Gå til innhold

Hva er det mest romantiske noen har gjort for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er mitt bidrag:

I mine yngre dager - sånn cirka i går :sjarmor: - hadde jeg en slags kompis som jeg hadde truffet ute på byen. Vi hadde aldri sex, men klina litt den første kvelden. Etter det ble det liksom ikke noe mer, men vi snakket daglig på telefonen, og stakk innom hverandre titt og ofte.

På den tida var jeg helt opphengt i en sang, og en helg da jeg hadde besøk av en venninne som var like opphengt i den sangen, kom han innom. Vi spilte den sangen, and I kid you not, hele dagen. Stakkars fyr. Som om ikke det var nok tortur å skulle høre samme sangen ørten ganger i et, var det en skikkelig "jentesang".

Men, en dag ringte telefonen, og han ba meg om å komme over en tur. Han hadde en overraskelse. Da jeg kom tok han frem gitaren, og spilte og sang den sangen for meg. Åååå, smelt. Jeg blir fremdeles varm om hjarterota ved tanken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, romantisk kan være så mye. For eksempel er jo selvsagt mitt mest romantiske øyeblikk da mannen fridde til meg :) Men jeg syntes også det var superromantisk en vinterdag han kom hjem og hadde kjøpt dynesokker som jeg kunne ha på meg når jeg sov, fordi han vet hvor frossen jeg kan være. Synes slike små gester er vel så mye verdt som store fakter (selv om det ikke konkurrerer med frieriet ;)).

Skrevet

Hehe.. Jeg er nok litt glad i de praktiske tingene jeg også.. F.eks. når samboeren min går ut og starter bilen for meg på vinteren, slik at jeg kommer ut til varm bil. Eller at han lager matpakke til meg så jeg ikke får så dårlig tid.. Også skriver han noen fine ord på mellomleggspapirene, og da går arbeidsdagen litt lettere.. ;)

Skrevet

Tja, hva er vel romantikk? Jeg var ordentlig influensisk og var hjemme fra jobb. Kjæresten kom hjem til meg i lunsjen og lagde tomatsuppe til meg ;-) I tillegg hadde han kjøpt et kilo appelsiner som han delte i båter og orget til i plastfolie sånn at det skulle være enklest mulig for meg å få i meg C- vitaminer.

Ellers må det være når han kjørte 12 mil for å treffe meg da jeg var avgårde på et kurs, bare fordi han trengte et kyss av meg ;-)

Skrevet

En kjæreste jeg hadde da jeg var i begynnelsen av 20-åra klipte tåneglene mine en gang! Den syntes jeg var skikkelig romantisk.

Skrevet

Jeg kjenner at jeg blir varm om hjarterota når jeg leser det dere har skrevet. Gir meg håp for at det finnes veldig gode menn der ute - foruten om min. Vel, kanskje med untak av de tåneglene, uten at jeg skal dømme. :sjenert:

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

I studietiden hadde jeg en beiler som imponerte da jeg hadde ringt og avlyst en avtale på grunn av at jeg var syk. Noen timer etterpå troppet han opp på døra med 7 langstilkede roser, en pakke paracet, papirlommetørkler, assortert utvalg pastiller, nesespray og sjokolade. Alt avlevert i døråpningen til en snørrete Dalwhinnie iført stilongs, med håret til alle kanter og 39 i feber.

Skrevet (endret)

-

Endret av Melania
Skrevet
Synes slike små gester er vel så mye verdt som store fakter (selv om det ikke konkurrerer med frieriet ;)).

Helt klart. Selv er jeg svak for at mannen gjør ting uten at jeg må be om det. Selv om han er så godt som perfekt... så må jeg innrømme at han har en tendens til ikke å se at ting ikke rydder seg selv. Og ja, nå høres jeg ut som en husmor fra 50-årene, menjeg blir skikkelig glad når jeg kommer hjem og ser at mannen har ryddet huset eller vasket gulvet. Kall meg patetisk... :sjenert:

Skrevet

Jeg tror ikke det kan kalles patetisk å bli glad for at at mannen gjør husarbeid :) Selvfølgelig er det jo slik at sånt uansett bør deles på, men det er ingen hemmelighet at det er svært mange menn som ikke gjør så mye i huset, og derfor setter jeg veldig pris på at min gjør det! :)

Blir også veldig glad når min har tent opp i peisen slik at det er godt og varmt til jeg kommer hjem, selv om det betyr at han synes det er for varmt og at temperaturen var bedre før han fyrte opp.. ;)

Skrevet
Tja, hva er vel romantikk? Jeg var ordentlig influensisk og var hjemme fra jobb. Kjæresten kom hjem til meg i lunsjen og lagde tomatsuppe til meg ;-) I tillegg hadde han kjøpt et kilo appelsiner som han delte i båter og orget til i plastfolie sånn at det skulle være enklest mulig for meg å få i meg C- vitaminer.

Ellers må det være når han kjørte 12 mil for å treffe meg da jeg var avgårde på et kurs, bare fordi han trengte et kyss av meg ;-)

Denne skåret veldig høyt hos meg. Så fantastisk søtt.

Hos meg rangerer nok frieriet ganske høyt også. Han fridde på en restaurant på ferie, sammen med foreldrene mine og hans. Han sa han gjorde det på denne måten fordi han visste hvor mye familien min betydde for meg, og ønsket at jeg skulle ha dem til stede (dette stemmte også veldig godt, det første jeg hadde gjort om de ikke ar der var nok å ringe dem nesten heller enn å kysste ham :fnise: )

Men uten om det ender jeg også tilbake til en eks av meg. Han var veldig tilbakeholden med følelser og slikt, og absoludt ikke romantisk av seg. Han fortalte at en lærer av ham en gang hadde sakt at å elske noen betydde å respektere dem og å være glad i noen til tross for at man kjennte de dårlige sidene også. Så sa han "xxx, jeg respekterer deg og er glad i deg uansett hvor mange dårlige sider du også har". For andre høres sikkert dette veldig klønete ut, men å høre ham si noe slikt betydde veldig mye og er noe av det søteste noen har sakt til meg. Vi var aldri sammen nok til at han ble komfortabel med å si at han elsket meg dirrekte, og disse ordene betydde derfor veldig mye.

Skrevet

Jeg er kjempeglad i utendørs picnicer, men ikke alltid det lar seg gjøre i dette kalde landet. Derfor husker jeg de få gangene det har skjedd.

En gang husker jeg veldig godt:- en koselig kjæreste jeg hadde en stund, hadde fått med seg dette, og inviterte meg på lunsj i en fiskehavn. Han vartet opp med mat og drikke, en helt spesiell type mat som han hadde brukt lang tid på å få tak i, som han visste at jeg likte. Vi fant oss en lun plass ytterst på ei steinbrygge.

Så satt vi der da, han holdt armene rundt meg, sola gikk ned i vest og han sa : -"#navnet mitt#, du har alt en mann kan ønske seg".

:hjerter:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Kjæresten min er en sann romantiker, og finner stor glede i å planlegge romantiske og overraskende gester, som noen ganger er litt flaut for meg. Noe av det første han gjorde, var da vi nettopp hadde blitt sammen, og jeg hadde vært ute og reist. Da jeg kom tilbake med tog, dukket han opp på stasjonen iført en stor plakat foran og bak. Jeg tror det stod noe sånt som "Hvor er min kvinne?" på forsiden og noe annet tull på baksiden. Litt flaut ja. Men det var fint å se ham igjen.

Gjest Gjest_Idaho_*
Skrevet

Må rangere frieriet min kjære gjorde, som nr en. Ytterst på en klippe, masse flott sjø, deilig sol, fantastisk å høre ham spørre meg om jeg ville bli hans kone og hvorfor han ville fri akkurat der.

EN god nr 2 var da han kom på overraskelsesbesøk til meg da jeg bodde i utlandet. Satt på ett bord på en restaurant nede ved sjøen med mine venner en varm sommerdag, og så ringte telefonen min.

