Gå til innhold

Sjalu på at lillesøster overtar "mitt" miljø

Anbefalte innlegg

Gjest Den dumme storesøsteren
Skrevet

Hei.

Både jeg og lillesøs har vel alltid vært litt outsidere i oppveksten. Har en veldig rar mor som har kledd oss i de merkeligste kreasjoner (veldig hippiefamilie), bodd langt fra folk, mor har hatt mye rare meninger om det meste og ikke oppført seg som en god mor,ikke blitt så mye sosialiserte ol, så ingen av oss har vel egentlig noen sinne hatt nære venner eller følt at vi har passet inn. Var så deilig da jeg som 19 åring flyttet til Oslo for å studere. Ble litt kjent med noen på studiet og kom inn i studentidretten. Her fikk jeg masse venner og stortrivdes. I høst flyttet også lillesøs til Oslo for å studere og hun er om mulig enda mer sjenert en meg og synes alt var "skummelt". Jeg tok henne med på trening (ingen av oss er egentlig sportslig anlagt..) og det viste seg at hun var et kjempetalent inne denne sporten.. Hun er på førstelaget mens jeg er på andre, alle fortelle mer hvor flink søsteren min er, hun blir invitert på fester, fått seg kjæreste i laget osv.. Føler vel at hun har tatt min plass og skjøvet meg i bakgrunnen.. Noen ganger skulle jeg ønske jeg aldri hadde tatt henne med, samtidig så ser jeg hvor lykkelig hun er og gleder meg over det. Føler meg bare så alene igjen og alle følelsene fra oppveksten kommer tilbake. Hfvordan skal jeg greie å glede meg på hennes vegne, uten å lide selv?? Ikke meningen å virke selvopptatt, er utrolig glad i søstern min. Føler bare at hun har tatt alle vennene mine... snufs

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær den du er og ikke tro at folk liker deg fordi du er god i sport. De liker deg for den du er. Er du bitter, er du vanskeligere å like enn om du er positiv uavhengig av hvem din søster er. Om du skjønner hva jeg mener. Ved å tenke positivt om andre - tenker andre positivt om deg. Lykke til. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...