Adina Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Ungene mine har begge to sånne gule flak i hodebunnen. <de vasker håret med paul michell "baby dont cry" shampoo. Helsesæster sier det vil gå over, men det gjør det tydeligvis ikke.... noen som kan anbefale meg noen produkter, eller metoder, for å få bukt med problemet?
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Ungene mine har begge to sånne gule flak i hodebunnen. <de vasker håret med paul michell "baby dont cry" shampoo. Helsesæster sier det vil gå over, men det gjør det tydeligvis ikke.... noen som kan anbefale meg noen produkter, eller metoder, for å få bukt med problemet? Vet ikke hvor gammel dine unger er, men min er 5 og har fortsatt "sånne greier" i hodebunnen. Ble anbefalt av frisøren og vaske håret hver dag en periode siden hun svetter en del om natta og dette visstnok medvirker til problemet. Og så er det å smøre med litt olje og bruke en kam. Når jeg gjør dette ser det kjempefint ut, men neste dag er det tørt og trasig igjen. Hun har ikke sånne gule klumper eller hva jeg skal kalle det, men det er veldig tørt. Håper likevel denne innsatsen med vasking, oljing og kamming gir resultater på lang sikt.
Gjest Gjest_Berit_* Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Guttungen min var plaget av det samme fra han var baby. Helsesøster, lege, og etterhvert frisør sa alle at det ville gå over, men på han gjorde det ikke det. Kunne fjerne det midlertidig med olje o.a. men det kom alltid tilbake. Til slutt gikk vi til lege og fikk en flytende salve som heter Betnovat, og først da forsvant det. Guttungen er nå 14 og det kommer tilbake i perioder og da er det bare å ta frem Betnovaten igjen. Så hvis det ikke går over, så be fastlegen om Betnovat! Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Guttungen min var plaget av det samme fra han var baby. Helsesøster, lege, og etterhvert frisør sa alle at det ville gå over, men på han gjorde det ikke det. Kunne fjerne det midlertidig med olje o.a. men det kom alltid tilbake. Til slutt gikk vi til lege og fikk en flytende salve som heter Betnovat, og først da forsvant det. Guttungen er nå 14 og det kommer tilbake i perioder og da er det bare å ta frem Betnovaten igjen. Så hvis det ikke går over, så be fastlegen om Betnovat! Lykke til. *noterer* Takk for tipset!
Eplekake Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Bruk en mild shampo og en "sur" balsam feks. Extreme fra Redken, gjerne smør inn flakene med balsam før du vasker håret og la det virke noen min. det vet jeg hjelper. Den sure balslamen renser
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 Bruk en mild shampo og en "sur" balsam feks. Extreme fra Redken, gjerne smør inn flakene med balsam før du vasker håret og la det virke noen min. det vet jeg hjelper. Den sure balslamen renser Har du noen andre eksempler på "sur" balsam som ikke koster så mye?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå