Mirabella83 Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Vi skal pusse opp vaskerommet og badet, og vi ønsker oss en 100% PRAKTISK vaskerom. På min ønskeliste stå det foreløpig: -luke i veggen mellom badet og vaskerommet slik at skittentøy bare kan "dumpes" inn gjennom denne -god oppbevaringsplass: hyller og skap helt opp til taket! -en "arbeidsbenk" til å brette og stryke klær på -downlights over denne arbeidsbenken (slik at jeg ser forskjell på svare sokker når de skal pares!) -En stang i taket slik at klær kan henges på kleshenger og henge i denne stanga Noen som har en LUR løsning på vaskerommet sitt? Slik at man sparer tid og arbeidet går lettere?
Amadea Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 (endret) Synes du hadde mange god tips jeg, så jeg "stjeler" kanskje noen. Vi kommer til å ha ganske liten plass, så det jeg har tenkt meg er et höyt skap som man vipper strykebrettet ut fra. Vet ikke om jeg klarte å forklare det så bra, men... Også vil jeg ha hyller med flate kurver til å legge bretta klaer i og en stang slik som deg til å henge skjortene på. Endret 12. april 2008 av Amadea
Gjest Evine Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Jeg skal også innrede vaskerommet mitt nå i disse dager. Innredningen min skal inneholde følgende: Vaskemaskin Tørketrommel Vask Skap til vaskemidler, bøtte og kluter Stor benk til å brette klær på Strykebrett som kan felles ut av skap/skuffe Plass til langkost/mopp Stang til å henge klær som er strøket og klær som skal tørkes hengende. Jeg ser overhodet ikke vitsen med masse hyller og skuffer til klær på vaskerommet .. Mine klær bæres rett på plass når jeg er ferdig med å brette/stryke .. De blir ikke værende på vaskerommet.
Gjest Pupsilure Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Jeg har tenkt til å innrede det litt som et kjøkken. Med overskap der jeg kan ha håndklær, sengetøy, duker, vaskemidler. Og en benkeplate som jeg plasserer vaskemaskinen og tørketrommelen under, og noen skap. Veldig gode ideer du hadde
Mirabella83 Skrevet 12. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2008 Jeg ser overhodet ikke vitsen med masse hyller og skuffer til klær på vaskerommet .. Mine klær bæres rett på plass når jeg er ferdig med å brette/stryke .. De blir ikke værende på vaskerommet. Enig der nyvaskede klær går rett til skapet igjen. Oppbevaringsplassen blir i så fall til å ha vinterklær/sommerklær i, utenfor sesongen. Mange gode tanker, folkens Dette er et rom som MÅ være praktisk. Så at ikea har noen smarte løsninger på sine nettsider også forresten.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Har kjøpt beholder til å henge strykejernet opp på veggen i, fiks ide fra IKEA - så da tar den ikke plass i reoler og den har endelig sin egen plass...
Gjest Evine Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 Enig der nyvaskede klær går rett til skapet igjen. Oppbevaringsplassen blir i så fall til å ha vinterklær/sommerklær i, utenfor sesongen. Mange gode tanker, folkens Dette er et rom som MÅ være praktisk. Så at ikea har noen smarte løsninger på sine nettsider også forresten. Ok - da er jeg med
Gjest Madre Mia Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 Mange gode ideer her ja. Det er vel sluk i gulvet? Enig med de som vil ha en vaskekum der. Det er utrolig hva man kan vaske i en slik stor vaskekum; ullklær, gardiner, store stekeovnsplater, støvler, bilmatter, you name it.. Gulvplass er alltid godt å ha, så jeg ville ha satset på overskap istedetfor langskap til ting og tang.
lille katt Skrevet 12. april 2008 #9 Skrevet 12. april 2008 Antonius-systemet på Ikea er ikke så dumt. Vi har en del hyller på den ene veggen (over vaskemaskinen), med stang under til å henge klær på. Den stanga er det jeg er desidert mest fornøyd med på vaskerommet vårt .
CosiFanTutta Skrevet 12. april 2008 #10 Skrevet 12. april 2008 (endret) Vi skal pusse opp vaskerommet og badet, og vi ønsker oss en 100% PRAKTISK vaskerom. På min ønskeliste stå det foreløpig: -luke i veggen mellom badet og vaskerommet slik at skittentøy bare kan "dumpes" inn gjennom denne -god oppbevaringsplass: hyller og skap helt opp til taket! -en "arbeidsbenk" til å brette og stryke klær på -downlights over denne arbeidsbenken (slik at jeg ser forskjell på svare sokker når de skal pares!) -En stang i taket slik at klær kan henges på kleshenger og henge i denne stanga Noen som har en LUR løsning på vaskerommet sitt? Slik at man sparer tid og arbeidet går lettere? Jeg har et par av disse oppå hverandre til skittentøy. Tar liten plass! Endret 12. april 2008 av CosiFanTutta
Catzy Skrevet 12. april 2008 #11 Skrevet 12. april 2008 Hva med å kunne felle ned brettebenken når du skal bruke den? Så kan du evt få ekstra gulvplass når du ikke bruker den? Kan være greit hvis du henger opp vått tøy på et klesstativ i stedet for å henge ut eller kjøre i tørketrommelen. Jeg ville f.eks. hatt et løst strykebrett, så man kan flytte både seg og det rundt når man stryker.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #12 Skrevet 13. april 2008 Dusjkabinett til å vaske skitne regndresser, og skitne hunder når de kommer inn. Høyt gammeldags tørkeskap slik at man kan henge klær til tørk der med ELLER uten varme på. Herlig å slippe tørkestativ!!! To store dunker til skittentøy under benk. Hyller helt opp til tak. Stor utslagsvask til diverse bruk. Det er vel mine største tips som jeg skal bruke. Strykjernet blir på soverommet der skjortene er De strykes ikke før de henges i skapet, da blir de bare halveis skrukkette igjen.
Gjest Gjest_fil_* Skrevet 13. april 2008 #13 Skrevet 13. april 2008 Skal snart starte med vaskerommet vårt. Mange bra forslag over. Har du små unger er det også veldig lurt å sette av plass til en skotørker. Ellers får jeg vindu over arbeidsbenken, mellom overskap og underskap. Så blir det litt "hyggeligere" å stå der å brette klær, stryke klær. Hadde arbeidsbenken vært veldig lang ville jeg også hatt fast plass til symaskinen min der, men det blir nok prioitert bort.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 Et annet råd er å bygge opp vaskemaskin og tørketrommel slik at dørene på disse kommer i riktigere arbeidshøyde.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #15 Skrevet 13. april 2008 Har du små unger er det også veldig lurt å sette av plass til en skotørker. Jeg har småunger, OG skotørker. Men den har jeg bare brukt EN gang. Med kvalitetssko blir de ikke våte på føttene, ikke etter en lang dag i barnehagen en gang:)
Gjest Gjest_fil_* Skrevet 13. april 2008 #16 Skrevet 13. april 2008 Jeg har småunger, OG skotørker. Men den har jeg bare brukt EN gang. Med kvalitetssko blir de ikke våte på føttene, ikke etter en lang dag i barnehagen en gang:) Da syns jeg du skal gi den bort til noen som trenger den.
Kitsune Skrevet 14. april 2008 #17 Skrevet 14. april 2008 Har verdens minste vaskerom, så har ikke veldig mange tips å komme med. Men tror det kan være lurt på ha vaskemaskin og tørketrommel i arbeidshøyde. Vet at det finnes på Elkjøp et stativ til å ha under vaskemaskinen, og i det stativet er det en stor kurv. Og så har vi satt opp hyller på veggen. Har en bitterliten lufteveranda utenfor vaskerommet, og der kunne jeg tengt meg å hatt et sånn tørkestativ som kan heises opp i taket.
Gjest Asti Skrevet 14. april 2008 #18 Skrevet 14. april 2008 (endret) Endret 14. desember 2009 av Asti
Gjest Asti Skrevet 14. april 2008 #19 Skrevet 14. april 2008 (endret) Endret 14. desember 2009 av Asti
Lovebird Skrevet 15. april 2008 #20 Skrevet 15. april 2008 Følger med for å få tips til vi skal begynne bygging
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå