Gå til innhold

Dobbeltsyn og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ser man noen ganger dobbelt når man har drukket alkohol? Jeg hadde drukket en del, men ikke så veldig mye, og måtte lukke det ene øyet for å se på mobilen... Dette har også skjedd før. Har det noe med at øynene slapper av? :sjenert: Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alkoholen virker på nervesystemet så man får mindre kontroll over muskler og slikt, så det er mulig du begynner å blingse (det gjør de fleste av oss i mørke og med øynene lukket fordi musklene slapper av). Ellers blir man jo ofte generelt litt svimmel om man er full nok, så kanskje det bare føles mer behagelig for den slitne hjernen å slippe å bry seg om å tolke stereoinntrykk :ler:

*kjenner seg igjen i problemstillingen*

Skrevet

Oki. Men er det sånn for alle? Som sagt så hadde jeg ikke drukket så veldig mye, og var ikke full... Kan det ha noe med samsynet å gjøre, at dersom man har dårlig samsyn merker man det bedre når man er påvirket av alkohol? Dårlig samsyn viser seg vel bedre når man er trøtt?

Skrevet

Jeg får også dobbeltsyn når jeg drikker :) Det skjer uten at jeg blir full. Akkurat sånn som deg. Det er litt morsomt da :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...