Suzy Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Kjæresten min skal flytte fra rekkehuset sitt og kan ikke lenger ha katten sin, en kastrert hannkatt. Jeg har sagt at jeg gjerne kan ta over pusen, men jeg har en katt fra før også lurer jeg på hvordan jeg best skal la dem bli kjent med hverandre? Katten jeg har er ganske liten og en hunkatt, men hun er sterilisert. Pusen til kjæresten er stor og en kastrert hannkatt. Jeg regner med at den nye pusen bør holdes inne en stund for å bli kjent og knytte seg til oss og huset, men hvor lenge? Og bør jeg holde dem inne begge to når de skal bli kjent??? Takknemmlig for alle råd
Noli Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 La den gamle katten ha tilgang til hele huset/leiligheten din slik hun er vant med, hold den andre katten på et lite område, feks stuen. Ikke tving kattene til å være i samme rom. Hold begge kattene inne til de er vant med hverandre, burde ikke ta mer enn en uke. Kjedelig om katten din stikker av fordi hun tror noen har overtatt området hennes. Gi begge kattene mye oppmerksomhet. De kommer sikkert til å frese litt til hverandre i begynnelsen, men så lenge ingen angriper noen, er det helt greit. Lykke til, det går som regel helt greit.
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Katten min, en skikkelig eiegod katt ble offer for et arrangert ekteskap, om enn noe kortvarig. Jeg var skikkelig bekymret for hvordan det skulle gå. Hadde planlagt at den andre katten skulle gradvis presenteres for huset og katten. Men hva skjer? Kattene lukter på hverandre og inngår en stilletiende pakt om at de skal respektere hverandre men ikke mingle sammen. Gikk kjempegreit! Selv om de ikke ble så gode venner som jeg hadde håpet..
Gjest Sisu Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 (endret) Dette lurer jeg også på!! Katten vår er en kastrert hunnkatt av den meget temperamentsfulle typen, hun går ikke av veien for å klore litt dersom vi er så frekke å klappe henne når det ikke passer hennes majestet... Og å løfte henne går bare ikke, da blir det full panikk. Lurer på å skaffe en katt til (voksen omplasseringskatt), av det mer rolige sorten - kanskje det hadde vært sunt for henne? Men er det et fett om man skaffer hunn- eller hannkatt når de er kastrerte / steriliserte? Det lureste er vel å skaffe en katt som er yngre enn primadonnaen vår, slik at hun ikke føler seg så "truet" av den nye...? Endret 15. april 2008 av Sisu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå