Gå til innhold

"Unintended"

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

...betyr vel tilkommende ektefelle, men hva betyr da unintended?

(Hører på sangen fra Muse, skjønner dere... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når Muse (et band, for dem som ikke vet det) synger "You can be my unintended", så betyr det....??

*blånn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det betyr rett og slett uventet.

søk opp teksten på sangen så blir det kanskje litt klarere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 10 år senere...

Hvordan tolker dere sangen? Vet det er en gammel tråd, men googlet på nettet etter tolkning av hele sangen. For meg er dette en kjærlighetserklæring, men jo mer jeg lytter jo mer utsikker blir jeg 

Anonymkode: a5f7f...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tolkning er at jeg-personen ber du-personen om å vente på ham til han kommer over sin virvelvind av en eks. Hun som vekket alle de store følelsene. "Du" derimot er den trygge, den gode, den som kan bli en stabil partner, hvis "jeg" bare kommer over henne som egentlig var min "intended" ... 

Anonymkode: 7699b...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Sangen er en tragedie, i den klassiske betydningen at komedier har lykkelig slutt og tragedier tragisk slutt. Hvis vi ikke bare leser teksten, men lytter til tempoet, melodien og bruk av falsett, så ser vi at fortelleren er låst til sitt livs store kjærlighet, som er en historie fra fortiden. Dersom jeg-personen kunne bryte seg fri, kunne komme seg videre, kunne stable et nytt liv på benene, så hadde nok nåtidens romantiske interesse vært et godt valg. Du-personen er et logisk og rasjonelt bra valg for et godt kjærlighetsliv. Men det spiller ingen rolle, for jeg-personen har faktisk ingen spesifikke planer eller ambisjoner om å bryte ut av lengselen og fengselet fra fortiden. 

Når fortellen sier "I'll be there as soon as I can" og "She could never be as good as you", så vitner det om fortellerens egne, interne kamp i et følelsesmessig indre kaos. Det er ikke løfter, ikke engang komplimenter. Det er potensielle sannheter som aldri kommer til å bli noe av i virkeligheten.

Morsomt nok var ikke denne sangen tiltenkt gitar, men tangenter. Det at den faktisk spilles på gitar var ... utilsiktet.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Overrasket said:

Sangen er en tragedie, i den klassiske betydningen at komedier har lykkelig slutt og tragedier tragisk slutt. Hvis vi ikke bare leser teksten, men lytter til tempoet, melodien og bruk av falsett, så ser vi at fortelleren er låst til sitt livs store kjærlighet, som er en historie fra fortiden. Dersom jeg-personen kunne bryte seg fri, kunne komme seg videre, kunne stable et nytt liv på benene, så hadde nok nåtidens romantiske interesse vært et godt valg. Du-personen er et logisk og rasjonelt bra valg for et godt kjærlighetsliv. Men det spiller ingen rolle, for jeg-personen har faktisk ingen spesifikke planer eller ambisjoner om å bryte ut av lengselen og fengselet fra fortiden. 

Når fortellen sier "I'll be there as soon as I can" og "She could never be as good as you", så vitner det om fortellerens egne, interne kamp i et følelsesmessig indre kaos. Det er ikke løfter, ikke engang komplimenter. Det er potensielle sannheter som aldri kommer til å bli noe av i virkeligheten.

Morsomt nok var ikke denne sangen tiltenkt gitar, men tangenter. Det at den faktisk spilles på gitar var ... utilsiktet.

Du er en Muse-fan?

Anonymkode: 1b4cd...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er en Muse-fan?

Anonymkode: 1b4cd...3ff

Gode gud, nei. Jeg liker ikke den sangen i det hele tatt. Den er for langdryg og teatralsk for meg. Det er jo litt ironisk i og med at produksjonen er så edruelig, bare en gitar og en stemme. Men innenfor det rammeverket er det en overdådig og pompøs sang som velter seg i selvmedlidenhet og egen, egoistiske smerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...