Det var min kjære som sa jeg så så vakker ut, at han elsket meg, og lurte på om jeg ville snu meg, og der stod han.......Helt parkert! Deilig følelse! Og utrolig hyggelig at han hadde "sneket" nr til noen av mine venner jeg delte hus med, og avtalt overraskelsen med deres hjelp!!!

Gjest Gjest_smiley_*
Skrevet

Hmmm........det er så mye.......

Når vi nettopp hadde møttes, var det veldig romantisk at han kjørte helt i 6-7 timer hver vei en helg for å besøke meg for å bli bedre kjent. Da hadde vi møttes 1 gang før det.

En gang jeg var syk og han skulle på julebord kom han hjem i lunchen med stor blomsterbukett som det hang div medisiner ol på som man trenger når man er syk.

Ellers, når jeg stod opp en dag forrige uke, stod det en bukett blomster på stuebordet, med verdens søteste kort oppi. De hadde han kjøpt på vei hjem fra pub der han hadde sett kamp, og satt seg til å lage kort midt på natta:-)

Alt dette fra samme mann:-) flotte mannen min:-)

Skrevet

Min samboer er ikke av den mest romantiske typen, men han overrasker meg stadig. Og det er de små oppmerksomhetene i hverdagen jeg setter veldig stor pris på. :) Da vi flytta sammen husker jeg spesielt en episode veldig godt. Det ringte på døra og jeg skjønte ingenting da det sto en taxisjåfør uttafor med 2 godt innpakka blomster. Jeg trodde han hadde ringt på feil dørklokke, men der tok jeg jammen meg feil. Det sto tydelig mitt navn på kortet. Jeg ble helt satt ut, hadde aldri forventa meg noe slikt. To kjempefine rosa blomstre og et kjempesøtt kort! :hjerter_rundt:

Skrevet

Jeg sier det igjen. Etter å lest om alle de dumme tingene menn kan gjøre, er det deilig å lese det dere skriver. Tusen takk for de flotte historiene dere har delt med oss! :hjerter_rundt:

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg har to...

En date som tok meg med på leketøysbutikk, vi lekte med alle lekene og hadde det helt fantastisk moro, før han kjøpte en tiara til meg og en snøkule med en prinsesse inni som det sto: "Once upon a time starts now...." på.

Det høres fantastisk suppete ut, men fordi han ikke var det så ble det kult, og ikke teit.

Den andre var på ferie i sommer, la merke til en mann, godt voksen og veldig proper-kjekk, som satt med en vennegjeng og spiste lunsj samme sted som jeg og ei venninne. Han smilte høflig da de gikk.

Senere på stranda la jeg merke til dem, og vi hilste og smilte. På vei opp fra bad stoppet jeg og snakket med dem, han måtte ha kameraten til å oversette. Da sa han, "Hvis hjertet ditt er like stort som smilet ditt, så er du en drømmekvinne!" Jeg ble true to form skikkelig flau og perpleks. Stammet og gikk tilbake til venninna. Da de dro kom de bort og tok oss i handa og sa ha det godt. De var på dags-motorsykkeltur forsto vi.

Så, enda senere satt venninna og jeg og leste og drakk kaffe, da jeg følte noen som strøk meg over håret. Jeg snudde meg, og der sto han, i fullt motorsykkelutstyr, og bare så på meg. Han hadde snudd, for og stryke meg over håret. Også kysset han meg og forsvant.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Det er så enormt mange romantiske ting som samboeren min har gjort gjennom tidene. Sånn bortsett fra å fri til meg, har han gjort to veldig søte ting. En gang jeg dumpa han, i begynnelsen da det var mye frem og tilbake pga. flere faktorer, spiste han spaghetti a'la capri selv om han absolutt HATER det. Kun fordi det minte han om meg :) En gang for ikke alt for lenge siden var vi i ett finere selskap, og jeg skulle helle oppi varmt vann i teen min. Jeg greide selvfølgelig å helle oppi alt for mye, og hadde ikke mulighet til å helle det ut noe sted. Da drakk han ned sånn at det var passe mengde med vann. Altså, han drakk varmt vann for min skyld. Æsj! Men søtt da :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...