Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Jeg woker grønnsaker og kjøtt, fisk eller kylling en gang i blant, og pleier å ha i olje (solsikke stort sett), soyasaus, chili, ingefær og/eller hvitløk og f eks sesamfrø eller koriander for å få en god smak. Så langt alt vel, men jeg synes jeg bruker så MYE olje og soyasaus når jeg ser hvor mye det har minket etterpå Når jeg lager annen mat på "vanlig" vis er ikke dette noe problem... Er dette normalt ( :fnise ), eller er det noen tips jeg bør ta til meg? Kanskje jeg hadde brukt mindre saus om jeg marinerte alt? noe? før steking? Vi har en panne hvor ting har en tendens til å svi seg, vil en bedre panne hjelpe på sausbrukproblemet?
Gjest Indo Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Vi har en god Tefal-panne hvor det nesten er umulig å brenne mat i, og bruker midre olje nå enn tidligere hvertfall. Vi har både wok-pannen og den "vanlige" panne-formen. Så ja, en bedre panne kan hjelpe på, og det hjelper også å marinere litt i forkant. Synes jeg i allefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå