Tusenfryd Skrevet 10. mai 2003 #1 Skrevet 10. mai 2003 Hvordan transporterer jeg Outlook express (alt sammen) til en ny harddisk/partisjon? Kan noen gi meg en veldig s a k t e skritt for skritt forklaring?
Gjest Lea Skrevet 10. mai 2003 #2 Skrevet 10. mai 2003 Du kan jo sende det med bussen da.. Men hvis du står inne i Outlook Express, så kan du klikke på Fil og Eksporter.. Dette blir en tekstfil som du må importere i progammet. Er ikke sikkert på at jeg skjønte heeelt hva du mente. Men jeg tror at du bør avinstallere OE og installere programmet på nytt (på riktig harddisk/partisjon). Så importerer du adresseboka og meldingene/mailene. Eller?
Tusenfryd Skrevet 10. mai 2003 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2003 Men vil ikke filer og adressebok forsvinne når jeg avinstallerer da?
Gjest Lea Skrevet 10. mai 2003 #4 Skrevet 10. mai 2003 OK.. glemte noe.. Først Eksporterer du Adressebok og Meldinger til et sted på disken og lager en backup av dette (CD-brenner??). Så avinstallerer du, installerer på nytt og leser inn filene igjen. Hvis det skal flyttes til et annet sted på samme PC så kan du jo eksportere filene til en egen mappe på denne disken/partisjonen og la dem ligge der til du har installert OE på nytt. Da er det bare å importere fra denne mappen etterpå.
Gjest Lea Skrevet 10. mai 2003 #5 Skrevet 10. mai 2003 Kanskje du kan prøve å installere OE på nytt og lese inn filene før du sletter det gamle, slik at du ser at alt går bra???
Tusenfryd Skrevet 10. mai 2003 Forfatter #6 Skrevet 10. mai 2003 Takk, Lea. Jeg har i hvert fall fått lagret hele adresseboken i en excelfil - da har vi kommet et stykke på vei. Nå plundrer jeg videre med alle filene og mappene.
Gjest Lea Skrevet 10. mai 2003 #7 Skrevet 10. mai 2003 Så fint da! Du kan jo i tillegg prøve å sende det aller viktigste på mail til gubben da (hvis han lar deg få lov). Så kan du få det tilbake etterpå kanskje. Men det blir kanskje smør på flesk? Jeg pleier for sikkerhets skyld å printe ut adresseboka jeg. Greit å ha uansett om PC-en skulle si natta en gang!
Mrs. B Skrevet 10. mai 2003 #8 Skrevet 10. mai 2003 Alle mailene dine kan du veldig enkelt dra rett inn i en ny mappe. Hvis du f.eks. oppretter en mappe som heter Mail f.eks. på skrivebordet, så kan du innunder der lage "inbox", "privat" osv. (de mappene du måtte ha fordelt mailen din i mail programmet). Så åpner du mailprogrammet og merker alle mailene i Inbox og drar disse over i inbox mappen du har laget på skrivebordet. Det samme kan du da gjøre med resten av mappene dine. Du kan selvsagt dra alle mailene inn i en mappe uten å lage disse undermappene - det velger du selv. Men da kan det jo bli vanskeligere å plassere mailene i det nye mailprogrammet. Så installerer du mailprogrammet på det nye stedet (om dette ikke alt er gjort), og så kan du dra alle mailene i Inbox på skrivebordet inn i inbox i mailprogrammet osv. Veldig enkelt, og da får du med deg alt. Adressebok er lurt å eksportere ut i en egen fil, slik du allerede har gjort. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå