Gå til innhold

Har torskefilet, trenger oppskrifter

Anbefalte innlegg

Gjest Kermit
Skrevet

Jeg har en hel torskefilet liggende, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med den. Det eneste jeg er bestemt på er at det ikke skal bli den samme gamle kokte eller smørstekte fisken med poteter og gulrøtter til.

Ser kanskje for meg noe ovnsbakt....

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg lagde noe veldig godt med torskefilet.

Jeg har ingen eksakt oppskrift, men fremgangsmåten er som følger:

Jeg la den tinte torskefileten i en ildfast form, hakket en purre og drysset over, saltet og pepret litt, og drysset til slutt over karri, så helte jeg en 1/3 med kremfløte over også hadde jeg raspet ost oppå det igjen

Inn i ovnen på 200 grader, midt i ovnen til osten var gylden, for da er fisken ferdig og. Også kokte poteter til...

Det ble skikkelig godt !! :spise:

Skrevet

Jeg lager noe av det samme, men uten karri. Jeg har også tomater og champignon i skiver oppi. Kremfløte blir for tungt så jeg bruker matfløte isteden.

Skrevet
Jeg lager noe av det samme, men uten karri. Jeg har også tomater og champignon i skiver oppi. Kremfløte blir for tungt så jeg bruker matfløte isteden.

Matfløte går helt sikkert fint ja.....men jeg hadde bare kremfløte den dagen :sjenert:

Skrevet

Skrell poteter og gulrøtter, Del opp med osthøvel i "breie strimler".

Løk og tomat i skiver.

Legg dette i en ildfast form med fisken på topp.

Salt og pepper.

Klem over sitron eller lime, evt. litt hvitvin.

I ovnen på 225grader ca 20min.

Server med det du måtte ha.

Kanskje en salat og litt basilikum aioli og sursøt chillisaus.

Skrevet

jeg pleier å lage hjemmelaget fiskepinner jeg.. deler fileten i passe stykker, ruller den i mel, så pensler jeg med egg før jeg har på fullkorns couscous. Stekes i stekepannen noen minutter på hver side..

Er kjempe godt.. og lettvint :)

Skrevet

jeg pleier å lage hjemmelaget fiskepinner jeg.. deler fileten i passe stykker, ruller den i mel, så pensler jeg med egg før jeg har på fullkorns couscous. Stekes i stekepannen noen minutter på hver side..

Er kjempe godt.. og lettvint :)

Gjest Kermit
Skrevet

Tusen takk folkens. Dette skal prøves ut. :spise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...