Gå til innhold

Servietter...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ikea ikea ikeA!!!

De har store hvite servietter med sølvblomster til 29kr for 18stk. De kjennes ut som stoffservietter og er veldig fine. Har tenkt å bruke dem selv :)

Hvilket ikea? Tror ikke jeg har sett det på ikea åsane. Jeg fant noen på ikea sin nett side, men de har jo selvfølgelig ikke de i Åsane.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi har også kjøpt den sølvløperen med hjerter på. Den er nydelig! Men ikke så bred som jeg trodde den var..

Vi har bestilt servietter på Kortbutikken.no. Du får dem trykt med navn og dato på. De er ganske fine og ikke så dyre heller :) Det som koster er frakten egentlig.. Men verdt en titt iallefall :)

Er ikke dette slike servietter som en blir sittende med sølvtrykket i ansiktet etter å ha brukt servietten? ;)

Var noen som nevnte det her inne..

Skrevet

Jeg var på et arrangemang i dag der de hadde servietter med gull på. Da tenkte jeg på dette og måtte teste om det smusset av. Det gjorde det....IKKE! :) Så det kommer nok ann på kvaliteten på skvipet man kjøper.

Skrevet
Hvor bred er denne løperen da? Det lurte jeg litt på, siden det ikke står informert om det..

Skal måle den i morgen, så får du vite det. :)

Skrevet

Løperen er 29 cm bred..

Skrevet

Det eneste som holder mål i bryllup er skikkelige tøyservietter. Papirservietter er ubehagelig...!

Skrevet
Tenkte derfor å leie på renseri, men syntes de var ganske dyre, da de skulle ha 30 kroner pr stk. KJørte derfor innom Ikea en dag her, og der fant jeg 4 tøyservietter til 19.- så nå har vi kjøpt der.

Var disse fine? Ser IKEA på nett har tre ulike, med tre ulike priser (19, 39 og 98 for 4 stk). Disse var vel de billigste.

Skrevet (endret)
Var disse fine? Ser IKEA på nett har tre ulike, med tre ulike priser (19, 39 og 98 for 4 stk). Disse var vel de billigste.

JA de var helt greie. Var vevd ett slags rutemønster i de.

Mamma skal vaske de og stive de opp til dagen. Har spurt om fleres mening, og deres reaksjon har vært at de var flotte. Akkurat slik tøyservietter skal være. :)

Ei venninne har tilbydd seg å brodere monogrammet vårt på hver enkelt seviett, snille vennen min. Synes det blir tøft da, men mye jobb, og jeg skjønner ikke at hun orker. :)

Edit: De jeg kjøpte heter IRIS. :)

Endret av Maye
Skrevet

Faktisk helt utrolig, men i går var jeg på Rema 1000 og de hadde fått inn noen nydelige "stoff-liknende" papirservietter av den store typen. De var kjempefine, hvite med noe sølv-snirkelpynt - virkelig lekre.

Kjøpte dem jeg. De kostet 20,- for en pakke med 20 stk i!

Fleska til, det var jo ikke store utgiften...! tenkte å kjøpe noen mindre til kaffen.

Vi leier nemlig lokale, og må ordne alt "stæsj" selv.

Det følger med bord og servise/bestikk/lysestaker, men vi må ordne duker og servietter selv. Tenkte å kjøpe "metervis" med hvitt stoff på IKEA og så har jeg nå også kjøpt servietter. En ting mindre å tenke på...!

Er ganske fornøyd jeg. For meg var prisen også essensiell, da vi betaler alt selv og har et budsjett å forholde oss til.

Ikea ikea ikeA!!!

De har store hvite servietter med sølvblomster til 29kr for 18stk. De kjennes ut som stoffservietter og er veldig fine. Har tenkt å bruke dem selv :)

Gjest Wildcat
Skrevet

Et tips til dere som ønsker tøyservietter er å leie. Jeg har leid duker og bord flere ganger fra www.flyvendetallerken.no. Genialt ifht duker/servietter - de kommer ferdig strøket og stivet og leveres tilbake i den tilstanden de måtte være i etter bruk.

Servietter koster kr 10,- å leie pr stk, men det er ihvertfall billigere enn å kjøpe haugevis av tøyservietter som man i tillegg må vaske, stive og stryke selv. Sannsynligheten for at man får bruk for 50-100 tøyservietter igjen er vel relativt liten...? ;)

Skrevet

Vi brukte hvite tøyservietter til middagen og vanlige ikea sevietter til kaffen (med farge på altså). Fungerte bra. Ville ha enkle, men stilfulle.. fant det billig på ikea. Men som det sies her, serviettene er med på helhetsinntrykket med en gang, men nesten ingen husker det nok etterpå nei.. :)

Skrevet

Kjøpte ei pakke med de serviettene fra Rema 1000 i dag. Syns de virker litt i tynneste laget med tanke på at de skal holde en hel middag..

Noen synspunkter på det?

De så flotte ut da, og kostet jo nesten ingenting!

Sånt liker jeg! :mrgreen:

Skrevet

Vi leier linservietter gjennom cateringslelskapet. De blir beige tror jeg.

Skrevet (endret)
Vi leier nemlig lokale, og må ordne alt "stæsj" selv.

Det følger med bord og servise/bestikk/lysestaker, men vi må ordne duker og servietter selv. Tenkte å kjøpe "metervis" med hvitt stoff på IKEA og så har jeg nå også kjøpt servietter. En ting mindre å tenke på...!

På binders har de duni duk damask. Engangsduk på rull, som kjennes ut som stoff. Den skal visst ligge ganske fint på bordet, også slipper man å stryke.. ;)

Og vil tilføye for dere som er redd det skal bli for lite med en serviett. Vi skal ha en som ligger under tallerken og nedfor bordkanten.. denne servietten har blomst på seg, så det blir dekor på siden av bordet også.

For å prøve å forklare dette nærmere: vi bretter servietten ut en gang, så ligger ene halvdelen under tallerken, og andre utenfor bordkanten..

:dåne: Noen som skjønner?

Endret av mariaogjahn
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg må si jeg syns stoff servietter er penest i bryllup.

Vi skal bruke en blanding av familiens damaskservietter også har jeg kjøpt 30 damaskservietter på Kid til 15 kr stk.

Vurderete å leie for 10 kr stk, men da syns jeg det var vært 5 kroner mer å kjøpe.

Dukene til bordene vi spiser av leier vi, mens tar med egne damaskduker til andre bord.

Til kaffe/kaker bruker vi noen enkle papirservietter (sikkert fra IKEA)

• 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...