Gjest Tnita Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Det lukter nesten råttent, nesten som kloakk, når jeg slår på vannet og det kommer vann ned i sluket, jeg tror det kommer fra sluket (eller hva det nå heter) det er fra kjøkkenvasken. Er dette tegn på at noe er alvorlig feil? Eller er det vanlig til tider? Har ikke opplevd det før. Er det mulig å fjerne det med plumbo eller noe?
Pasha Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 kan være gammel råtten mat som ligger igjen å rørene... prøv å skyll med avløpsrens
Gjest rørlegger Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 sjekk om lukta kommer fra overløpsventilen,hvis den kommer derfra så hell litt klor nedi der,er ofte der det kommer lukt fra
Kitsune Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Men av og til så bør man ta av vannlåsen under og rett og slett rense den. Vannlåsen er jo til for å hindre lukt og spredning av sykdommer. Dessuten er det veldig enkelt, veldig ekkelt og veldig nødvendig å gjøre det av og til.
Gjest Tnita Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Jeg vet ikke hva overløpsventil og vannlås er, men skal prøve å finne det ut og tusen takk for gode råd.
Kitsune Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Overløpsventil er vel det hullet i vasken som er ganske langt opp på kanten av vasken. Dette skal sikre at dersom kummen holder på å renne over, så renner vannet ut av det hullet i stedet. Hvis du følger røret under vasken fra der det er festet til vasken, så vil du se noe som ser slikt ut: http://images.google.no/imgres?imgurl=http...l%3Dno%26sa%3DN Den "klumpen" er vannlåsen, og den kan løsnes. Oppi vannlåsen samler det seg matrester, tannpirkere, hårnåler osv. Og denne bør renses av og til. Det gjør du ved å skru løst det som kan skrues løst like før og like ette r"klumpen". Pass bare på at du har en bøtte stående under. Og kanskje gummihansker da det gjerne er ekkelt det som er oppi.. Klor denne en halvtimes tid, og det skal gjøre susen!
Gjest Gjest_tittin_* Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Nå vet ikke jeg hvor gammelt huset ditt er, men noen steder, prøver man alle disse tingene først, men det hjelper ikke.. (men prøv de først allikevel, mest sannsynlig noe i vannlåsen.. ) Uansett; hvis lukten ikke er bedret etter at du har prøvd disse tingene, kan du prøve å ta litt matolje ned i sluket, dette "smører" rørene, og forhindrer at ting og tang setter seg i rørene og tørker ut.. Det lukter rett og slett litt metall og litt kloakk... Evt, er litt edikk og bakepulver i sluket en fin ting å gjøre med jevne mellomrom, det er mildt, ufarlig, og fjerner vondt lukt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå