Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 4 uker gammel baby som jeg gjerne vil ha med meg "overalt", dessuten er han ganske urolig om kvelden og søker da kroppskontakt. Har en fin vogn til å gå tur med, men kommer ikke frem overalt i den. Vil gjerne ha den lille med meg i ulendt terreng og på skogsstier.

Noen med erfaring med bæring av små barn? Er det ok med slynge, eller vil en meitai passe best? Hva med Ergosele med spedbarnsinnlegg?

Hvilke erfaringer har dere? Blir selene virkelig brukt, eller gidder man ikke og de blir liggende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har en 4 uker gammel baby som jeg gjerne vil ha med meg "overalt", dessuten er han ganske urolig om kvelden og søker da kroppskontakt. Har en fin vogn til å gå tur med, men kommer ikke frem overalt i den. Vil gjerne ha den lille med meg i ulendt terreng og på skogsstier.

Noen med erfaring med bæring av små barn? Er det ok med slynge, eller vil en meitai passe best? Hva med Ergosele med spedbarnsinnlegg?

Hvilke erfaringer har dere? Blir selene virkelig brukt, eller gidder man ikke og de blir liggende?

Jeg foretrakk babybjørn-bæreselen til slikt bruk, da alle mine var så små og brukte det rimelig flittig. Når babyen din blir litt større, finnes det også bæremeiser med baby-innsats, som kan justeres etterhvert som de vokser, inntil 3 år eller noe slikt (ja, jeg har selvfølgelig også en slik og har brukt den rimelig ofte i perioder, har temmelig god lagringsplass, med plass til både bleier, kaffekanne, matpakke osv. og minstemann bare eeelsket den).

Skrevet

Til en på fire uker er både sjal, slynge, meitai og ergo gode alternativer :) Anbefaler deg å ta en tur inn på tettinntil.no og titte litt, gå gjerne på diskusjonsforumet der også.

Akkurat nå er jeg litt for trøtt, ellers skulle jeg skrevet en hel masse slik jeg bruker å gjøre...

Jenta mi er snart to år og bæres fortsatt masse. Både fordi hun selv vil for kosens del, og fordi det er så praktisk.

Skrevet
Jeg foretrakk babybjørn-bæreselen til slikt bruk, da alle mine var så små og brukte det rimelig flittig. Når babyen din blir litt større, finnes det også bæremeiser med baby-innsats, som kan justeres etterhvert som de vokser, inntil 3 år eller noe slikt (ja, jeg har selvfølgelig også en slik og har brukt den rimelig ofte i perioder, har temmelig god lagringsplass, med plass til både bleier, kaffekanne, matpakke osv. og minstemann bare eeelsket den).

Både jeg og flere med meg, som har prøvd både Babybjørn og Meitai/Sjal, har funnet ut at det er MYE bedre å bære i Meitai/Sjal. (For den som bærer)

Jeg anbefaler også at du søker gode råd på tettinntil.com. Kanskje du kan møte en bærehjelper og få prøve litt forskjellig?

Skrevet

Til liten baby er elastisk sjal genialt! Du kan poppe babyen ut og inn, og det er ikke vanskelig aa knyte paa seg etter litt trening. Ellers ville jeg satset paa en mei tai, som du kan sy selv eller kjoepe (se tettinntil.no, der er det mange som selges brukt, eller du kan kjoepe en ny en av en av de mange som annonserer der inne).

Saa fint at du vil baere, det er genialt! Og jeg ville styrt unna Babybjoern, for jeg har hoert utallige historier om at man faar fort vondt i skuldrene av den, og at den uansett ikke er ideell mtp. ergonomisk sittestilling for barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...