Gjest Gjest_Renate_* Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Hvor mye gir dere i konfirmasjonsgave til naboens barn, kollegaens barn osv - mennesker dere ikke omgås med men er bekjent av? Hvor mye til barnas nære og ikke nære venner? Og hvor god økonomi har dere, det har jo litt å si for størrelsen på gavene vil jeg tro?
Gjest Eurodice Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Hvor mye gir dere i konfirmasjonsgave til naboens barn, kollegaens barn osv - mennesker dere ikke omgås med men er bekjent av? Hvor mye til barnas nære og ikke nære venner? Og hvor god økonomi har dere, det har jo litt å si for størrelsen på gavene vil jeg tro? Hvorfor i all verden synes du at må gi gave til barn av noen du ikke omgås med?
sommerglede Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 vi gir konfirmasjonsgave til slekt. venner . og naboer.... selv om vi kjenner en haug med andre mennesker og vi ikke omgås med de så føler jeg ingen behov for å gi gave heller... har nok med de vi har kontakt med.. og synest at en plass må man sette grensen ,,,,
sommerglede Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 ok.. beklager... fikk ikke med meg at det stod datterens klassevenner... men nå har ikke jeg så store barn.. men kunne tenke meg at 200 kr til hver venninne måtte holde ..... (men må selvsagt se hvor stor vennegjeng barna har og se det ann da... er jo ikke alle som har økonomi til å gi 15 venner 200 kr hver)
Gjest Gjest_Renate_* Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Her hvor jeg bor er dette vanlig, ungene får gaver hos mennesker som omgås besteforeldrene for eksempel, og hos foreldrenes kollegaers osv - trodde det var ganske vanlig overalt - men dette er jo et mindre sted så det kan kanskje være grunnen? Jeg tenkte 100,- til venninner hun er lite sammen med, og 200,- til de nærmeste. Vi har 12-13 stykker til sammen som vi skal gi til.
Gjest Gjest_Renate_* Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 vi gir konfirmasjonsgave til slekt. venner . og naboer.... selv om vi kjenner en haug med andre mennesker og vi ikke omgås med de så føler jeg ingen behov for å gi gave heller... har nok med de vi har kontakt med.. og synest at en plass må man sette grensen ,,,, Jeg spurte om naboer også, hva gir dere til dem?
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Her hos oss (vi bor på et lite sted) er det vanlig med 200 til naboers og kollegaers unger. Vi har også naboer som vi har en del mer kontakt med, og som vi selv har jevnaldrende unger med, så da har vi gitt 300 til hverandre. Men vi har også omgangsvenner som vi bare ga (og fikk) 200 fra. Så det var bare noen få som fikk 300. (De naboungene som ungene våre har vokst opp ilag med.) Når det gjelder klassevenner så plukket vi ut ca. 5-6 stykker som vi så på som de nærmeste. Disse fikk 200 kr, de andre ga vi ingenting. Var veldig usikker på dette og forhørte meg en del på forhånd, og det viste seg at det var sånn de fleste andre gjorde det også. Selv husker jeg at vi ga tomme kort til alle de andre i klassen da jeg ble konfirmert (de man hadde minst kontakt med), men dette var det ingen som gjorde lenger.
sommerglede Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Jeg spurte om naboer også, hva gir dere til dem? naboer gir vi oxo forskjellig til... de vi ikke har så mye kontakt med gir vi 150 kroner. og de vi har mye omgang med gir vi 200 kroner..
Fluffie Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Er det virkelig vanlig aa gi gave til saa mange? Greit nok at man gir en lite gave til barna til naere venner, og til egne barns naere venner, men trodde virkelig ikke det var vanlig aa gi til alle i klassen, og til naboer man knapt nok kjenner... Men jeg konfirmerte meg ikke, saa kan godt hende andre i klassen min praktiserte det slik uten at jeg la merke til det.
lolita90 Skrevet 15. april 2008 #10 Skrevet 15. april 2008 jeg fikk 200 kr av mine naboer der jeg bodde før...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå