Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Lacuna
Skrevet

GloMinerals og Earth-Glo Minerals er to ulike merker, så du bør holde dem fra hverandre.

Personlig liker jeg GloMinerals over ID, som klør og irriterer huden min. Earth-Glo har jeg ikke prøvd.

Skrevet (endret)

Jeg har bare prøvd ID og Glo, ingen andre merker. Jeg liker best Glo, den er mattere. ID er blankere (ihvertfall på min hud) og i tillegg klødde den på meg også. Har lest at det er en ingrediens som heter bismuth som mange reagerer på, men den er jo i Glo Minerals også. Glo klør iallefall ikke på meg, så da er jeg fornøyd :).

Jeg synes også Glo (pressed base) er lettere å påføre enn ID (hvor jeg hadde en løs pudder).

Endret av lille katt
Skrevet

Jeg har brukt ID noen uker, og er kjemepfornøyd! :) Det klør ikke på meg, dekker perfekt og virker ikke blankt. Men nå bruker jeg mineral veil over, og det har sikkert noe å si.

Hvorfor jeg ikke har begynt med mineralsminke mye før, fatter jeg ikke. ;)

I dag bruker jeg Glo, ettersom jeg bestilte noen prøver. Jeg vet ikke om jeg er like imponert...synes ikke det virket mattere, og så synes jeg kanskje ikke det dekket så godt som ID. Men som sagt: jeg har jo bare prøvd Glo i en dag...

Skrevet

Jeg foretrekker Glo, da den er mattere. Jeg bruker den pressede varianten og er kjempefornøyd med den. :)

Skrevet

Hvor får man kjøpt Glo minerals i Bergen?..Noen som har prøvd Jane Iredale da?

Skrevet

Glo får man hvert fall kjøpt hos Annes Hudpleie (ved teateret), Kjerstis hudpleie (mellom trekroneren og Mc. D. ved fisketorget) og på Vannkanten spa.

Skrevet

Har prövd begge merkene og er mest fornöyd med Glo. Har bare pröver forelöpig men har bestilt både presset og löst pudder i full str. Elsker det merket. I tillegg leger den sårene (!) mine i ansiktet til min store glede:D

Gjest Lacuna
Skrevet
Har prövd begge merkene og er mest fornöyd med Glo. Har bare pröver forelöpig men har bestilt både presset og löst pudder i full str. Elsker det merket. I tillegg leger den sårene (!) mine i ansiktet til min store glede:D

Dette var vel en i overkant optimistisk påstand/ønsketenkning? Huden leger seg selv, det er ikke foundationen som har skylden, selv om en mineralfoundation kanskje irriterer mindre enn en konvensjonell foundation.

Skrevet

Er det noen som vet hvor man får prøver på Glo?

Jeg bruker ID nå og er forsåvidt fornøyd, men neste gang har jeg tenkt å forsøke Glo. Har også forsøkt Kiss Me (prøver), de har fine farger, men for dårlig holdbarhet.

Så gjenstår det bare å finne farge OG finne ut om jeg skal gå for den pressede varianten eller det løse. Er egentlig veldig fornøyd med den løse id og kabukibørste.

Gjest Lacuna
Skrevet

Det er vel snakk om Ebay igjen, kan jeg tenke meg.

Når det gjelder løs vs. presset, er den løse Glo litt mer dekkende og litt mindre matt enn den løse, så det blir egentlig et spørsmål om smak og behag. Selv har jeg brukt begge to i et par år nå, og er fornøyd, men de har litt ulike anvendelsesområder.

Glo er ikke ren mineralsminke, da er ID faktisk renere. GloMinerals-foundationene er tilsatt endel andre ingredienser, som for eksempel grønn te, a-, c-, og e-vitamin, og den inneholder også parabener (ethylparaben, propylparaben og methylparaben) for den som er opptatt av slikt. Den er heller ikke fri for bismuth, selv om den inneholder betraktelig mindre av dette stoffet enn det ID gjør. Jeg snakker nå om den løse, som jeg har rett foran meg. Den pressede kan inneholde enda flere stoffer.

Skrevet

Takk for oppklaring. :) Jeg tenkte å ta en tur innom hudpleier som selger Glo, om ikke annet så kan jeg vel få prøvd det på.

For en gangs skyld har jeg tenkt å vente til ID nærmer seg tomt. Vet utmerket godt hva som skjer hvis jeg finner noe nytt og bra nå, da blir ID`en stående i skapet. (i godt selskap med mye annet rart..)

Som sagt er jeg egentlig fornøyd med ID, dvs: hadde det ikke eksistert annet på markedet hadde jeg vært strålende fornøyd, men det er noe med jakten på den perfekte foundation og da ikke minst jakten på den perfekte fargematch.

Gjest Lacuna
Skrevet
Takk for oppklaring. :) Jeg tenkte å ta en tur innom hudpleier som selger Glo, om ikke annet så kan jeg vel få prøvd det på.

For en gangs skyld har jeg tenkt å vente til ID nærmer seg tomt. Vet utmerket godt hva som skjer hvis jeg finner noe nytt og bra nå, da blir ID`en stående i skapet. (i godt selskap med mye annet rart..)

Som sagt er jeg egentlig fornøyd med ID, dvs: hadde det ikke eksistert annet på markedet hadde jeg vært strålende fornøyd, men det er noe med jakten på den perfekte foundation og da ikke minst jakten på den perfekte fargematch.

Jeg har to nesten ubrukte bokser ID stående, men de er kjøpt etter at jeg begynte med Glo. Men for meg er forskjellen så stor at jeg ikke klarer å få brukt ID-foundationen etter at jeg ble frelst på Glo, som på en eller annen måte føles bedre for huden min (tørr, sensitiv). Huden min liker tydeligvis tilsetningsstoffer bedre enn rene mineralfoundationer. :Hehe:

Skrevet
Dette var vel en i overkant optimistisk påstand/ønsketenkning? Huden leger seg selv, det er ikke foundationen som har skylden, selv om en mineralfoundation kanskje irriterer mindre enn en konvensjonell foundation.

Men den inneholder mye zink som er kjent for å lege sår. Sist jeg hadde utbrudd i ansiktet fikk jeg noen "zink-papir" av noe slag som jeg teipet på huden min med legeteip.. Måtte ha det på i en uke, og da var alt borte, men denne foundationen gjör det samme for huden min som den gjorde. Jeg kan merke at de gror.. Men bruker Dr. Hauschka også da og ingen nattkrem, så det hjelper nok det. Det jeg liker best med Glo er i hvert fall at huden blir glödende (uten å skinne) og at den dekker ALT:) I tillegg er den billig på Ebay.

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet

Jeg brukte ID først. Så kjøpte jeg GloMinerals pressed base før jeg gikk tom for ID. Og jeg tror jeg aldri vil få brukt opp ID..

Det er så enkelt og greit med presset pudderform! Også er Glo mattere, ingen tvil om det. Det eneste jeg har å utsette på Glo er den megakjipe forpakningen. Til den prisen skulle en kunne forvente noe bedre/flottere.

Gjest Odense
Skrevet

Selger de Glo på kjøpesenterene i USA, eller må en til hudpleier der også??

Skrevet
Jeg brukte ID først. Så kjøpte jeg GloMinerals pressed base før jeg gikk tom for ID. Og jeg tror jeg aldri vil få brukt opp ID..

Det er så enkelt og greit med presset pudderform! Også er Glo mattere, ingen tvil om det. Det eneste jeg har å utsette på Glo er den megakjipe forpakningen. Til den prisen skulle en kunne forvente noe bedre/flottere.

Skjønner ikke dette helt jeg..;-P Presset pudderform,smelter det på huden til en slags foundation som mineralpudderet\løspudderet..Eller funker det som et vanlig pudder som legger seg i linjer og slikt?

Skrevet

Noen som har prøvd den flytende foundation til Glo da? Hva er egentlig best derfra?

Skrevet
Skjønner ikke dette helt jeg..;-P Presset pudderform,smelter det på huden til en slags foundation som mineralpudderet\løspudderet..Eller funker det som et vanlig pudder som legger seg i linjer og slikt?

Jeg har som sagt bare prøvd ID (løst pudder) og Glo (presset/fast pudder), og har aldri prøvd noen andre typer foundation (bare noen dekk-greier som så helt forjævlig ut....).

Jeg skjønner ikke helt den der "smelte"-egenskapen som mineralsminke skal ha. For min del oppleves det som å ta på pudder, men uten at jeg ser pudret ut. Det legger seg ikke i linjer nei, ser helt naturlig ut.

Jeg må ta på Glo i flere omganger enn ID, men er til gjengjeld mye lettere å håndtere/påføre. ID gikk for det meste i vasken, bokstavelig talt. For noe søl.

Skrevet
Noen som har prøvd den flytende foundation til Glo da? Hva er egentlig best derfra?

Jeg har den flytende foundationen til Glo, og jeg er kjempe fornøyd. Nå har ikke jeg prøvd presset eller løs så jeg kan ikke sammenligne. Men jeg er som sagt veldig fornøyd, og den dekker perfekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...