Gå til innhold

Kameraten min er forelsket i samboeren min

Anbefalte innlegg

Gjest 83989+
Skrevet

Hvordan takle at bestekameraten min er forelsket i samboeren min?

Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal gripe det an, hva som er lurt å gjøre. Bestekameraten min (vi har kjent hverandre fra fødsel omtrent) viser seg å være forelsket i samboeren min. Det er noe som har bygget seg opp over et par måneder og nå som han er singel så har han forsøkt å si noe om dette til samboeren min. Samboeren min har avvist han glatt og fortalt dette til meg, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Føler det er et svik fra kameraten min, han vil hele tiden være med oss og sier også rett ut at han liker samboeren min godt, uten at han har utbrodert følelsene sine noe ytterligere til meg.

Hva gjør jeg nå?

Gjør vondt inni meg når jeg tenker på dette. Jeg stoler på kjæresten min og at det ikke kommer til å utvikle seg til noe, jeg syns likevel dette er veldig ekkelt.. vil ikke miste noen av dem, men er nesten så jeg kan føle sviket fra begge.. selv om kjæresten min ikke har gjort noe engang.

For noen måneder siden var vi alle påseilet og på hyttetur og det skjedde litt seksuelle ting mellom oss tre, men det blir definitivt stopp på slikt etter at jeg fant ut alt dette.

Beklager hvis dette ble langt, jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre :( Er bare trist...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du bør ta det opp med han og be han ligge unna, selvsagt på en respektfull måte.

Jeg tipper jenta di syns det er ubehagelig også, for man vil jo gjerne være vennlig og imøtekommende mot kjærestens kompiser, slik at alle kan omgås og ha det gøy sammen. Det er dog feil av han å dra det så langt som han har gjort.

Nei, si ifra, og fortell han at om han fortsetter på denne måten så kan deres ikke omgås alle 3.

Gjest Gjest_Sambo_*
Skrevet
Jeg tipper jenta di syns det er ubehagelig også, for man vil jo gjerne være vennlig og imøtekommende mot kjærestens kompiser, slik at alle kan omgås og ha det gøy sammen. Det er dog feil av han å dra det så langt som han har gjort.

Tips: Kanhende er ikke samboeren jente. :)

Skrevet

Det spiller jo forsåvidt ingen rolle fra eller til? Prinsippet er jo det samme, mener jeg.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Jeg tror du bør ta det opp med han og be han ligge unna, selvsagt på en respektfull måte.

Nei, si ifra, og fortell han at om han fortsetter på denne måten så kan deres ikke omgås alle 3.

Tusen takk for svar. Syns det er vanskelig å skulle si ifra og, for vi har kjent hverandre gjennom 25 år snart og det er nesten så jeg ikke kan tro at han forsøker å fortelle samboeren min at han har følelser. Jeg mener, er han villig til å ofre et vennskap gjennom 25 år for å få en sjanse på min samboer?

Sukk :(

Skrevet

Folk gjør de rareste ting, med de rareste motiver.

Kanskje han har vært i tvil angående grensene i forholdet deres (jeg tenker da på det at dere har vært sammen seksuelt alle 3 på den hytteturen)?

Det er jo ikke engang sikkert det er så alvorlig ment fra kompisens side, som det kan høres ut som.

Det beste er nok å ta det opp med han uten sinne og aggresjon, tror jeg, selv om jeg skjønner at det er vanskelig.

Skrevet

Du kan enten ta det opp med han, eller late som ingenting. Hvis samboeren din har sagt klart i fra, så bør han jo virkelig respektere han/henne. Og hvis det er tilfellet så er jo saken ute av verden. Hvis ikke, så blir du nok nødt til å ta det opp.

Skrevet
Folk gjør de rareste ting, med de rareste motiver.

Kanskje han har vært i tvil angående grensene i forholdet deres (jeg tenker da på det at dere har vært sammen seksuelt alle 3 på den hytteturen)?

Det er jo ikke engang sikkert det er så alvorlig ment fra kompisens side, som det kan høres ut som.

Det beste er nok å ta det opp med han uten sinne og aggresjon, tror jeg, selv om jeg skjønner at det er vanskelig.

Ja, det kan jo være han er tvil om grensene våre. Men selv om vi hadde hatt aldri så løse grenser så betyr det jo ikke at han kan bare ta fra meg samboeren min heller.. Han vet vi har et åpent forhold seksuelt, men det betyr ikke at vi kan bli sammen med andre mennesker av den grunn. Jeg vet ikke, syns det er vanskelig..

Jeg kan fint ta det opp uten sinne, jeg er ikke så sint egentlig, bare forvirret og usikker og trist. Jeg vil gjerne at han skal få seg kjæreste igjen og syns det er trist at det ble slutt mellom han og sin samboer, men jeg vil ikke at hans nye samboer skal være min samboer.. Komplisert :sukk:

Du kan enten ta det opp med han, eller late som ingenting. Hvis samboeren din har sagt klart i fra, så bør han jo virkelig respektere han/henne. Og hvis det er tilfellet så er jo saken ute av verden. Hvis ikke, så blir du nok nødt til å ta det opp.

Samboeren min har sagt ifra, i alle fall slik jeg tolket det. Men spørsmålet er om han forstår det?

Skrevet
Tips: Kanhende er ikke samboeren jente. :)

Samboeren min er jente jo :) og jeg er mann. Så var det oppklart.

Skrevet

Du sier dere har et åpent forhold, kan det være han er interessert i et polyamori forhold, eventuelt noe mer fast sexuelt forhold? Ikke ta det for gitt at han er ute etter å "ta fra deg" din kjære, før du eventuelt er sikker på det.

Skrevet
Du sier dere har et åpent forhold, kan det være han er interessert i et polyamori forhold, eventuelt noe mer fast sexuelt forhold? Ikke ta det for gitt at han er ute etter å "ta fra deg" din kjære, før du eventuelt er sikker på det.

Muligens.. men burde han ikke tatt det opp med meg fremfor samboeren min i så fall? Og ikke hinte frempå at han har følelser for samboeren min, og samboeren min alene?

Jeg må si at jeg trives med et litt mer åpent forhold enn de fleste, men jeg er likevel ikke interessert i å være tre i et forhold fremfor to..

Skrevet
Muligens.. men burde han ikke tatt det opp med meg fremfor samboeren min i så fall? Og ikke hinte frempå at han har følelser for samboeren min, og samboeren min alene?

Jeg må si at jeg trives med et litt mer åpent forhold enn de fleste, men jeg er likevel ikke interessert i å være tre i et forhold fremfor to..

Hvorfor det? Er det slik for alle de som samboeren din ligger med? Må de innhente tillatelse fra deg? Er det ikke mer naturlig at de tar det opp med den det gjelder?

Skrevet
Hvorfor det? Er det slik for alle de som samboeren din ligger med? Må de innhente tillatelse fra deg? Er det ikke mer naturlig at de tar det opp med den det gjelder?

Er det bare henne det gjelder hvis det er snakk om et polyamori forhold? Det var det jeg snakket om skjønner du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...