Krisp Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 (endret) Jeg elsker lyden av søppelbøtta som tømmes! På PC'n, altså Noen andre? Endret 13. april 2008 av Krisp
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Fuglekvitter Lyden når man går i kram snø Lyden av regn på taket
Kitsune Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Lyden av en elv hørt ifra inne i en soveposen Noen av plink-plonk-lydene sangen "Eple" med de derre norske elektronika-folkene..
Gjest Alabama Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Den "klukke"-lyden når man begynner å helle fra en vinflaske. Og når våren kommer og man går med joggesko på sandete asfalt..
Gjest Gjest-M- Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 En skikkelig god latter som kommer helt spontant fra andre, er en lyd jeg liker. Det smitter og gjør meg i godt humør. Barnelatter er det helt optimale!
IloveNY Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Lyder fra: Gå på krum snø Gå på grus Fuglekvitter tidlig på morran Havet som bølger og bruser Jeg liker også den tømme søppelbøtte lyden! Tung pusting i sengehalmen, av min kjære (som er ikke eksisterende akkurat nå! )
Gjest hyggelig Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 lyden av en boksbrus/-øl som åpnes. "lyden" av stillhet på fjellet. hunder som sover.
Heart Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Artig tråd. Når jeg tenker meg om, så er det ganske mange lyder jeg forbinder med noe positivt og blir i godt humør av. - lyden av en klukkende bekk under vårsmeltingen - fuglekvitter - bølger mot en strand - toget som suser av gårde ("da-dunk"-lyden fra togskinnene) - barnelatter - den lyden som kommer når en båt ligger og vugger på små bølger - knakingen i husfasaden en sommerkveld når den kjøles ned etter en varm dag - regnet som pisker mot ruten om høsten - sprakingen fra peisen Og så et tilfelle av mangel på lyd: Stillheten som kommer hvis strømmen går.
flub Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 Artig tråd. Når jeg tenker meg om, så er det ganske mange lyder jeg forbinder med noe positivt og blir i godt humør av. - lyden av en klukkende bekk under vårsmeltingen - fuglekvitter - bølger mot en strand - toget som suser av gårde ("da-dunk"-lyden fra togskinnene) - barnelatter - den lyden som kommer når en båt ligger og vugger på små bølger - knakingen i husfasaden en sommerkveld når den kjøles ned etter en varm dag - regnet som pisker mot ruten om høsten - sprakingen fra peisen Og så et tilfelle av mangel på lyd: Stillheten som kommer hvis strømmen går. Heeeelt enig med deg! Spraking i peisen er favoritten... Også syns jeg lyden som katter lager når de maler er kjempekoselig!!
Gjest Frk Åberg Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 *lyden som kommer når jeg dunker en skje i bunnen av en kopp fylt med f.eks. te eller smoothie. *ritsjet når jeg drar en fyrstikk mot esken, og den påfølgende sprakelyden *knitringen av en innbundet, gjerne gammel bok som åpnes *den samme knitringen når man åpner telefonkatalogen *lyden av tynne blader som blas (igjen i telefonkatalogen eller Bibelen) *grus som knaser under skoen *regn på blikktak *en sikkerhetslås som låses *en hårspenne som åpnes og lukkes *glass som knuses
Bomullstrusa Skrevet 16. april 2008 #11 Skrevet 16. april 2008 ¤ lyden av en påslått oppvaskmaskin ¤ knitring fra peis eller bål ¤ kattemurr ("prrrrrr, prrrrr") ¤ ugle ("hoho, hoho..") ¤ bølgeskvulp ¤ lyden av tjeld (sjøfuglen) ¤ lyden av uvær ute hvis jeg sitter inne under et teppe ¤ lyden av vannkokeren idet den begynner å varme opp vannet
Krisp Skrevet 17. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. april 2008 Åh, ja - den lyden som kommer når en båt ligger og vugger i små bølger! Helt enig! Hvor er sommeren!?
Blåbæret Skrevet 21. april 2008 #13 Skrevet 21. april 2008 - lyden inni båten av bølgene på utsiden - dumpventillyden i turbo - tømme søppelbøttelyden er kjempe kjekk! =P - lyden når man tenner fyrstikker - fyglekvitter Er flere men kommer ikke på dem i farten
Gjest Gjest_hjertesukka_* Skrevet 21. april 2008 #14 Skrevet 21. april 2008 -Den koselige lyden av noen som pusler med noe i huset, i det øyeblikket du ligger og skal sove. (Godlyder, ikke bråk.) -Spraking i peisen -Stjernelyd (musikk) -Klukkelyder, enten det er fra flaske, en liten bekk eller under en båt -Fuglesang -Kattemaling -Godlynte babylyder
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #15 Skrevet 21. april 2008 Merkelig det der med fuglekvitter om morran, jeg kan ikke fordra den lyden ! For jeg er B-menneske og den lyden hindrer meg i å dra meg om morran ! Liker lyden av kaffetrakteren min jeg, for da er jeg endelig oppe og klar for litt herlig varmt "våknestoff" ! Namnam.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #16 Skrevet 21. april 2008 Tordenskrall ! Den ultimate koselyd (ja, eller ikke akkurat kos, men en ekstatisk happy-opplevelse-lyd). Jo nærmere det smeller, jo bedre. Den lange rullelyden etterpå, lyden av styrregn som slår i bakken (begynner forsiktig, for så å øke på mer og mer). Får ofte lyst til (og gjør det ofte også), springe ut i regnet, og styrte innunder ett takutstikk, for å oppleve lydene av tordenskrall og lysblinket mer intenst, og det vanvittige styrtregnet som kommer straks etterpå ! Gleder meg til midtsommertordenværet, når det er som varmest !
Krisp Skrevet 21. april 2008 Forfatter #17 Skrevet 21. april 2008 Kom på noen fler, jeg. * regn mot telttaket (ikke at jeg sover i telt, så ofte) * kjæresten min sin sovepust * latter av alle slag
Blåbæret Skrevet 22. april 2008 #19 Skrevet 22. april 2008 Tordenskrall ! Den ultimate koselyd (ja, eller ikke akkurat kos, men en ekstatisk happy-opplevelse-lyd). Jo nærmere det smeller, jo bedre. Den lange rullelyden etterpå, lyden av styrregn som slår i bakken (begynner forsiktig, for så å øke på mer og mer). Får ofte lyst til (og gjør det ofte også), springe ut i regnet, og styrte innunder ett takutstikk, for å oppleve lydene av tordenskrall og lysblinket mer intenst, og det vanvittige styrtregnet som kommer straks etterpå ! Gleder meg til midtsommertordenværet, når det er som varmest ! Åh! Enig! Kjempekjekk lyd.
Gjest Golden Girl Skrevet 22. april 2008 #20 Skrevet 22. april 2008 - Knitringen fra skumbobler i badekaret (har ikke badekar, så det savner jeg) - Regnvær (når man selv er innendørs) - Knitring fra peis - Stillheten på fjellet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå