Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Valpen min er nå snart 4 mnd gammel, og gjør fra seg inne om nettene. Når vi våkner er det en dam med tiss, en stor haug med avføring, pluss en litt mindre haug med avføring. Vi legger oss i elleve-tolv tiden, og går alltid tur med henne før det. Siste måltidet hennes er klokka seks, så jeg ville jo egentlig trodd hun hadde tømt seg på turen før leggetid?! Vi vet at hun klynker for å si ifra at hun må på do (samboeren min hørte det første natten vi fikk henne) men problemet er at vi begge sover veldig tungt, og dermed ikke våkner. Noen som har tips i forhold til hva vi kan gjøre? Kunne det eventuelt vært aktuelt å ha ringeklokka på ca. 0300 og lufte henne?
Frey Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Noen som har tips i forhold til hva vi kan gjøre? Kunne det eventuelt vært aktuelt å ha ringeklokka på ca. 0300 og lufte henne? Jepp, det er nok det jeg ville ha gjort. At hun da slipper å gjøre fra seg inne vil hjelpe på renslighetstreningen. I tillegg ville jeg gått en litt lengre tur før dere legger dere for å få henne til å tømme seg litt mer da. Samtidig synes jeg det høres litt merkelig ut at en såpass stor valp ikke klarer å holde seg (gitt at dere står opp i "rett" tid og ikke sover til 9-10).
Frey Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 (endret) Lei av at KG bøller med innleggene mine i dag... Endret 13. april 2008 av Frey
S_Dreams Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Siden valpen ikke klarer å holde seg hele natten, så er det en ide å stå opp en gang om natten og slippe den ut. Den er fortsatt liten, så det er ikke så rart at den ikke kan holde seg så lenge. Men det er jo kjempebra at den sier fra da (selv om dere ikke hører det). Det forteller jo at den skjønner at den skal gå på do ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå