Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare meg greia med dette? skjønner ikke helt hvordan det fungerer, hvordan man gjør det og hvorfor det skal være så trygt?

Tenker å handle på ebay, men syns det er litt skummelt siden det er privatpersoner som selger ting, hva tenker dere om dette i forhold til bruken av paypal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paypal er et mellomledd der du har ditt betalingkort registrert. Den du handler med får aldri opplysninger om din konto. Du betaler via Paypal, ikke direkte til selger. Og OM du skulle være heldig å ikke få varen, så er du "forsikret" gjennom å bruke Paypal, og får pengene tilbakeført til din konto.

Når du begyner å bruke Ebay, så pass på å se at feed-backen til selgeren er bra. De aller fleste er hyggelige og ærlige folk.

Skrevet
Paypal er et mellomledd der du har ditt betalingkort registrert. Den du handler med får aldri opplysninger om din konto. Du betaler via Paypal, ikke direkte til selger. Og OM du skulle være heldig å ikke få varen, så er du "forsikret" gjennom å bruke Paypal, og får pengene tilbakeført til din konto.

Når du begyner å bruke Ebay, så pass på å se at feed-backen til selgeren er bra. De aller fleste er hyggelige og ærlige folk.

- Og husk å spørre om pris på frakt til Norge, hvis dette ikke står oppgitt!, før du legger inn bud :jepp:

Jeg har bare gode erfaringer med Paypal. Har også brukt det til å betale for leie av privat ferieleilighet på Mallorca. Trygt for begge parter.

Skrevet

Et tips: om man er redd for svindel på nett kan det lønne seg å bruke MasterCard. Det er jo et kreditt kort slik at man ikke bli tappet for penger man har på konto. Når det trekkes fra kortet kan du dobbelt sjekke at det stemmer å så betale inn til ditt MasterCard. Er det feil er det bare å hive seg på klage-telefonen! å få tilbake disse pengen kan ta tid og da kan det være greit at det ikke er trukket fra kontoen.

Skrevet

Takk for gode råd! Tror jeg skal hive meg på ebay-bølgen nå, har ikke kredittkort, er bare student, men det er et godt poeng, skulle gjort det slik om jeg hadde hatt det.

Skrevet

har prøvd å finne ut om det koster noe med paypal, men på paypals spørsmålsider står det bare utrykk som "a small fee" ikke hvor liten gebyr det er snakk om.

Noen som vet hva det koster å opprette paypalkonto og hva det koster å bruke den når man skal handle fra andre land?

Var disse to tingene som det sto at det kostet noe for, men ikke hvor mye..

Skrevet

Da jeg registrert meg kostet det $1.99, og de pengene fikk jeg igjen første gang jeg handlet og brukte Paypal. Så det er gratis å bruke for den som er kjøper. I alle land.

Skrevet

Enter the 4-digit PayPal code from your card statement to get Verified and lift your limits.

HVor i all verden finner jeg denne koden?

Skrevet

Den tror jeg skal komme på neste kontoutskrift virker det som. Er derfor det anbefalles å opprette paypal en stund før man faktisk skal kjøpe noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...