nå er de 3.5 og 5 år gamle.
sommerglede Skrevet 15. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. april 2008 Hva med en sånn sparkebil, eller hva det heter? Kan sitte oppå, eller gå bak og dytte? Det pleier å være et rom under setet også som det er plass til litt småtteri i. Våre fikk sånn i 1-årsgave, og de er faktisk i bruk enda, som uteleker, og nå er de 3.5 og 5 år gamle. dette var en god ide... vi har en slike en men den er nesten ødelagt. så da hadde det vært en god ide å kjøpe en slik en... takker
sommerglede Skrevet 16. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. april 2008 Medlemskap i OBOS? unnskyld at jeg spør,... men hva er det?
Yummy_Mummy Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 obos er oslo boligbyggerlag. Det kan gi forkjøpsrett dersom han skal kjøpe seg leilighet i området. Ellers kan kanskje noe større som også de andre barna ha glede av være noe, f.eks. sandkasse, rusjebane eller disse (huske).
Susan Sto Helit Skrevet 16. april 2008 #11 Skrevet 16. april 2008 Gutten min fikk trehjulsykkel da han var ca ett år. (Eller yngre) Mormoren hadde egentlig tenkt å kjøpe en form for gå-vogn, men endte med den sykkelen istedenfor. Det er en sykkel med litt høyere kant bak på setet, sele og en avtagbar stang bak, som vi voksne kan dytte i. Han rekker ikke ned til pedalene, men så lenge vi kan dytte han, så har han stor glede av den alikevel. Og når han bli større, så tar man jo bare av "dyttestanga", plugger igjen hullet, og så har han en vanlig trehjulsykkel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå