Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Er det noen som har noe forslag til noe sånt? Er ukependler og bor på hotell i Oslo i ukedagene uten matlagingsmuligheter på rommet... Nå begynner jeg imidlertid å bli rimelig lei, brødmat og salater, og skulle gjerne hatt noe varmt en gang innimellom. Men syns det er vanskelig å finne noe som er billig (restaurant er altså uaktuelt noe særlig mer enn en gang i uken), ikke så mye kalorier (350-500 kcal), lite eller ikke noe mettet fett. Er det noen som har noen gode, sunne tips til ei som er litt matlei i hverdagene?
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Sushi, kanskje? Ris er muligens ikke det sunneste i verden, men det går an å kjøpe uten ris (sashimi?), dessuten er porsjonene ganske små. Thai- og vietnamesisk mat er også sunt og lett, med masse grønnsaker og gode smaker. Jeg liker Rice Bowl, tror de har take away også :klø:
mee mee Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Real food som ligger rundt i oslo er et bedre alternativ til de andre ferdigmat sjappene.
Gjest StoreSky Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Mange restauranter har take away også. Og da er det jo bare å velge fra den sunnere delen av menyen. Hvis du har te-koker så kan du lage supper, annet hurtig-mat. Så supplere med salat, brød, etc. Ica, meny, etc har jo også varmdisk. Da er det jo bare å kjøpe det du vil ha pluss tilbehør.
Gjest Golden Girl Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Kebab-sjapper har falafel. Det er godt. Trenger ikke å ta på så mye rømme. Ellers er det jo masse Peppes/Dolly dimples. Pluss masse på Seven-11 og Deli de Luca. Oslo skulle vel være det stedet i Norge hvor det er enklest å finne varm ferdigmat, vil jeg tro. Synes det er overalt, jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå