Gjest Mzfire Skrevet 9. mai 2003 #1 Skrevet 9. mai 2003 Hva gjør at et menneske blir en venn for deg? For meg er det viktig at vi liker hverandre. At vi er litt like, at vi liker å omgås endel og har glede av hverandre. En som du blir glad i og som du stiller opp for i tykt og tynt og så klart omvent. En som du har noe til felles med. Dette er noe av mine tanker rundt dette temaet Jeg er også blitt slik at jeg vil gjerne ha mange venner, men noen få nære venner. Hva mener dere?
myagi Skrevet 9. mai 2003 #2 Skrevet 9. mai 2003 Jeg har alltid hatt få nære venner,men mange bekjente. Mine venner er der for meg,de er ærlige,de bryr seg om meg og de er ekte. Vi tåler å se hverandre "usensurerte" (uten sminke og annet stash) og vi stiller opp for hverandre. Vi trenger ikke å snakke sammen så veldig ofte,men vi har en indre trygghet på hverandre.
Gjest Lea Skrevet 9. mai 2003 #3 Skrevet 9. mai 2003 Det kommer an på.. I perioder har jeg hatt flere gode venner som fyller forskjellige behov. En kan være en god lytter, en annen kan være full av humor osv. Men egenskapene jeg setter mest pris på hos min aller beste venninne er: *at hun alltid har tid til å snakke med meg. *at hun har masse empati og forstår meg uansett *at hun vi tenker likt *at hun er jordnær og har bein i nesa *at hun sier akkurat hva hun mener *at hun ikke kjefter på meg når jeg har glemt å holde kontakten Dette ble ganske mye. Jeg stiller som regel ikke store krav til folk jeg omgås, men min beste venninne har utrolig mange av disse egenskapene. Lucky me :D
Bridget Skrevet 9. mai 2003 #4 Skrevet 9. mai 2003 Har mange bekjente som jeg omgås jevnlig - det er mennesker jeg trives sammen med, har det morsomt sammen med og som jeg har noe tilfelles med. Har få venner, 2-3 stykker. Det er mennesker jeg kan snakke med ALT om og som jeg vet sier hva de mener og tenker selv om det slettes ikke alltid stemmer med det jeg vil høre. Jeg vet de er der (og lar meg være der for dem) i livets opp- og nedganger - alltid, som tar meg for den jeg er på godt og vondt. - Jeg er heldig jeg! :D :D :D
Usikker Skrevet 9. mai 2003 #5 Skrevet 9. mai 2003 *Venner respekterer hverandre - selv om meninger osv. er ulike. *Venner er ærlige mot hverandre. Sannheten tåles selv om den kan gjøre vondt. En venn sier fra om "vonde" ting også uten at vennskapet dermed ryke. *Venner hjelper og støtter hverandre - både i "gode og vonde dager" *Venner "fører ikke regnskap" (dvs. de sier ikke "nå har jeg hjulpet deg 4 ganger - mens du har hjulpet meg bare 1) Man trenger ikke å snakke med sine venner hver dag/uke. Man har forskjellige vennskap. Noen har en skulder du kan gråte på - andre er fine å gå tur sammen med. Vi har forskjellige egenskaper - og venner må ikke nødvendigvis "matche" på alle områder. VENNSKAP ER VERDIFULLT!
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2003 #6 Skrevet 9. mai 2003 En god venn for meg er en som: * Alltid er der for meg. * Som er en god lytter. * Som er ærlig, og forteller meg sine egne meninger, ikke bare hva jeg selv vil høre. * Som kan gi meg råd og veiledning om jeg trenger det. * Som jeg kan være meg selv sammen med. * En som ikke er en energisluker. * En som man blir i godt humør av å være sammen med. Et vennskap for meg betyr veldig mye, og jeg syns det er viktig at man både kan gi og ta til hverandre, være ærlige og ha det moro sammen.
Barbie Skrevet 9. mai 2003 #7 Skrevet 9. mai 2003 Mine kriterier: 1. Ærlighet 2. Åpenhet 3. Humor Barbie
Gjest Embla s Skrevet 10. mai 2003 #9 Skrevet 10. mai 2003 Enig med Vibeke. Jeg har noen jeg vil kalle nære veninner/ordentlige venner. Hvor ofte jeg ser de respektive, hvor like vi er og i hvor stor grad vi har felles interesser varierer, men som Vibeke sier: Jeg vet de er der og de vet jeg er der. Uansett.
Gjest gjesta Skrevet 10. mai 2003 #11 Skrevet 10. mai 2003 En venn er først og fremst en jeg stoler på! En jeg kan prate med om løst og fast uten at meningene mine er vridd, snudd og kringkastet etterpå. Jeg har en bestevenninne som stilller i særklasse, men alle de andre vennene mine ( av begge kjønn ) har alle kvaliteter som hver på sin måte er utrolig viktig for meg. Noen har jeg det morsomt sammen med, noen løser jeg verdensproblemer med, noen prater jeg mer overfladisk med, noen besøker jeg som oftest sammen med barna osv. Jeg stiller gjerne opp for venner som trenger hjelp, men forventer også at dette skal gå begge veier. Noen kjører konsekvent enveisløp, snakker kun om seg og sitt, det holder jeg ikke ut i lengden. ( bortsett fra hvis gode venner av meg går på en virkelig smell da selvsagt. )
Gjest Embla s Skrevet 10. mai 2003 #12 Skrevet 10. mai 2003 Veldig enig med Mie også. Har det akkurat på samme måten.
Gjest Lea Skrevet 10. mai 2003 #13 Skrevet 10. mai 2003 Å kunne løse verdensproblemer, drikke seg fnisete ved hjelp av 4 flasker halvtørr hvitvin og ende opp hyyylende av latter i sofaen.. Det er en viktig del av et godt vennskap.
Gjest gjest1 Skrevet 10. mai 2003 #14 Skrevet 10. mai 2003 Det er få som jeg regner som venner, sikkert ikke mer enn en håndfull mennesker. Har vel endel bekjente. Venner er sånne som jeg kan ringe til bare forå si hei, de må være ærlige, ha humor, gode til å lytte og være interessert i meg som person. Sikkert 1000 andre ting som også er viktig, men mye er allerede sagt. Vil bare si at det som er viktig for å noen skal bli venn med meg er at de er tålmodige og sta slik at jeg rekker å bli trygg før jeg åpner meg :D Men har de først blitt venn med meg har de en venn for livet! Jeg er veeeeldig trofast sånn sett :D
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2003 #15 Skrevet 10. mai 2003 Hvor ofte jeg ser de respektive, hvor like vi er og i hvor stor grad vi har felles interesser varierer, men som Vibeke sier: Jeg vet de er der og de vet jeg er der. Uansett. Må si meg enig i det der. Min beste veninne gjennom 5 år er det sånn med. Vi bor et stykke unna hverandre så vi får ikke sett hverandre så ofte, og er ulike som dag og natt, men vi vet alltid at vi har hverandre der. Og vi krever ingenting av hverandre. Vennskapet vårt tror jeg nok er for alltid :D For meg er det ikke viktig at vi har samme interesser osv. Når man er ulike får man utfordret hverandre på andre ting, og kan finne på så mye mer sammen..
Gjest ButtHead Skrevet 10. mai 2003 #16 Skrevet 10. mai 2003 En venn for meg er en jeg kan snakke åpent med og som holder på hemmeligheter og som alltid er her for meg når jeg trenger det. En venn er også en person hvor jeg ikke trenger å tenke etter hva jeg skal si, men at samtalen kommer av seg selv.
-Fisken- Skrevet 10. mai 2003 #17 Skrevet 10. mai 2003 For meg er det ikke så viktig at man tenker likt, men at man respekterer hverandre, alltid stiller opp, bryr seg, holder på alt, og at man tørr å si sin mening! Man må også kunne snakke om ALT mellom himmel og jord.. :D
Gjest KATTAstrofe i.i Skrevet 10. mai 2003 #18 Skrevet 10. mai 2003 At vi har en felles plattform Gjensidig respekt Kan stole på hverandre
koldbruna Skrevet 11. mai 2003 #19 Skrevet 11. mai 2003 Har mange venner og bekjente men de jeg setter høyest er de som stiller opp og som godtar meg for den jeg er.Som jeg kan fortelle alt til og som ikke sier det vidre til noen. Og tenker jeg meg godt om nå er det bare en VENN som jeg vet at jeg kan stole 100 % på og min venn vet det om meg også. koldbruna
Skusla Skrevet 11. mai 2003 #20 Skrevet 11. mai 2003 En god venn er for meg: En jeg stoler på En jeg kan gråte på skulderen til En som forstår meg uten at jeg sier så mye En som føler de kan gjøre det samme med meg En jeg respekterer En jeg deler alt med En jeg kan ringe når som helst En jeg gleder meg sammen med En jeg er stolt av En jeg vet sier sannheten til meg En jeg er glad i En jeg vet er der for meg 110% En som ikke dømmer En jeg kan le meg skakk sammen med En jeg kan sitte i samme rom som men ikke nødvendigvis prate i ett sett med En jeg KAN prate i tiiiimesvis med om alt og ingenting En jeg savner når jeg er borte En som savner meg når jeg er borte En som er i tankene mine ofte En jeg ikke kan se for meg livet uten En som respekterer meg for mine snåle egenskaper En som støtter meg i tykt og tynt Sikkert masse mer også, men dette er de kriteriene jeg kommer på.. Jeg er også sånn mot de som de er mot meg. Å de vet jeg stiller opp for de og gleder meg på deres vegne uansett. Gode venner er det BESTE som fins....... :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå