Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe så magisk som en solfaktor som:

-er like tynn og behagelig som en vanlig, lett fuktighetskrem

-er 15 SPF eller mer

-ikke er fet eller ser blank ut

-man kan bruke mineralsminke oppå uten at pudderkosten blir klissete

Hvis noe sånt finnes, tips meg gjerne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dermalogica Solar Defense Booster (SPF 30) :)

Gjest Lacuna
Skrevet

Clarins UV+ har spf 40, er lett som melk, fettfri og har kun mineralske filtre. Den skal jeg kjøpe til sommeren, i hvertfall. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for gode forslag! Er det virkelig slik at de som dere har foreslått, oppfyller alle disse kriteriene? Da skal jeg i tilfelle løpe og kjøpe!

-er like tynn og behagelig som en vanlig, lett fuktighetskrem

-er 15 SPF eller mer

-ikke er fet eller ser blank ut

-man kan bruke mineralsminke oppå uten at pudderkosten blir klissete

Skrevet

Men pliiiiis, si noe om egenskapene til disse solfaktorene da... gjerne med utgangspunkt i mine drømmekriterier..... :)

Jeg har aldri opplevd annet enn blanke, fete og klisne solfaktorer, selv om jeg også har kjøpt dyre merker. Det er derfor jeg ikke helt tror at det finnes sånne som jeg etterspør. Noen som kan bekrefte dette vil derfor styrke mitt håp... :)

Skrevet

Synes Matis har veldig bra solkremer. Synes ikke disse er spesielt fete.

Skrevet

Snakker vi kun til ansiktet? I så tilfelle så er det bare å kjøre på med serum eller fuktighetskrem med solfaktor, jeg har både med faktor 15 og 25, bruker hver dag hele året. Til sommerbruk så vurderer jeg pudder med solfaktor for påfyll utover dagen.

Skrevet

Kun til ansiktet ja. Kom gjerne med forslag mht. serum/fuktighetskremer med solfaktor!

*sesongen nærmer seg med stormskritt, og jeg må forberede meg*

Skrevet

Dermalogica har visst et slags serum, som kan blandes i den vanlige ansiktskremen. Det er 30 spf.

Dermalogica

Skrevet

Jeg bruker faktor 30 fra Vichy, kjøpes på apoteket. Den tilfredsstiller alle kravene dine :D Det er den beste solkremen jeg noen sinne har brukt. Den er overhodet ikke klissete, den "tørker" etter et minutt eller så, man blir ikke blank i fjeset, det går helt fint med sminke over, etc. Jeg har veldig veldig lys hud som tåler lite sol, så jeg er helt avhengig av solkrem om sommeren. Men med Vichy er det ikke noget problem. Og så lukter den skikkelig sommer :P

Gjest Elfrida
Skrevet

Det finnes jo mineralsminke med solfaktor, kanskje det hadde vært noe?

Gjest *lucky*
Skrevet
Men pliiiiis, si noe om egenskapene til disse solfaktorene da... gjerne med utgangspunkt i mine drømmekriterier..... :)

Jeg har aldri opplevd annet enn blanke, fete og klisne solfaktorer, selv om jeg også har kjøpt dyre merker. Det er derfor jeg ikke helt tror at det finnes sånne som jeg etterspør. Noen som kan bekrefte dette vil derfor styrke mitt håp... :)

Anbefalte deg denne kremen fordi den oppfyller de kravene du stilte. les mere spesifikt her visst du behøver det: http://www.skin-etc.com/ddfmafiphprs.html

Gjest *lucky*
Skrevet
Jeg bruker faktor 30 fra Vichy, kjøpes på apoteket. Den tilfredsstiller alle kravene dine :D Det er den beste solkremen jeg noen sinne har brukt. Den er overhodet ikke klissete, den "tørker" etter et minutt eller så, man blir ikke blank i fjeset, det går helt fint med sminke over, etc. Jeg har veldig veldig lys hud som tåler lite sol, så jeg er helt avhengig av solkrem om sommeren. Men med Vichy er det ikke noget problem. Og så lukter den skikkelig sommer :P

Denne fikk jeg kviser av..

Gjest Lacuna
Skrevet
Det finnes jo mineralsminke med solfaktor, kanskje det hadde vært noe?

Den solfaktoren er ikke reell, for man må visstnok bruke en mengde tilsvarende en liten teskje pr. gang for å komme opp i den oppgitte faktoren. :forvirret:

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg synes Babor sin solfaktor passer til kriteriene dine. Den er den beste jeg har prøvd! :)

Skrevet

Jeg er også på jakt etter solfaktor som trådstarter beskriver. Vichy sin er det absolutt ikke for min del. Den er ikke spesielt fet, men likevel ble jeg blank i ansiktet. I tillegg "rulles" den av dersom man skulle være så uheldig å komme borti ansiktet. Samme erfaringen har jeg med de fleste solkremer for ansikt og enkelte fuktighetskremer med solfaktorm nå sist en fra Roc som heter hydra eller noe sånt.

Gjest S.T.
Skrevet

Hvis du bruker mineralsminke er det liten vits i å bruke mange av de solkremene som er nevnt her, fordi mange har kjemiske filtre. Mineraler deaktiverer visstnok Avobenzone som brukes i de fleste kjemiske solkremer. (BMDM = butyl methoxydibenzoylmethane = Avobenzone = Parsol 1789) Ergo må du ha en solkrem med rent fysisk filter. Nedsiden med dette er at fysiske filtre visstnok ikke ser ut til å beskytte bra nok mot UVA stråler (altså de som kan gi rynker, hudkreft osv) mens beskytter bra mot UVB stråler ("brenthet").

Jeg synes dette er vanskelig, for da må jeg ofre mineralsminken min for å få adekvat beskyttelse :( Og denne må i tillegg være minst SPF50. Pluss at det er vanskelig å finne god informasjon om dette.

Skrevet

Det var jo litt nedslående.

Men jeg kan jo kompromisse litt. Jeg har vel størst behov for solfaktor til soling, og da kan jeg jo i teorien klare meg uten sminke. Men ofte er det jo sånn at man soler seg en liten halvtime innimellom andre gjøremål, og da er det noe dritt å måtte fjerne solfaktoren og sminke seg på ny bare fordi man skal noe annet.

Men jeg ser absolutt behovet for solbeskyttelse til hverdags også. Jeg får lett fregner/pigmentflekker i fjeset, og vil gjerne unngå dette. Men jeg er hekta på mineralsminken, og liker ikke å vise meg uten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...