mariaogjahn Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Ikke trodde jeg at servietter var noe jeg skulle bruke så alt for lang tid på.. Men de viser jo seg egentlig å være ganske så dyre, og heller skjelden i den fargen vi vil ha.. Er det noen som har tips om et slags "serviett-paradis"? Skal også ha en løper i sølv på midten av bordet. Denne også viser seg vanskelig å få tak i.. Noen som kan være så grei å tipse om butikk eller annet?? Setter stor pris på svar..
Frey Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Tips? Mitt beste tips er å ikke bruke for mye tid, penger og energi på serviettene. Så lenge du ikke kommer med billigste sort multipk fra Rema er det ingen andre enn dere (du?) som bryr seg
2008brud Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Joooda! Servietter og løper er meget viktig! decorium.no har både sølvløper og lekre servietter. Ikke så stort utvalg, men veldig fine
Frey Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Joooda! Servietter og løper er meget viktig! For deg ja - ikke for gjestene
2008brud Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 For deg ja - ikke for gjestene Jeg kan garantere at mange av gjestene legger merke til detaljer.
Frey Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Jeg kan garantere at mange av gjestene legger merke til detaljer. Ja, det gjør de - men de legger merke til de fine og positive detaljene. De er ingen som tenker at "de kunne funnet finere servietter".
Gjest trylleri Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 Servietter kan bety mye i et helhetsinntrykk så jeg forstår godt de som henger seg litt opp i denne typen ting. Derimot har jeg en stor anbefaling å komme med. Tenk PRAKTISK i tillegg til at det skal se pent ut. De siste 3 bryllupene jeg har vært i skulle brudeparet absolutt ha sånne serviertter med sølvtrykk på. Resultatet ble det samme i alle 3 bryllupene... alle gjestene hadde lekker sølvsverte rundt munnen (og noen på klærne). Man ender opp med å be gjestene sine "vrenge" serviettene for å unngå å se ut som folk på et dårlig raveparty, og tro meg... servietter uansett hvor dyre og pene de ser ut ser kjipe ut på baksiden....
Fun Light Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 Jeg tenker på akkurat det samme selv - er midt i serviettletingen! Jeg har skjønt at Binders kan være et godt tips, der får man Duni-servietter i ganske tykk og god kvalitet billigere enn andre steder.. Har også fått tips om at Nille har helt ålreite og brukbare servietter, men har ikke tittet på disse selv. Ei venninne av meg skal leie linservietter fra et hotell, da er de jo helt hvite, men i ekte lin og klare til bruk.. Ikke kostet det all verden heller. Jeg vurderer brune servietter, men aner ikke om det finnes slikt.. Er også usikker på hvor mange man skal regne - en middagsserviett til hver (med noen ekstra i tilfelle rottefelle) og to til hver av kaffeservietter..? Servietter er med på å skape et helhetsinntrykk av bordet, så jeg tenker at det er viktig.. Men så klart ikke viktigst! Lykke til!
2008brud Skrevet 12. april 2008 #9 Skrevet 12. april 2008 Ja, det gjør de - men de legger merke til de fine og positive detaljene. De er ingen som tenker at "de kunne funnet finere servietter". Nei, men de får ikke like fint inntrykk av bordet, selv om det er ubevisst hvis du skjønner..
Frey Skrevet 12. april 2008 #10 Skrevet 12. april 2008 Håper dere ikke blir alt for skuffet når dere oppdager at dere har brukt masse tid og penger på å finne de riktige serviettene for så å finne ut at gjestene knapt har lagt merke til dem Og ja, jeg er fremdeles såpass nygift at jeg husker hvor lett det er å la seg rive med og tro at det og det er såååå viktig. Men tro meg - servietter er ikke det
Grissini Skrevet 12. april 2008 #11 Skrevet 12. april 2008 Håper dere ikke blir alt for skuffet når dere oppdager at dere har brukt masse tid og penger på å finne de riktige serviettene for så å finne ut at gjestene knapt har lagt merke til dem Og ja, jeg er fremdeles såpass nygift at jeg husker hvor lett det er å la seg rive med og tro at det og det er såååå viktig. Men tro meg - servietter er ikke det Så enig, så enig... Det folk snakker om etter bryllupet er om maten og drikken var god, ikke om serviettene matchet invitasjonene og dopapiret.
Concertina Skrevet 12. april 2008 #12 Skrevet 12. april 2008 Et alternativ til Duni-servietter er liknende "stoffliknende" servietter som selges på Coop OBS (muligens andre Coop også), de koster 18.90 for 20 stk. Hvis man på død og liv vil ha sølvservietter eller liknende så ville jeg heller kjøpt noen små og brettet de utenpå noen skikkelige som kan brukes...
2008brud Skrevet 12. april 2008 #13 Skrevet 12. april 2008 Men nå er det vel egentlig viktigest at vi er fornøyd med hvordan det ser ut selv, ikke sant?
mariaogjahn Skrevet 12. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 12. april 2008 (endret) Joooda! Servietter og løper er meget viktig! decorium.no har både sølvløper og lekre servietter. Ikke så stort utvalg, men veldig fine Takker for det.. Det blir løper jeg bestille der.. Var jo kjempelekkert med den sølvløperen med hjerter på.. Ellers var det jo mange forskjellige meninger om dette.. Jeg er selv en som legger merke til detaljer. Så dette vil jeg gjøre "riktig". Takker for alle tips og anbefalinger. Spesielt den med sølvtrykk.... dårlig raveparty.. morsomt. Skal definitivt ikke ha det.. Vi kommer nok til å ende opp med noen store solide, og heller ta noen små pynte servietter utenpå som foreslått her.. Endret 12. april 2008 av mariaogjahn
mia83 Skrevet 13. april 2008 #15 Skrevet 13. april 2008 Takker for det.. Det blir løper jeg bestille der.. Var jo kjempelekkert med den sølvløperen med hjerter på.. Ellers var det jo mange forskjellige meninger om dette.. Jeg er selv en som legger merke til detaljer. Så dette vil jeg gjøre "riktig". Takker for alle tips og anbefalinger. Spesielt den med sølvtrykk.... dårlig raveparty.. morsomt. Skal definitivt ikke ha det.. Vi kommer nok til å ende opp med noen store solide, og heller ta noen små pynte servietter utenpå som foreslått her.. Vi har også kjøpt den sølvløperen med hjerter på. Den er nydelig! Men ikke så bred som jeg trodde den var.. Vi har bestilt servietter på Kortbutikken.no. Du får dem trykt med navn og dato på. De er ganske fine og ikke så dyre heller Det som koster er frakten egentlig.. Men verdt en titt iallefall
Solfridbruda Skrevet 13. april 2008 #16 Skrevet 13. april 2008 (endret) stemmer også for www.kortbutikken.no der selger de servietter i alle farger, og kan ha påtrykk med brudeparets navn, hjerter o.l. Fra 1.75 kr pr stk! Endret 13. april 2008 av Solfridbruda
Liset Skrevet 13. april 2008 #17 Skrevet 13. april 2008 Vi kjøpte våre på binders. Helt ok! Var en tur på ikea for ikke så lenge siden, da så jeg at de hadde noen fine servietter, tror de het bryllup...
Kanutten Skrevet 13. april 2008 #18 Skrevet 13. april 2008 Jeg hadde bestemt meg for at jeg ville ha tøyservietter. m(sambo bryr seg ikke om hvilke servietter vi skal ha, han sier han stoler på min dømmekraft der, ) Tenkte derfor å leie på renseri, men syntes de var ganske dyre, da de skulle ha 30 kroner pr stk. KJørte derfor innom Ikea en dag her, og der fant jeg 4 tøyservietter til 19.- så nå har vi kjøpt der. Servietter til kaffen vet jeg ikke helt ennå, og servietter til nattmaten har jeg kjøpt sånne på obs. Veldig fornøyd så langt.
mariaogjahn Skrevet 13. april 2008 Forfatter #19 Skrevet 13. april 2008 Vi har også kjøpt den sølvløperen med hjerter på. Den er nydelig! Men ikke så bred som jeg trodde den var.. Vi har bestilt servietter på Kortbutikken.no. Du får dem trykt med navn og dato på. De er ganske fine og ikke så dyre heller Det som koster er frakten egentlig.. Men verdt en titt iallefall Hvor bred er denne løperen da? Det lurte jeg litt på, siden det ikke står informert om det..
Gjest Gjest_Moo_* Skrevet 13. april 2008 #20 Skrevet 13. april 2008 Ikea ikea ikeA!!! De har store hvite servietter med sølvblomster til 29kr for 18stk. De kjennes ut som stoffservietter og er veldig fine. Har tenkt å bruke dem selv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå