Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Jeg vet jo at det brukes durumhvete i pasta, men når jeg leser utenlandske oppskrifter kategoriseres mel litt annerledes enn her - og jeg vet at norsk hvete er "sterk" (proteinrik) sammenliknet med mye hvetemel andre steder. Durumhvete er visst ofte nordamerikansk hvete - og det blandes det norske melet med før vi kjøper det. Derfor lurer jeg på om jeg kan bruke vanlig hvetemel til pastadeig? Vil det evt hjelpe om jeg blander i litt glutenmel? *bor på landet uten durumhvete i butikkhyllene*
Gjest Zia Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Det er ikke noe problem å bruke vanlig norsk hvetemel til pastadeig - det har jeg gjort utallige ganger før durumhvete var å få kjøpt hvor jeg bor. De siste årene har jeg av og til brukt durumhvete eller en blanding av vanlig hvetemel og durum, men jeg tror faktisk jeg foretrekker bare hvetemel.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Takk for svar Det høres bra ut, da slipper jeg jo å planlegge innkjøp lang tid i forveien når jeg får lyst til å lage pasta selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå