Gjest ts Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Har en liten hund på 1 1/2 år, han er stueren, men har en tendens til å markere når jeg tar han med på besøk til andre. Kom over denne lille saken på hjemmesiden til petshop girls og lurer på hva andre med hunder mener om å bruke denne KUN når jeg tar han med på besøk til andre? Vil jo mye heller la han bli med på besøk istedenfor å la han være alene hjemme.. http://www.petshopgirls.no/html-sider/Shop...SE/Boyband.html
Silvert Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 For og si det slik, jeg hadde ikke vært så veldig glad i og få besøk av deg og hunden din hvis vi begge var klar over att den sannsynligvis kom til og legge igjen litt "godlukt". Mener absolutt du bør prøve den greia
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Det er jo ikke verre enn å ha kobbel på ham når dere er i besøk - og gi ham en kjapp, kontant beskjed om at dette er uønsket adferd i det han skal til å markere. Dette er et problem som lar seg løse med ren lydighet, små hunder trenger også dressur
FantasDick Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Jeg ville nok ha hatt med hunden på besøk, hatt den i kobbel og fulgt med på han. Gitt korreksjon når du ser han skal til å markere og bare terpe på dette. Å sette på han en slik "truse" får han jo ikke til å slutte med denne (uakseptable) uvanen.
NovaFlare Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Hannhund-bånd bør du ha, ja Men det finnes jo billigere enn akkurat på Petshop da Men de er helt klart stiligere da
Gjest ts Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Hunden min er veldig lydig og tro meg,jeg er meget klar over at små hunder også trenger oppdragelse, noe hunden min får. Og det er kun nå i de siste månedene jeg har sett noe til denne atferden, vet det er mange som sliter med dette når hanhunden kommer i denne hormonelle alderen. SELVFØLGELIG korrigerer jeg han når han har prøvd seg på dette hjemme hos andre. Men dette tenkte jeg på som en løsning når jeg skal på besøk hos folk som det hadde vært krise om jeg skulle vært for sent ute før han fikk skvettet. F.eks oppetter min venninnes nye, hvite sofa. som sagt så er ikke dette en lettvint løsning som jeg kan sette på når jeg ikke "gidder å oppdra" hunden min, ikke det det er snakk om. Heller en sjelden gang når jeg er veldig redd for at det skal skje et uhell inne hos andre. Blir forresten oppgitt når det antydes at jeg ikke oppdrar hunden min bare fordi den er liten.. er ikke den typen som behandler han som en veskehund som jeg kan kle opp i forskjellige antrekk..
Gjest Page Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Skjønner deg godt. Det er ikke gøy når det skjer uhell hjemme hos andre. Klart det beste er å passe på, men uhellet kan uansett være ute hvis man er det minste uoppmerksom et øyeblikk. Så lenge dette er noe du satser på å bruke kun en sjelden gang ser jeg ikke noe galt i det. Det står faktisk i beskrivelsen at denne innretningen faktisk kan bidra til å venne hunden av med å markere inne, fordi den ikke lenger får sine "markerings-opplevelser" som holder uvanen i live. Jeg har ei tispe på 1 1/2 som tisser på tepper hjemme hos andre, jeg. Ikke mye trivelig det heller. Trodde det bare var hannhunder som holdt på sånn, jeg?
NovaFlare Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Neida, tispa til venninna mi markerer stadig vekk, hun.
Gjest Page Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Neida, tispa til venninna mi markerer stadig vekk, hun. Jeg pleier å få henne til å tisse før vi går inn, men det hjelper ikke noe særlig. I tillegg passer jeg på henne hele tiden mens vi er inne, og tar henne som regel idet hun setter seg ned, men ofte får hun jo tid til å etterlate seg en aldri så liten flekk. Ikke særlig hyggelig hverken for meg eller de vi er på besøk hos. Håper det går over når hun er over ungdomstiden sin!
Gjest ts Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Takk for svar page! det er nettopp dette jeg snakker om.. de er raske små jævler som noen ganger får lurt inn en stråle i det du ser vekk i et halvt sek og ja, det er som sagt KUN en sjelden gang jeg har planlagt å bruke det, nettopp når det ville vært krise om han fikk lurt inn en stråle oppetter en ny sofa! huff ja, har hørt at både hanner og tisper har en tendens til dette i en viss alder.. ikke gøy, men får bare fortsette å korrigere og håpe at de gir seg med alderen
NovaFlare Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Jeg pleier å få henne til å tisse før vi går inn, men det hjelper ikke noe særlig. I tillegg passer jeg på henne hele tiden mens vi er inne, og tar henne som regel idet hun setter seg ned, men ofte får hun jo tid til å etterlate seg en aldri så liten flekk. Ikke særlig hyggelig hverken for meg eller de vi er på besøk hos. Håper det går over når hun er over ungdomstiden sin! Tror ikke det går over for å være ærlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå