Gå til innhold

Kjedelig i operaen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Malla_*
Skrevet

Sett bilder og tvreportasje fra operaen i dag. De kongelige var som vanlig godt representert. La merke til at svenske konprinsesse Victoria var nydelig med lekker kjole og flott frisyre! MM derimot var skuffende , hun virker rett og slett som om hun ikke tar representasjonsoppgaven alvorlig nok. Selve hun bar var jo kjolen enkel og grei, men den triste sveisen m/utvokst farge var jo rett og slett lite attraktiv. Joda, vet at hun er en trebarnsmor i tidsklemme, men synes faktisk vi kan forlange litt mer av henne ettervert!

Videoannonse
Annonse
Gjest _Hufsa_
Skrevet

Who cares?

La nå folk få gå kledd og se ut som de vil.

De er tross alt bare mennesker de også, og det er vel ingen skjønnhetskonkurranse?

Skrevet

Var det derfor alle de kjerringene sto der og vrælte av full hals? Fordi frisyren til kronprinsessa gjorde tilværelsen uutholdelig? :hakeslepp:

Skrevet
Var det derfor alle de kjerringene sto der og vrælte av full hals? Fordi frisyren til kronprinsessa gjorde tilværelsen uutholdelig? :hakeslepp:

:fnise:

Mette Marit var fin nok hun da, skal jo ikke være en missekonkuranse blant de kongelige heller da :gjeiper:

Skrevet

Syns hele gallaen var kjempefin!!!

Og når det gjelder MM, så syns jeg hun var veldig pen ikveld! Stefaren hennes døde jo for et par dager siden, så da var det passende at hun ikke var "superglam" :)

Skrevet

Har kost meg veldig ikveld og sunget/gaulet med! :ler:

Og i en sådan stund syns jeg alle mennesker er skjønne og verden er et godt sted å være. Men unge, pene og lyse damer passer godt håret oppsatt!

Skrevet

Syns ærlig talt de kunne spart seg for Roy Narvestad på NRK.

Skrevet
:fnise:

Mette Marit var fin nok hun da, skal jo ikke være en missekonkuranse blant de kongelige heller da :gjeiper:

uenig, jeg syns det er akkurat det det burde være.

Egentlig burde vi valgt våre kongelige ut fra en modellkonkurranse. De gjør ikke annet enn å representere landet, så om arveaspektet ikke er for viktig (er jo ganske "fint" med arv, da blir menneskene noe spesielt), så kunne en plukket ut den peneste mannen og kvinnen i Norge til å være konge og dronning.

Skrevet

Hva er vitsen med å ha kongelige hvis de ikke er annerledes enn oss, noen vi er stolte av, beundrer og ser opp til osv. Det er det som er jobben deres. Jada, jeg vet de bare er mennesker med helt vanlige feil og lyter. Men de skal de vel for søren skjule for Kari og Ola, så vi kan lulle oss inn i drømmen om at det går an å være perfekt. Ellers kunne jo for eksempel JEG fått plassen til dronningen i kveld, med uvasket hår som trenger en klipp, olabukse og smuler på genseren. Er ganske flink til å smile og vinke, jeg! :vinke: Men jeg er ikke så glad i opera, så det var kanskje ikke helt....

Skrevet (endret)

Endelig har lille Norge fått et bygg å være stolte av designet av et bra arkitektbyrå. Ikke minst har bygget et innhold Norge har kunnet være stolte av i mange år. Norske sangere og musikere er i verdens toppsjikte. Internasjonale utøvere fra andre land gjester den norske operaen gjennom hele året, og også de kan endelig få et verdig bygg og scene å formidle fra. Akustikken skal også være bra, så dette lover godt for fremtiden.

Endret av Casey
Skrevet
Hva er vitsen med å ha kongelige hvis de ikke er annerledes enn oss, noen vi er stolte av, beundrer og ser opp til osv.

Det er egentlig en helt annen diskusjon, men det er ikke gitt at en nasjonal representasjonsoppgave må gå i arv. Den kan komme ut fra demokratisk valgte personer også. De kongelige er som oss.

Skrevet
Hva er vitsen med å ha kongelige hvis de ikke er annerledes enn oss, noen vi er stolte av, beundrer og ser opp til osv. Det er det som er jobben deres. Jada, jeg vet de bare er mennesker med helt vanlige feil og lyter. Men de skal de vel for søren skjule for Kari og Ola, så vi kan lulle oss inn i drømmen om at det går an å være perfekt. Ellers kunne jo for eksempel JEG fått plassen til dronningen i kveld, med uvasket hår som trenger en klipp, olabukse og smuler på genseren. Er ganske flink til å smile og vinke, jeg! :vinke: Men jeg er ikke så glad i opera, så det var kanskje ikke helt....

Hvor dum går det egentlig an å bli??? Hvorfor skal de kongelige måtte finne seg i å tjene et slikt folk??

De kongelige hører med til det styresettet vi har etter grunnloven, og er en del av det konstitusjonelle ansvaret. Det har overhodet ingenting med å pynte opp på gallaer å gjøre....eller være overopphøyet andre mennesker, bortsett fra når det gjelder det konstitusjonelle.

Skrevet
Sett bilder og tvreportasje fra operaen i dag. De kongelige var som vanlig godt representert. La merke til at svenske konprinsesse Victoria var nydelig med lekker kjole og flott frisyre! MM derimot var skuffende , hun virker rett og slett som om hun ikke tar representasjonsoppgaven alvorlig nok. Selve hun bar var jo kjolen enkel og grei, men den triste sveisen m/utvokst farge var jo rett og slett lite attraktiv. Joda, vet at hun er en trebarnsmor i tidsklemme, men synes faktisk vi kan forlange litt mer av henne ettervert!

http://www.nrk.no/nyheter/1.5374656?index=...gallery-content

Pen er hun!

Skrevet

Ok, så en tråd som heter "kjedelig i operaen" handler om i hvilken grad Mette-Marit er pen.

Kom dere i operaen, les eller hør en historie om hva en utvalgt operaforestilling handler om og gå og opplev en forestilling. Kanskje dere går ut igjen en opplevelse rikere.

Gjest The Gjest
Skrevet
Hvor dum går det egentlig an å bli??? Hvorfor skal de kongelige måtte finne seg i å tjene et slikt folk??

De kongelige hører med til det styresettet vi har etter grunnloven, og er en del av det konstitusjonelle ansvaret. Det har overhodet ingenting med å pynte opp på gallaer å gjøre....eller være overopphøyet andre mennesker, bortsett fra når det gjelder det konstitusjonelle.

Jeg skjønner at du er provosert, gjest, men her er det nok din egen intelligens som dekkes til litt av hissigheten din. Det er nok ikke slik at den skyhøye oppslutningen monarkiet nyter i dag er et resultat av folks interesse for maktfordelingsprinsipper. Folk vil ha kongehus fordi det er en pen fjær i hatten. Derfor stemmer nok det denne andre personen skrev, at de må være noe mer enn hvem som helst i utvaska olabukse, de må ha pene kjoler og blått blod i årene.

Jeg likte forslaget fra den andre gjesten... nei vent, det blir galt for det var jo meg, det. La meg si det sånn, da. Jeg synes ideen min om å bruke fotomodeller og missekonkurranser til å velge ut konge og dronning er god. De vil kanskje være litt ensomme blant innavl-familien på toppen. Men det er viktig å ha pene og representative mennesker i kongehuset også, gjerne med sånn hermelins-kappe eller hva det heter, krone og septer.

Skrevet
Jeg synes ideen min om å bruke fotomodeller og missekonkurranser til å velge ut konge og dronning er god.

Nei nei, reality! Robinsonekspedisjonen 2009 - Royal Island.

Skrevet
Ok, så en tråd som heter "kjedelig i operaen" handler om i hvilken grad Mette-Marit er pen.

Kom dere i operaen, les eller hør en historie om hva en utvalgt operaforestilling handler om og gå og opplev en forestilling. Kanskje dere går ut igjen en opplevelse rikere.

Hele denne tråden burde flytte til snikk-snakk etter min mening.

Og sånn helt på siden, merkverdig nok mtp trådens tittel og plassering, så vil jeg gjerne si at jeg syntes det nye operahuset virker helt fantastisk. Flott at Norge i vår tid prioriterer å reise et slikt byggverk.

Skrevet
så vil jeg gjerne si at jeg syntes det nye operahuset virker helt fantastisk. Flott at Norge i vår tid prioriterer å reise et slikt byggverk.

Enig :Nikke:

Og åpningsshowet var bra (den delen jeg så), de klarte å få med både "avansert" opera som de fleste av oss ikke har hørt fra før, og mer folkelige innslag :)

Når det gjelder Mette-Marit, så synes jeg hun så fin ut - hun er da ikke en modell, men en representant for kongehuset vårt, hovedoppgaven hennes er ikke å være overpyntet, men å representere oss, og den oppgaven synes jeg hun fyller godt. Jeg har litt motstrebende fått sansen for henne, jeg likte henne ikke mye til å begynne med, men ingen kan si at hun ikke gjør så godt hun kan for å være en god representant for Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...