Gå til innhold

Ringe med skjult nummer

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er så mange som har "hvem ringer" og kan se hvilket nummer en ringer fra. Jeg vet at det finnes noen taster en kan trykke for å skjule nummeret men husker ikke hvilke. Vet du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mobil du snakker om? Nokia?

Isåfall går du inn på "Innstillinger".

Deretter går du inn på "Anropsinnstillinger".

Så trykker du deg fram til du ser "Sende eget nummer".

Også velger du forvalgt, på eller av.

Men jeg vet jo ikke om det var dette du var ute etter. På fasttelefon har jeg ingen aning.

Gjest sexysadie
Skrevet

Personlig så synes jeg d er rett iriterende at folk ringer med skjult nummer, omtrent som om at de har noe å skjule..... :evil:

Skrevet

Hos oss er det ytterst sjelden at vi svarer når det ringer noen med skjult nummer. Jeg har informert nesten alle vi kjenner om dette jeg. Sambo tar som regel telefonen for å få lov til å være ekkel mot evt. selgere da.

Skrevet

Menneh....."gjest" ville vel bare vite hvordan hun fikk det til...eller? :wink:

Gjest Virvel
Skrevet

Det er veldig forskjellig hva man må trykke på, men hvis du har en bruksanvisning til telefonen din (eller forteller oss hva slags telefon du har...), står det sikkert der.

Gjest Starya
Skrevet

*31* og så telefon-nummeret du skal ringe til.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det skal jeg prøve! Takk! :)

Gjest ButtHead
Skrevet
*31* og så telefon-nummeret du skal ringe til.

Jeg ville bare legge til at det er ikke alle hustelefoner dette funker på.

Så det er best å sjekke om det funker før en ringer. Jeg har i allefall brent meg på det at jeg ikke har prøvd å sjekke om det funker først :o

Skrevet

Å så virker ikke dette om du har netcom.. Jeg prøvde å gå inn på instillinger på tlf min engang, men da fikk jeg ikke til å ringe ut. Ringte til netcom å spurte, å de sa at dette var en tilleggstjeneste de hadde, så om jeg ville ha skjult nr så måtte jeg ha det hele tiden..

Å DET ville jeg jo ikke.... :D

(*31* eller #31# virker heller ikke på tlf min.)

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har telenor når det gjelder fasttelefon. Der fungerer *31* På mobilen min (Nokia) er det et eget valg som gjør at nummeret ikke vises.

• 4 uker senere...
Gjest Donna
Skrevet

Uansett er det irriterende når folk ringer med skjult nummer ....jeg fikk nettopp en slik inngående samtale på min mobil ...men valgte å ikke svare på denne ....liker å kunne se hvem som vil ha tak i meg ....

Skrevet

Skjulte numre som ringer meg pleier jeg ikke svare...

Eller som en telefonsvarer jeg fikk høre en gang;

"Jeg svarer bevisst ikke på telefonoppringninger fra skjult nummer"

:ler:

Gjest Elise!
Skrevet

Fra mobil kan man gjøre det enkelt og bare trykke #31# før nummeret. Dette gjelder ikke netcom! Fra hustelefon er det *31* ja :lol:

Gjest Anonymous
Skrevet

Når det ringer et hemmelig nr. så er det sjeldent at det er noen "hemmelig beundrer" akkurat..(sukk) Det er som regel telefonselgere, og de ringer kun tre ganger... :ler:

Skrevet

Hos oss går alle hemmlige nummer rett over til telefonsvareren :wink:

Skrevet

Liker ikke å svare på anonyme telefoner jeg heller, men fordi jeg kjenner noen som, av sikkerhetsmessige grunner, har hemmelig nummer gjør jeg det likevel.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ikke så mange chattere her, skjønner jeg ...

På sex-chat (der jeg er av og til) treffer jeg av og til på menn som vil gjøre "telefonsjekk" for å sjekke at jeg virkelig er kvinne.

Da er det greit å kunne ringe ham med skjult nummer. (Han må gjerne oppgi sitt nr, men aldri i livet kommer jeg til å oppgi mitt!)

Og det er helt riktig som mange sier her: om det er mulig eller ikke, kommer an på teleleverandøren - og hva slags abonnement man har.

Gjest Adina Madeleine
Skrevet

Jeg svarer heller ALDRI, av prinsipp, på skjulte nummer. Syns det er direkte uhøflig å ringe andre med det. Har også venner som har utnytta dette tidligere overfor meg og andre. Sånne venner som er litt vel "klengete" og noen ganger vil man bare ha fred. De har vært på både den ene og andre tråden et dusin ganger. Plutselig ringer det med skjult nummer, man er så naiv at man tar den, og gjett hvem? Man har blitt lurt til å ta telefonen. Nei, som jeg pleier å si, det er en menneskerett å ha lov til å la være å ta telefonen. :evil:

Gjest Starya
Skrevet

Har ikke nummervisning, så for meg er det et ikke-problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...