Gå til innhold

Lett brus

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Kan man legge på seg hvis man drikker lett brus?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Nei, hvis man drikker lettbrus, så kan man ikke legge på seg. Overhodet ikke.

Gjest Lacuna
Skrevet

Den er jo lett, det ligger i navnet.

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Vet at man ikke skal legge på seg av lett brus men i det siste har jeg hørt at man kan legge på seg pga det kunstige søstningsstoffet.

Så jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger.

Og dette er ikke noe å le av. Hvorfor legge igjen bare en latterikon her?Lite seriøst.

Skrevet
Vet at man ikke skal legge på seg av lett brus men i det siste har jeg hørt at man kan legge på seg pga det kunstige søstningsstoffet.

Så jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger.

Og dette er ikke noe å le av. Hvorfor legge igjen bare en latterikon her?Lite seriøst.

Det er klin umulig å legge på seg av noe som har ingen kalorier. Helt klin umulig, og sikkert derfor latterikonene kom opp.

Når det er sagt så er det enkelte som får økt sultfølelse av kunstig søtstoff. Økt sultfølelse kan føre til at man spiser mer og derfor legger på seg. Det er altså ikke søtstoffet i seg selv som gjør det, men den ekstra maten man spiser i forbindelse med drikking av lettbrus. Vær obs på dette om du er en av dem som reagerer med sult på søtstoff, hvis ikke, så er det ikke noe problem.

Skrevet

Med mindre du drikker sinnsyke mengder og dermed lurer kroppen din skikkelig og den får søthunger så tror jeg ikke det.

Men jeg ville fortsatt holdt meg unna de som inneholder søtningsstoffet aspartam.

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Tusen takk til dere med seriøse svar :)

Skrevet
Tusen takk til dere med seriøse svar :)

Jeg vil også minne om at det er jo ikke bare kaloriene det er snakk om her. F.eks. syren i brusen som tærer på tender og slikt :)

Brus i helga som belønning er jeg helt for , men ikke til hverdags!

VANN VANNN VANNN :)

Skrevet
Jeg vil også minne om at det er jo ikke bare kaloriene det er snakk om her. F.eks. syren i brusen som tærer på tender og slikt :)

Brus i helga som belønning er jeg helt for , men ikke til hverdags!

Å bruke mat eller drikke som belønning?

En kan jo bruke sugerør for å unngå de verste syreskadene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...