Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 ... Ungene begynner gjerne å sykle før det er klart for å kaste luen... Men den er det jammen ikke lett å få plass til under sykkelhjelmen. Og stiller en inn hjelmen slik at det så vidt blir plass, sitter den ikke spesielt godt. (flytter seg med luen...). Hva gjør dere? Dropper lue?
Honey Bee Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 En tynn vårlue får heller ikke plass?Øreklokker hadde jeg prøvd
Rosalie Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Finnes egne sykkelluer, som er skikkelig kondom, ellers bør buff fungere gerit.
Alison Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Her har de brukt en tynn lue, buff eller pannebånd. Da er det ikke noe problem å få hjelmen til å sitte skikkelig.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Takk for svar. Sikkert jeg som gjør det vanskelig for meg selv.... Forsøkte med en tynn lue (finlandshette) men jeg syns hjelmen fulgte med hver gang veslemor flyttet på den...
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 En ting til: Hva er buff? Hvor får jeg evt tak i slike?
Gjest Tigress Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 Ein buff er eit slags tubetørkle som ein kan lage til lue, piratskjerf, hals, balaklava osv, du finn dei i dei fleste sportsbutikkar. Buff er eit varemerke, så det kan vere at din lokale butikk (eg veit jo ikkje kor du bur) fører eit anna merke. Eg brukar mykje tubetørkle under sykkelhjelm, og det bør ikkje vere noko problem dersom hjelmen sit godt ned i panna på ungen. Viss hjelmen er tippa bak i nakken kan det kan hende vere verre, men det verste med det er at hjelmen i så fall ikkje skyddar som han skal. Tre lua/tubetørklet på hovudet til ungen, tre hjelmen oppå og juster hjelmen medan den sit på hovudet. Pass på at stroppane er riktig justert så hjelmen ikkje kan vandre. Dette bør gå heilt greit. Ellers er sykkelcaps ein utveg, men då bør du ha øyrevarmarar i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå