Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har lagt av an reise til usa i august-september.

vi skal bruke pengene vi får igjen på skatten til og betale reise og opphold og de kommer i juni..

men om vi bestiller nå, må vi betale nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bruker reisebyrå til kun flybilletter, så betaler man gjerne 14-30 dager før avreise. Hvis du derimot bestiller direkte på flyselskapenes sider, betaler man gjerne alt med en gang.

Hvis du bestiller hotell på hotellenes egne sider, så betaler du ikke før du sjekker ut, evt så tar de et depositum ved innsjekking. De ønsker likevel kredittkort-opplysninger for sikkerhetens skyld. Hvis dere bruker diverse hotellsøkemaskiner, så er det slik at noen krever full forhåndsbetaling, andre ikke.

Er det en pakketur dere bestiller, så er det vanlig med depositum, og resten av summen betales ca 14 dager før avreise.

Håper dette gir en pekepinn, men for å være sikker så må dere lese vilkårene før dere bestiller.

Skrevet

vi har bare bestillt fly t/r hos reisebyrå..

via ferieverden..

så da betaler vi 14-30 dager før avreise?

Gjest Gjest_reiseglad_*
Skrevet
vi har bare bestillt fly t/r hos reisebyrå..

via ferieverden..

så da betaler vi 14-30 dager før avreise?

Spør ferieverden, da. Dette varierer fra reisebyrå til reisebyrå. Men har du kredittkort? Betal med det og betal regningen på kredittkortet i juni. Vi er allerede så langt i april at jeg tror du rekker det uten gebyr og renter.

Skrevet

Jeg kjøpte en del flybilletter i fjor. Kjøpte gjennom Supersaver, Reisefeber hm.. (husker ikke fler), og mener at jeg måtte betale med en gang gjennom de i alle fall.

Hotell kjøpte jeg gjennom hotels.com, og der var det nok litt forskjellig fra hotell til hotell. Var ikke alle som trakk det med en gang, men mener å husker at det ene gjorde det.

Skrevet

Hvis finansieringen av turen er så tight at slike ting er veldig viktig, så tror jeg ikke jeg hadde reist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...