Gjest Gjest_Renate_* Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Vet ikke om denne hører til her men?? Vi får en liten i november. Har en pointer gutt på snart tre år. Han er snill og kativ gutt. Han er vandt til å være hjemme når vi er på jobb. Jobber 100% begge to. Nå sitter jeg å lurer på hvordan min værdag blir med ny baby (vår første) og hund. Vi bor i tredje etg i byen, så må opp og ned trapper og ut botover gaten for at han skal på do. Når jeg blir gående hjemme med babyen så blir jo automatisk hunden mer aktiv. Da sover han ikke hele dagen som han gjør når vi er på jobb. Han må jo luftes da før mannen komme rhjem kl fire. Hvordan taklet dere dette? Ser bare ulemper ved å måtte kle på en 1 uker gammel babay for å ut i mange - grader for å lufte hunden. Han er ikke så veldig flink til gå i bånd heller, drar veldig når han ser andre hunder og kan ta lit av når han ser større fugler. Derfor gruer jeg meg til å ha han i den ene handen og vognen i den andre. Noen som kan gi noe gode råd her til en litt stresset person??
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Start båndtrening allerede nå! Tren gjerne også på å gå med hund og barnevogn. Jo mer du får gjort grundig nå jo større ro får du på dette. Om du føler båndtrening er uoverkommelig kan du forsøke en halti-grime hvor du får kontroll over hundens hode. Gi også hunden mye hjernetrim som kan gjøres innendørs og la den bli vant til at dette kan være det som skjer iløpet av en dag. En fuglis er en over gjennomsnittet aktiv hund og jeg håper både du og sambo er innstilt på dette og at han gjerne må ta en større del av ansvaret for hunden - samtidig som du blir endel hjemme med barnet også når han egentlig er ferdig på jobb.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 mannen lufter hunden om morgenen før han drar på jobb, mens du kan lage forkost. da slipper dere kle på den lille for å komme ut på en liten luftetur. når baby skal sove litt utpå dagen kan du kombinere en litt lengre trilletur med hunden og baby. når mannen da kommer hjem kan hunden luftes etter middag. så får dere krangle om hvem som skal ta kveldsluftingen. det var mitt forslag iallefall. ellers ser jeg det positive i å kunne være hjemme med hund og barn. må være helt topp å få litt ekstra tid til hunden også
la Flaca Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Jeg tviler på at hunden blir så veldig mye mer aktiv bare fordi dere er hjemme, han er 3 år og har satte vaner. Dessuten gjør alderen at han fint kan holde seg til det passer å gå ut en tur. Dette kommer til å gå kjempebra, ikke bekymre deg!
Gjest Gjest_kim_* Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Gi den bort gør ungen kommer. Blir altformye stress. Vi skal gi vekk vår bikkje når ungen kommer
Frey Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Gi den bort gør ungen kommer. Blir altformye stress. Vi skal gi vekk vår bikkje når ungen kommer Jeg antar dette er bare trolling men: hvorfor kjøpte dere hund i utgangspunktet? Til TS: gjør som første gjest sier og start dressurtrening av hunden nå. Går helt fint dette
Gjest Gjest_kim_* Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Jeg antar dette er bare trolling men: hvorfor kjøpte dere hund i utgangspunktet? Til TS: gjør som første gjest sier og start dressurtrening av hunden nå. Går helt fint dette Var ikke vi som kjøpte hund. Han hadde den fra x-sin som ikke ville ha den. Ingen av oss orker å ha bikje og unge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå