Gå til innhold

mobiltlf og diverse 4 siffrede mldnr.

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt mamma
Skrevet

Er ei oppgitt mor, min datter på 12 har mobil med djuice controll, det vil si hun har 200 kr i mnd å bruke, men nå er det tomt på ingen tid(ca 10 dg).

Hun sier selv at hun får meldinger fra nr 2125 og 1961(er ikke 100% sikker på siste nr), men har sådan funnet ut at det er noe som heter Jamba på 2125, men finner ikke noe på 1961. På Jamba er det 18 årsgrense!

Kan noen si meg hva 1961 er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meldingene skal stoppe om hun sender STOPP til de aktuelle numrene.

Skrevet

Jeg vet ikke om du er klar over dette, så jeg forteller deg litt om Jamba (som et konkret eksempel).

Ja. Jamba har 18-års grense. Men står nummeret til datteren din registrert på en voksen? (Må det ikke det?) Om datteren din f.eks har kjøpt et søtt bakgrunnsbilde eller en ringetone fra Jamba, fortsetter Jamba å sende meldinger til henne - hun abbonerer på tjenesten. Dette står med svært liten tekst når Jamba sender reklame på tv, og jeg regner med at de fleste 12 åringer ikke er klar over dette. Som gjest over sa: om hun sender STOPP til nummeret stopper de å sende meldinger til henne.

Jeg foreslår at du snakker litt med datteren din om dette med å kjøpe bilder og slike ting til mobilen. Du er kanskje klar over at det koster masse penger, og at det er mulig å legge slike ting inn på mobilen gratis og lovlig (laste ned via datamaskin og overfører til telefon).

Jeg har selv vert 12 år gammel og svidd et par kontantkort på denne måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...