Gjest Utlogget bruker Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Moren min mistet på grunn av strålebehandling alt sitt flotte tykke, sunne hår. Når håret vokste ut igjen var det helt forandret, og er nå tørt og matt, i tillegg til at det er mye tynnere. Noen partier har dessuten fått skikkelig "stålullkrøll", men det er for sart foreløpig til at frisøren tør ta permanent på henne for å jevne ut krøllene. Håret har (med god grunn) alltid vært hennes store stolthet, og nå vil jeg så gjerne hjelpe henne til å trives litt bedre med sitt eget speilbilde. Hun har fått tilbake nok hår til at parykken blir varm og ukomfortabel, men føler seg absolutt ikke vel uten den. Et frisørbesøk hjalp litt på fasongen, men håret hennes er uansett matt og glansløst. Jeg har anbefalt henne å spørre frisøren om råd om gode shampoer etc i stedet for å bruke supermarkedmerker, men mistenker at det ikke vil bli gjort med det første. Derfor spør jeg: Er det noen som har greie på dette? Hva slags produkter bør hun satse på, for tørt hår eller skadet hår? Noen konkrete anbefalinger til produkter? Jeg tenker meg en serie med shampo, balsam og kur for å pleie håret over tid og gjøre det sunnere og blankere, samt et serum, spray e.l. som kan gi glans på sekundet. Håper noen kan gi gode råd, mamma'n min er nemlig verdens beste og fortjener all mulig hjelp til å trives med seg selv i en allerede vanskelig tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå