Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Synes du det er greit å mobbe folk når man mobber dem for ting de kan for? Hvorfor/hvorfor ikke?
Malama Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Selvsagt ikke, det er aldri ok å mobbe, enten det er for hva noen kan eller ikke kan, eller fysiske ting eller psykiske ting eller fargen på katten til naboen deres...
Gjest #2 Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Synes du det er greit å mobbe folk når man mobber dem for ting de kan for? Hvorfor/hvorfor ikke? Hva mener du "kan for?" Jeg syns ikke mobbing gir noe ålreit tone noen gang. Det er noen som tror mobbing er kult, fordi det er en del av moroa i en vennegjeng, men det forutsetter at en mobber de med høy selvtillit og ikke finner seg en hakkekylling. Mobbing er veldig vanskelig å håndtere psykisk, en stor utfordring som ikke gjør ting letter for en som ikke har høy selvtillit i utgangspunktet.
Krisp Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Nei! Dog heller det enn noe en ikke kan noe for...
Gjest Reka Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Jeg synes aldri, ikke på noe vilkår, at mobbing er greit!
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Hva mener du "kan for?" Jeg syns ikke mobbing gir noe ålreit tone noen gang. Det er noen som tror mobbing er kult, fordi det er en del av moroa i en vennegjeng, men det forutsetter at en mobber de med høy selvtillit og ikke finner seg en hakkekylling. Mobbing er veldig vanskelig å håndtere psykisk, en stor utfordring som ikke gjør ting letter for en som ikke har høy selvtillit i utgangspunktet. Ting man kan for er feks, de som bruker "brunkrem", de som bruker mye sminke, de som "kler seg emo" og lignende. Jeg har bare hørt svært mange som mobber dem, og de påstår at de har rett fordi de har valgt det selv. Lurte litt på om det var mange som mener det eller om det kun er en liten gruppe ungdommer som tenker sånn.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 Jeg håper for all del det bare er en liten gruppe tenåringer som tenker sånn. Jeg husker selv at vi lo litt bak ryggen på ei i klassa på videregående fordi hun brukte så sinnsykt mye brunkrem at det var en helt klar kant fra hake til hals. Men vi mobba henne ikke dirrekte til henne selvsakt. Men dette var absoludt ikke pent gjort av oss. Jeg tenker uansett at det ikke er et skille mellom hva fok kan og ikke kan noe for. Eksempelet mitt over er nok at hun hadde dårlig hud, dårlig selvtilitt og forsøkte å gjøre det beste hun kunne, det at hun bomma kunne hun vel egentlig ikke noe for? Alle forsøker jo å gjøre det beste ut av seg selv med de middler de har tilgjengelige og det er få som forsøker å se dumme ut med vilje. Å mobbe dem blir derfor ganske feil, fordi de selvsakt ikke gjør dette bevisst med vilje.
Bianca Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 Ting man kan for er feks, de som bruker "brunkrem", de som bruker mye sminke, de som "kler seg emo" og lignende. Jeg har bare hørt svært mange som mobber dem, og de påstår at de har rett fordi de har valgt det selv. Lurte litt på om det var mange som mener det eller om det kun er en liten gruppe ungdommer som tenker sånn. Bare så det sagt så heter det på godt norsk "ting man kan noe for" og "ting man ikke kan noe for". Uansett så synes jeg det er helt latterlig at noen mener de har "rett" til å mobbe folk som velger å være litt annerledes enn "normalen". Det er bare en tåpelig måte å rettferdiggjøre det faktum at de ikke takler at noen velger å være annerledes og skille seg ut. Jeg håper virkelig at det bare er en liten gruppe ungdom som direkte tenker sånn, men det er jo historiske bevis på at det er mange som føler at de har rett til å mobbe eller diskriminere folk som er litt "annerledes" uten å ha noen annen (moralsk) grunn enn nettopp at de er annerledes.
Gjest Nestekjærlighet Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 Hva med å ikke snakke nedsettende om andre? Det er ikke en ting som har noe godt for seg, det er helt unødvendig. Og veldig slemt. Og veldig umodent. Det er vel nok drit i verden som det er. Hvis vi begynte å spre glede fremfor kritikk, kunne det gjort livet lysere, gøyere og definitivt mer koselig. Vær litt positiv og gled deg over det gode i livet!
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 Jeg tror det ytterst få som faktisk mener det er helt greit å mobbe andre uansett grunn. MEN jeg tror veldig mange gjør det uten å innse at de faktisk gjør det. Litt vennskapelig "erting" (som ts sikkert ser bortifra i startinnlegget) kan jo bli oppfattet som ondskapsfullt om det slår litt feil.
Gjest lillebøll Skrevet 13. april 2008 #11 Skrevet 13. april 2008 Jeg er ikke et bedre mennesker enn at jeg ler bak ryggen til enkelte av disse som er nevnt, men å mobbe noen gjør jeg ikke.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #12 Skrevet 13. april 2008 Bare så det sagt så heter det på godt norsk "ting man kan noe for" og "ting man ikke kan noe for". Uansett så synes jeg det er helt latterlig at noen mener de har "rett" til å mobbe folk som velger å være litt annerledes enn "normalen". Det er bare en tåpelig måte å rettferdiggjøre det faktum at de ikke takler at noen velger å være annerledes og skille seg ut. Jeg håper virkelig at det bare er en liten gruppe ungdom som direkte tenker sånn, men det er jo historiske bevis på at det er mange som føler at de har rett til å mobbe eller diskriminere folk som er litt "annerledes" uten å ha noen annen (moralsk) grunn enn nettopp at de er annerledes. 1 Unskyld. Men jeg skrev jo litt fort også da. 2 Enig
Bianca Skrevet 13. april 2008 #13 Skrevet 13. april 2008 1 Unskyld. Men jeg skrev jo litt fort også da. 2 Enig Hehe, trenger ikke å unnskylde, bare så at det var noen som ble litt forvirra her
Gjest Infralove Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 Ting man kan for er feks, de som bruker "brunkrem", de som bruker mye sminke, de som "kler seg emo" og lignende. Jeg har bare hørt svært mange som mobber dem, og de påstår at de har rett fordi de har valgt det selv. Lurte litt på om det var mange som mener det eller om det kun er en liten gruppe ungdommer som tenker sånn. Og kva/ kven er det som bestemmer kva som er greitt å mobbe då? Om vi skal mobbe alle som er litt utanfor normalen, så kjem jo alle til å begynne å gå identisk kledd, og oppføre seg heilt likt. Det hadde i alle fall eg syns var keisamt. Skjønar heller ikkje kva man vinner på å mobbe andre for smaken deira.
Daiquiry Skrevet 15. april 2008 #15 Skrevet 15. april 2008 Og kva/ kven er det som bestemmer kva som er greitt å mobbe då? Om vi skal mobbe alle som er litt utanfor normalen, så kjem jo alle til å begynne å gå identisk kledd, og oppføre seg heilt likt. Det hadde i alle fall eg syns var keisamt. Skjønar heller ikkje kva man vinner på å mobbe andre for smaken deira. Men hva er "normalen" da???? Den er vanskelig å definere.....
Gjest Gjest_Ingunn_* Skrevet 15. april 2008 #16 Skrevet 15. april 2008 Ting man kan for er feks, de som bruker "brunkrem", de som bruker mye sminke, de som "kler seg emo" og lignende. Jeg har bare hørt svært mange som mobber dem, og de påstår at de har rett fordi de har valgt det selv. Lurte litt på om det var mange som mener det eller om det kun er en liten gruppe ungdommer som tenker sånn. Du mener: Kan noe for! NEI,det er ikke greit i det hele tatt! Mobbe er vel aldri noe som er greit. Det å si fra på en pen måte eller hinte er greit dersom noen eks. bruker for mye sminke, men MOBBE...ærlig talt, det er jo bare helt lavmål!
Gjest Serena Skrevet 15. april 2008 #17 Skrevet 15. april 2008 Bare så det sagt så heter det på godt norsk "ting man kan noe for" og "ting man ikke kan noe for". Uansett så synes jeg det er helt latterlig at noen mener de har "rett" til å mobbe folk som velger å være litt annerledes enn "normalen". Det er bare en tåpelig måte å rettferdiggjøre det faktum at de ikke takler at noen velger å være annerledes og skille seg ut. Jeg håper virkelig at det bare er en liten gruppe ungdom som direkte tenker sånn, men det er jo historiske bevis på at det er mange som føler at de har rett til å mobbe eller diskriminere folk som er litt "annerledes" uten å ha noen annen (moralsk) grunn enn nettopp at de er annerledes. På godt norsk heter det ikke ting, fordi vi ikke snakker om fysiske ting, men egenskaper.
SilkeSatan Skrevet 15. april 2008 #18 Skrevet 15. april 2008 Jeg synes aldri, ikke på noe vilkår, at mobbing er greit! Enig! Og ang det med denne "Emo"-trenden. Jeg har aldri mobbet den, men jeg har sagt min mening om den. Og jeg ser ikke på det som mobbing.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå