Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 12. april 2008 #1 Del Skrevet 12. april 2008 Jeg var på butikken nå og skulle kjøpe noe godt til i kveld. Er veldig glad i godteri, men fant ikkenoe sukkerfritt. Noen som vet om noe? Endte opp med lett-is, som inneholder 63 kcal per enhet, ikke så værst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperGjest Skrevet 12. april 2008 #2 Del Skrevet 12. april 2008 Mix fører sukkerfritt smågodt. Det er gjerne litt sukkerfritt godteri i hyllene med varer til de som trenger spesiell kost (glutenfritt osv). Husk at det meste sukkerfritt godteri har like mange kalorier per hundre gram som godteri med sukker, i tillegg til at sukkerfritt godteri kan gi uheldige konsekvenser (lakserende) i store mengder. Man har selvfølgelig pastiller og slikt som er sukkerfritt, samt sjokolader i sjokoladehyllene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 12. april 2008 #3 Del Skrevet 12. april 2008 Ååå, jeg trodde det ville være færre kalorier. Tenkte på lettbrus (kalorifritt) i forhold til sukkerholdig brus.. Så da må jeg bare holde meg unna godis da. Uff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørnemor Skrevet 13. april 2008 #4 Del Skrevet 13. april 2008 Ja, det er masse kcal i sukkerfritt også... Men jeg ville valgt kokkosboller, eller seigmenn, eller sukkertøy eller vingummi... ikke så utrolig mye kcal i dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
foxy09 Skrevet 13. april 2008 #5 Del Skrevet 13. april 2008 er det ikke mye kcal i kokkosboller?! jippi!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperGjest Skrevet 13. april 2008 #6 Del Skrevet 13. april 2008 er det ikke mye kcal i kokkosboller?! jippi!! Joda, det er det per hundre gram. Men så er vel poenget at kokosboller er så lette at det skal litt mengder til før du kommer opp i f.eks hundre gram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 13. april 2008 #7 Del Skrevet 13. april 2008 ^ 122 kalorier i én kokosbolle fra Diplom Is hvertfall (de som kommer i pakning med fire stykker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #8 Del Skrevet 13. april 2008 Å herregud...typisk kg-ere å uttale seg om ting de ikke vet noe om. Men først til ts: Er du helt blind? Det er jo sukkerfitt godteri overalt nå! Store Ifa, sukkerfrie Mentos (i eske), Läkerol, Dent, Lacryl, og sjokolade fra Anthon Berg og Cavalier. Spesielt pastillene, som de store Ifaene, er langt mindre kaloririke enn vanlig godteri, omtrent 30%. Sukkerfri sjokolade, som den va Cavalier, er ike så veldig kalorifattig, det kan sjokolade aldri bli, men den inneholder omtrent 100 kalorier mindre enn vanlig sjokolade pr. 100 gram. Og dette var kun det som finnes i vanlig dagligvare. I helsekostene finnes et enda bredere utvalg, og Apotekene selger både harde drops (med kun 100 kcal pr. 100 gram) i forskjellige smaker, og vingummi (rundt 120 kcal pr 100 gram, så vidt jeg husker) uten sukker. Dere som har uttalt dere over her bør oppdatere kunnskapene deres om ernæring litt. Det eneste dere har rett i er at slikt godteri kan virke lakserende, man kan få mageknip og diare av å spise for mye på en gang, så man bør begrense seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperGjest Skrevet 13. april 2008 #9 Del Skrevet 13. april 2008 Dere som har uttalt dere over her bør oppdatere kunnskapene deres om ernæring litt. Det eneste dere har rett i er at slikt godteri kan virke lakserende, man kan få mageknip og diare av å spise for mye på en gang, så man bør begrense seg. Hvis det er meg du sikter til så trenger jeg absolutt ikke lese meg opp på ernæring Grunnen til at jeg sier at sukkerfritt godteri (da snakker jeg om godteri og sjokolade og ikke pastiller) inneholder nesten like mye kalorier som vanlig godteri er fordi de rett og slett gjør det. Sukkerfri sjokolade, vingummi osv er ikke kaloriløst bare fordi det er sukkerfritt. De inneholder gjerne litt mindre kalorier, men jeg mener at det likevel er så mye kalorier i godteri (sukkerfritt eller ei) at man bør ta med det i vurderingen før man hiver innpå. Hvis man er ute etter å gå ned i vekt så bør man kanskje se på alternativer til det vanlige godteriet fremfor å lete etter merkelappen "sukkerfritt"; grønnsaker med dip, fruktsalat, en liten håndfull Seigmenn, Nero-sjokoladen inneholder mindre kalorier enn de fleste andre sjokolader pga lakrisinnholdet, lakrismynter fra Haribo har et lavere kaloriinnhold osv. Klarer man å erstatte godteriet med Ifa-pastiller og Dent så er det selvsagt kjempebra da de inneholder lite kalorier, men jeg ekskluderte altså pastiller fra termen "godteri". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 22. august 2008 #10 Del Skrevet 22. august 2008 ^ 122 kalorier i én kokosbolle fra Diplom Is hvertfall (de som kommer i pakning med fire stykker) Etter det jeg har lest er det ca. 500 kalorier per. 100 g. vare kokkosboller av typen de bla. selger på Rema 1000. Er ikke sikker på om dette er Diplom, men regner med det. Disse kokkosbollene finner man i en pakke med 4 stk. Hver pakke inneholder 30 g. vare, det vil si at det er ca. 38 kalorier i EN KOKKOSBOLLE! :D Sånn ca.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eriksen Skrevet 23. august 2008 #11 Del Skrevet 23. august 2008 Etter det jeg har lest er det ca. 500 kalorier per. 100 g. vare kokkosboller av typen de bla. selger på Rema 1000. Er ikke sikker på om dette er Diplom, men regner med det. Disse kokkosbollene finner man i en pakke med 4 stk. Hver pakke inneholder 30 g. vare, det vil si at det er ca. 38 kalorier i EN KOKKOSBOLLE! :D Sånn ca.. Du er nok på bærtur. 1 pakke av "Klin Kokos" kokosboller fra Diplom-Is innehloder 4 stk a 29 gram - altså er 1 stk 122 kcal. Det finnes enda større typer fra andre merker, se på www.somebody.no for vekt og næringsinnhold på de fleste typene som selges i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #12 Del Skrevet 23. august 2008 hva med de "nye" Malaco Truly? Er ikke de sukkerfrie? Eller de har ivertfall mindre sukker... tror de har rundt 300-350kcal per 100g.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #13 Del Skrevet 24. august 2008 Jeg sier meg enig i at Supergjest bør oppdatere kunnskapen sin. 1. Noe av det viktigste med sukkerfritt godteri er at det ikke tilfører raske karbohydrater. Vet du ikke hva de gjør med fettforbrenningen? Ikke? Seriøst? Vel, google "GI(Glykemisk index)", "raske karbohydrater etc", og lær! Det er ikke kun antall kalorier ut og inn som teller! 2. Pastiller ikke med i beregningen? De utgjør jo "kjernen" av sukkerfritt godteri, pastiller ER jo godteri! 3. Jeg synes 100 kalorier mindre pr. 100 gram i sukkerfri sjokolade er ganske mye. 4. Du skrev at det inneholdt LIKE MYE i det første innlegget ditt, ikke "nesten". Og det ordet var nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 24. august 2008 #14 Del Skrevet 24. august 2008 Pass bare på en ting, når vi snakker om sukkerfritt godteri. Mye inneholder xylitol, maltitiol og andre fancy navn på magemessig plumbo Store doser og det kan bli riktig så ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #15 Del Skrevet 24. august 2008 Og aspartam er ikke det fnugg bedre enn sukker. Snarere tvert imot... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå