Gå til innhold

ASOS, frakt til flere tusen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.. Er veldig frustert nå! HAr nettopp vært å handlet på asos.com for 3200!!

Det er med frakten på 400kr.

Alt går bra, til idag. Jeg får denne mailen:

"Dear Kristin

We are pleased to inform you that the following items have now been packed and prepared for dispatch:

Description Quantity

2 Pack Skull Crucifix Bracelets - Brown 1

The other items on this order will be shipped separately, and you will receive another e-mail to advise you when this occurs.

Please note that you have only been charged for one delivery.

Thank you for shopping at ASOS.com"

ETT ARMBÅND??? Og resten av klærne vil blir sendt fra hverandre? hva mener dem? Det koster 250 kr for å hente EN pakke på posten fra asos i Norge...

Dette kan bli sviiiiiiiiin dyrt!! Siden dem skriver at jeg bare betaler for en frakt, har jeg no krav på at dem betaler det som jge må betale for å hente pakken?

Er skikklig frustert her nå :( Æsj..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å sende dem en mail hvor du skriver at du ønsker alt sendt i en pakke? Kanskje det ikke er for sent ennå.

Skrevet

har gjort det..:/ Men tror det er for sent...

Skrevet

Har aldri handlet derifra, har heller ingen ærfaring med butikken.

De fleste nettbutikker har et valg mot slutten der du kan krysse av for at varene skal sendes samlet uansett lagerstatus.

Om man ikke gjør det sendes varene fortløpende etter lagerstatusen.

Kanskje litt sent å komme med nå ja.

Send dem en mail alikevel, du taper ikkenoe på det.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Koster det 250 kr for å hente en pakke??

Skrevet

Tror de kun legger ut klær dem har inne på lager.. Om det er usolgt står det bare " ikke tilgjenglig" Skjønner ikke hvorfor dem har sendt ETT armbånd!! super oppgitt her! Gigger ikke betale 300 kr for noe som kun koster 50!! Vet ikke hva jeg skal gjøre her..de har ingen tlf nr på siden sin heller...

Skrevet
Tror de kun legger ut klær dem har inne på lager.. Om det er usolgt står det bare " ikke tilgjenglig" Skjønner ikke hvorfor dem har sendt ETT armbånd!! super oppgitt her! Gigger ikke betale 300 kr for noe som kun koster 50!! Vet ikke hva jeg skal gjøre her..de har ingen tlf nr på siden sin heller...

De trenger ikke være utsolgt bare fordi de ikke har dem på lageret.

Regner med et såpass stort utsalgssted har flere lagere og det ofte kan ta noen dager å få synkronisert en kundes ordere mellom de forskjellige lagerene.

Derfor er det veldig viktig å krysse av på den rubrikken som sier du vil ha alle varene samlet.

At de ikke har telefon er heller ikke spessielt uvanlig, men send dem en mail.

*har fortsatt ALDRI handlet derifra og er heller ikke kjent med rutinene*

Skrevet

Har sendt dem en mail, så får nesten bare se på mandag hva dem skriver! Men det blir sikkert ikke dems problem så dem gir vel faen.

Det var ikke noe å krysse av for å få samlet pakke eller ikke.. Ikke som jeg så hvertfall. Men skjønner hva du mener. Sånn som H&m har ja ;)

Skrevet

Hvis armbåndet kun koster 50 kr blir det vel ikke noen gebyrer på det heller? For de 250 kr du betalte en gang var vel moms og fortollningsgebyr fra posten, eller?

• Liker 1
Skrevet
Har sendt dem en mail, så får nesten bare se på mandag hva dem skriver! Men det blir sikkert ikke dems problem så dem gir vel faen.

Det var ikke noe å krysse av for å få samlet pakke eller ikke.. Ikke som jeg så hvertfall. Men skjønner hva du mener. Sånn som H&m har ja ;)

Jeg har egentlig kun ærfaring med komplett.no som jeg vet har denne funksjonen, og at de selger ting selv om de ikke har det på lageret akkurat i bestillingsøyeblikket.

Men for å svare på de andre spørsmålene dine: nei, du har ingen rett til å kreve at de skal betale eller etterkomme hele eller deler av beløpet du må ut med for å hente pakken.

Det er vel heller ingen lov som sier at du skal få alle varene du bestiller tilsendt sammen.

Men det er ganske normal praksis å gjøre dette likevel.

Men for å berolige deg litt: jeg tviler sterkt på at de sender alle produktene separat.

Frakten din kommer nok neppe opp i "flere tusen".

Regner med du får tilsendt en pakke, maks tre, uavhening av hvor mange produkter du bestilte.

Hvorfor koster det deg forresten 300 kr å hente en pakke? Betaler du ikke for portoen når du betaler for varene?

Gjest Gjest_Kristin_*
Skrevet

Jeg er ikke helt med på hva som er toll/frakt/moms :/ Bare betaler jeg:P

Har kjøpt der en gang før og pakken ble delt i to og da måtte jeg betale ca 250 kr pr pakke for å hente den på posten...! Aaaaaaaaaaner ikke hva det er! Ingen som handler på asos eller?

Ingen andre som har vært borti i det?? Ble 400+ 250+250 kr for kun frakt den gangen. er redd det blir mer nå!! Heldigvis har jeg kjøpt sammen med ei venninne så jeg slipper å stå for alt selv... Men seriøst, komme rikke over det, ETT armbånd!

MÅ jo betale for det når det kommer, ellerså må jeg vell betale for å sende det tilbake? Eller kan jeg bare la hver å hente pakken? Hmmm:/

Skrevet

Har kjøpt der en gang før og pakken ble delt i to og da måtte jeg betale ca 250 kr pr pakke for å hente den på posten...! Aaaaaaaaaaner ikke hva det er! Ingen som handler på asos eller?

Ingen andre som har vært borti i det?? Ble 400+ 250+250 kr for kun frakt den gangen. er redd det blir mer nå!! Heldigvis har jeg kjøpt sammen med ei venninne så jeg slipper å stå for alt selv... Men seriøst, komme rikke over det, ETT armbånd!

MÅ jo betale for det når det kommer, ellerså må jeg vell betale for å sende det tilbake? Eller kan jeg bare la hver å hente pakken? Hmmm:/

er du sikker på du ikke betalte toll på varen? Og at dette kom på 250kr?

et armbånd til 50kr er det ingen eller veldig liten toll på.

Betaling for å sende varen har du mest sannsynlig betalt når du betalte for varene.

Gjest Gjest_Kristin_*
Skrevet

JO det står Shipping 400 kr. Det betaler jeg når jeg betaler pakken med kort.

Hva betaler jeg når jeg henter pakken da? Har betalt sånn på lookfantastic og, når man handler over 200.... + 250 når jeg hener pakken..Jeg er helt grønn på det der!

Skrevet

Du betaler moms (25 %) når du handler for over kr 200 eks frakt. I tillegg må du betale et tollbehandlingsgebyr til posten dersom de skal gjøre fortollingen for deg.

Handler du for over 1000 kroner kan det komme toll i tillegg til mva, men dette avhenger av hvilke type varer du har handlet. Du mer info på www.toll.no

Gjest Pupsilure
Skrevet

Et lite armbånd kan det vel uansett hende de putter i postkassen din. Jeg skjønner virkelig ikke hva du driver å betaler for. Det koster ikke noe å hente pakker. Da må det være moms og toll isåfall, og da betaler du samme sum uansett hvor mange pakker det er delt opp i.

Skrevet

Åkei.. så jeg betaler 400 kr får å sende varen og toll når jeg henter pakken... Herreguuud kan dem ikke bare ha alt i samme pakke!! Forbanna idioter.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Litt dust å la være å hente pakken når du allerede har betalt den da!

Skrevet
JO det står Shipping 400 kr. Det betaler jeg når jeg betaler pakken med kort.

Hva betaler jeg når jeg henter pakken da? Har betalt sånn på lookfantastic og, når man handler over 200.... + 250 når jeg hener pakken..Jeg er helt grønn på det der!

Ahh, da begynner jeg å forstå..

Shipping er kostnaden bedriften vil at du skal betal for at de sender varen til deg, port altså.

Den er inkludert (som regel) i prisen du betaler for varene (3200).

De fleste firmaer regner ut og belaster deg for denne en gang.

Uansett hvor mange pakker de må sende på en ordere.

Toll, som du betaler på postkontoret, er en prosent av varens verdi staten vil ha fordi du ikke handlet i Norge.

Dette er en prosent så de spiller ingen rolle hvor mange pakker du henter, du vill fortsatt betale det samme som ved en stor forsendelse.

Eksempel.

Darksun bestiller 10x DVD'er fra england.

Hver dvd koster 100kr

Pris så langt 1000kr

Firmaet regner ut frakt og slenger på 200kr.

Pris så langt 1200kr

Darksun betaler.

Firamaet sender Darksun to pakker a 5 dvder.

Darksun betaler 10% i porto

hver av pakkene inneholder en verdi på 500kr.

Derfor må darksun betale 50kr til staten pr pakke han henter, istendenfor å betale 100kr i porto ved å hente en begge pakkene.

Dette forutsetter at du betaler med kort, om du velger oppkrav betaler du alt på posten.

Gjest Gjest_Kristin_*
Skrevet

Er det ikke mer dust å betaler 300 for ett plastikkarmbånd?

Nå spør jeg fælt her men er skikklig stressa :( Og takk til de som gidder :)

Jeg driter ikke penger.. Men innser jo nå etter å lest på toll.no at det var iiiidiotisk å handle for 3200! Jo mer du handler mer moms og toll... ooops:/

Men skal man bare betale toll EN gang selvom pakken blir delt opp?

Skrevet
Er det ikke mer dust å betaler 300 for ett plastikkarmbånd?

Nå spør jeg fælt her men er skikklig stressa :( Og takk til de som gidder :)

Jeg driter ikke penger.. Men innser jo nå etter å lest på toll.no at det var iiiidiotisk å handle for 3200! Jo mer du handler mer moms og toll... ooops:/

Men skal man bare betale toll EN gang selvom pakken blir delt opp?

Tollsatser og mva er prosenter av beløpet, sånn sett spiller det liten rolle. Men postens gebyr for forenklet tollbehandling må du vel betale pr fortolling, det er jo dumt. Du kan også registere deg på toll.no og fortolle selv. Lenge siden jeg har gjort dette så jeg husker ikke detaljene eller hvor mye det er å spare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...