MissJenny Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 jeg er egentlig lys/mørk blond og har i vinter vært brunette, ganske mørkt, men en del rødtoner i. nå gir jeg etter, familie synes jeg er finest som blond, venner synes mørkt hår var kult.. men vil bli lys til sommern igjen. har farget håret til frisør, men tatt ettervekst selv.. skal til frisøren for å bli lysere eller hva jeg finner på å gjøre med det nå.. så jeg lurer på om det er mulig, hvor mye det sliter på håret... vil det bli gult? striper eller helbleking? noen som vet? helst frisører, eller noen som har erfaringer med det..
Malina Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Personlig synes jeg masse tynne striper ( i hette) blir best når man går fra brunette til blondine. Frisøren prepper håret for å unngå gul/orange skjær.
MissJenny Skrevet 14. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2008 ok, så det er mulig å bli såpass lys. enig i at hette blir best, men fy søren så vondt...
jeanineK Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 ok, så det er mulig å bli såpass lys. enig i at hette blir best, men fy søren så vondt... Vondt?? Om det blir gjort riktig, så skal det jo ikke være vondt. Jeg er har selv egentlig svart hår, men er nå helt blond. Jeg startet med lyse striper i mai og var helt blond i september. Jeg gjorde alt hos frisør, og håret ble faktisk ikke så veldig slitt når jeg gjorde det over såpass lang tid. I tillegg så gjorde jo solen sitt Jeg ble i hvertfall kjempe fornøyd, har veldig lys hud, så jeg passer definitivt bedre i en lys farge.
Gjest Lilleulv Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 jeg gjorde det akkurat eneste jeg angrer på er den der avfarginga hun tok i for at det ikke skulle bli så stor kontrast mellom det mørke og det lyse. det ble jo gult!!! men stripene er fine....
jeanineK Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 jeg gjorde det akkurat eneste jeg angrer på er den der avfarginga hun tok i for at det ikke skulle bli så stor kontrast mellom det mørke og det lyse. det ble jo gult!!! men stripene er fine.... Ah, vet akkurat hva du mener. Det ble gul/oransje til meg også, men det er jo fordi at mørkt hår har masse pigmenter som må brytes ned for at det skal kan bli blondt. Håret mitt har en tendens til å bli litt gult nå også, så jeg må bruke rense-shampoo en gang iblandt.
Gjest Er mørk men vil bli lys1 Skrevet 28. juni 2009 #7 Skrevet 28. juni 2009 Ah, vet akkurat hva du mener. Det ble gul/oransje til meg også, men det er jo fordi at mørkt hår har masse pigmenter som må brytes ned for at det skal kan bli blondt. Håret mitt har en tendens til å bli litt gult nå også, så jeg må bruke rense-shampoo en gang iblandt. Vil bli lys men er mørk med engang.. har tatt stiper engang, så kan jeg nå ta hele håret?
Neytiri Skrevet 29. juni 2009 #8 Skrevet 29. juni 2009 Sier det eg sier til alle....Avfarging og bleking er jo noe som tar på håret uansett...det viktigste er at man har en god kur etter kjemiske behandlinger til å bygge opp proteiner som er brutt ned. Uansett kosn teknikk(hette, folie, helbleking) så kan et mørkere hår bli gult når det blir lysna opp.....så det eg personlig liker å gjøre som frisør er å lysne det for så å bruke en korrigeringsfarge(ofte inneholder blå og lilla pigmenter) til å få en kaldere tone på det "gule" håret! En ting til om teknikkene man kan bruke: Hette= man får dekket stortsett hele håret, men noen syns det er ubehagelig stikking Folie= Blir veldig fint spill i håret, men er viktig at frisøren har god erfaring med dette siden dette kan bli for tjukke striper hvis dem ikke kan det bra nok. Helbleking= du får dekket hele etterveksten, men dette anbefales absolut ikke fordi hodebunne blir veldig utsatt og kan bli overfølsom. hilsen frisør
hvitveis1 Skrevet 30. juni 2009 #9 Skrevet 30. juni 2009 Jeg farget håret mørkt før, og for å få tilbake min mellomblonde farge bleket jeg striper i to omganger. Brukte sånn hette med hull i. Det ble bra i første omgangen, men andre gangen ble noen av de samme stripene bleket en gang til. Resultatet var et hår med noen platinablonde striper, noen oransje, noen rød og noen mørke. Grusomt! Så ut som en brann. Jeg tenkte jeg skulle farge det lysebrunt for å rette opp, men endte opp helt mørk igjen! Jeg nektet fortsatt å gå til frisøren, så prøvde først å vaske ut fargen, og så tok jeg masse solarium for å bleke det litt. Etter dette brukte jeg Poly Blonde Spray. Resultaten var at håret mitt begynte å knekke rett av pga slitasje. Så gå til frisøren og få det ordentlig gjort med en gang. Det endte jo ikke opp så veldig billig for meg selv om jeg gjorde det hjemme...
Gjest :) Brunetta blond i morra. Skrevet 30. juni 2009 #10 Skrevet 30. juni 2009 Hei folkens! I dag morra blir jeg blond! Er ganske mørk i håret.. Skal farge det oss frisøren da.. IKKE STRIPE, JEG VIL FARGE. SAMME OM DET BLIR GULT.. NOEN TIPS ?: ) ) )))
Neytiri Skrevet 1. juli 2009 #11 Skrevet 1. juli 2009 Jeg farget håret mørkt før, og for å få tilbake min mellomblonde farge bleket jeg striper i to omganger. Brukte sånn hette med hull i. Det ble bra i første omgangen, men andre gangen ble noen av de samme stripene bleket en gang til. Resultatet var et hår med noen platinablonde striper, noen oransje, noen rød og noen mørke. Grusomt! Så ut som en brann. Jeg tenkte jeg skulle farge det lysebrunt for å rette opp, men endte opp helt mørk igjen! Jeg nektet fortsatt å gå til frisøren, så prøvde først å vaske ut fargen, og så tok jeg masse solarium for å bleke det litt. Etter dette brukte jeg Poly Blonde Spray. Resultaten var at håret mitt begynte å knekke rett av pga slitasje. Så gå til frisøren og få det ordentlig gjort med en gang. Det endte jo ikke opp så veldig billig for meg selv om jeg gjorde det hjemme... uff ikke rart håret tålte ikke det mer.....ville bare fortelle deg grunnen håret ble sånn. Når du striper et hår som allerede er stripet, så er ikke det noe vits å putte bleking på det som allerede er lyst, du bør da heller kun ha blekingen i rota der du vil få det lysere......bleker du på det som allerede er lyst fjerner du da enda mer pigmenter og proteiner og bryter håret ned såpass mye at det knekker av. Husk at hjemmefarge sitter bedre i en det frisør fargene gjør....så de stedene det blir oransj/rød klarer ikke fargen å slippe like lett sånn som på andre steder. Så for all del.....om man skal gjøre det selv...husk på det til senere! Hei folkens! I dag morra blir jeg blond! Er ganske mørk i håret.. Skal farge det oss frisøren da.. IKKE STRIPE, JEG VIL FARGE. SAMME OM DET BLIR GULT.. NOEN TIPS ?: ) ) ))) Du har sikkert farget/stripet deg nå allerede, men vill bare spørre om du var farget fra før av??? fordi er du farget så kan farge ikke lysne fargen din....du må bruke en lysningspaste eller bleking for å opnå llysningsprossessen! Lover deg at du ikke syns gult er noe stas...da vil man heller ha en god gylden farge....gult er ikke pent!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå