Gå til innhold

Date mens en fortsatt bor med eksen?

Anbefalte innlegg

Gjest ms.dum
Skrevet

Jeg ble dumpet for 9 dager siden, men grunnet økonomi og barn så må vi bo sammen en god stund.

Min mann har blitt betatt av ei anna jente som har det litt tøft om dagen. Han var ute med henne to ganger i går og de snakker med hverandre på msn og meldinger relativt ofte(msn hele kvelder og sånt). De jobber på samme sted fire dager i uken men har ikke alltid mulighet til å snakke ordentlig på jobb.

Jeg synes at det er respektløst oven for meg da jeg fortsatt har følelser for han.

Har jeg lov til å bli sinna? Har jeg lov til å si at jeg ikke vil at han skal møte henne uten for arbeidstid mens vi bor sammen eller er det ego av meg?

Han er også sur på meg fordi jeg ikke vil at han skal sitte på MIN pc å snakke på msn med henne. Hans pc står på soverommet og jeg vil ikke at han skal bruke den når jeg skal sove.

Vi har vært sammen i 9 år og samboere/gift meste parten av tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg ble dumpet for 9 dager siden, men grunnet økonomi og barn så må vi bo sammen en god stund.

Min mann har blitt betatt av ei anna jente som har det litt tøft om dagen. Han var ute med henne to ganger i går og de snakker med hverandre på msn og meldinger relativt ofte(msn hele kvelder og sånt). De jobber på samme sted fire dager i uken men har ikke alltid mulighet til å snakke ordentlig på jobb.

Jeg synes at det er respektløst oven for meg da jeg fortsatt har følelser for han.

Har jeg lov til å bli sinna? Har jeg lov til å si at jeg ikke vil at han skal møte henne uten for arbeidstid mens vi bor sammen eller er det ego av meg?

Han er også sur på meg fordi jeg ikke vil at han skal sitte på MIN pc å snakke på msn med henne. Hans pc står på soverommet og jeg vil ikke at han skal bruke den når jeg skal sove.

Vi har vært sammen i 9 år og samboere/gift meste parten av tiden.

Hva er egentlig problemet?

Dere har valg denne løsningen selv , det burde ikke plage deg når forholdet er avsluttet og dere kun bor sammen av økonomiske hensyn.

Skrevet

Skjønner jo at det er leit og sårt for deg. Var faktisk i akkurat samme situasjon med min eks, bare omvendt. Der var det jeg som var betatt av en ny, snakket på msn, telefon og meldinger hele tiden med den nye fyren.

Når man er betatt ser man ikke slikt, og tar ikke slike hensyn. man tenker rett og slett ikke så langt. Om du kommenterer det vil du sannsynligvis bare gjøre ting verre.

Prøv å ignorer det og kom deg vidre i livet ditt. Jobb med deg selv og bearbeid føelsene dine, møt andre folk, dra ut med en venninne :)

Ting ordner seg! Lykke til da! :klem:

Skrevet

Men som du ser så har jeg fortsatt følelser for han.

Skrevet

Hva med å ta hensyn til seg selv? Jeg hadde aldri klart å bo i en slik situasjon bare pågrunn av økoniske hensyn... Det virker ganske så grusomt faktisk!

Skrevet

Men når jeg vil ut med venner så er det feil får da får han ikke dratt ut med henne, så jeg må sitte hjemme hver kveld mens ungene sover tilfelle han har mulighet til å dra å se henne.

Skrevet

(det er han som er grunnen til at vi ikke har økonomi til bo hver for oss, jeg tjener greit)

Skrevet

Hvor jævla vanskelig er det å holde seg i skinnet i et par måneder, i det minste? :riste:

Skrevet

Jeg liker den nye damen , men han er så mye borte og kommer full hjem hver eneste dag.. Og prøver seg på meg..

Skrevet

Herregud,KAST han ut!!!

HAN har dårlig økonomi og har funnet seg en annen,ergo hans økonomi er ikke ditt problem!

Skrevet

Det er ikke ditt ansvar at din eks-mann er så respektløs.

Men så lenge du "må" bo der, piner du deg selv litt kanskje. Det beste ville være å komme seg vekk snarest.

Skrevet

Han er ikke såå respektløs da, lager frokost på sengen til meg.

Får også en blomst om morgenen og det setter jeg veldig pris på.

Skrevet

Om det kun er ni dager siden dere brøt opp og dere allerede har et problem, så burde dere finne en annen løsning.

Skrevet

Hvis jeg var deg hadde jeg bedt han flytte umiddelbart. Jeg forstår at du fortsatt har følelser for han, men du kan ikke behandle deg selv på denne måten! Det er ikke noe bra for barna deres å bo i denne situasjonen heller...

Så lenge du har penger til å ta vare på deg selv og ungene er det ikke noe problem. Han må jo klare seg selv økonomisk før eller siden, så hvorfor ikke bare kast han ut i det nå! Han er superegoistisk som holder på med denne damen så åpenlyst. Og han vet garantert at det sårer deg.

Du skal tenke på hva som er best for deg og dine barn... Og dette høres ut som et mareritt! Du skal huske det at barn blir påvirket av hvordan sine foreldre har det. Og du hjelper neppe deg selv med å komme over bruddet på denne måten.

:klem:

Skrevet
Hvis jeg var deg hadde jeg bedt han flytte umiddelbart. Jeg forstår at du fortsatt har følelser for han, men du kan ikke behandle deg selv på denne måten! Det er ikke noe bra for barna deres å bo i denne situasjonen heller...

Så lenge du har penger til å ta vare på deg selv og ungene er det ikke noe problem. Han må jo klare seg selv økonomisk før eller siden, så hvorfor ikke bare kast han ut i det nå! Han er superegoistisk som holder på med denne damen så åpenlyst. Og han vet garantert at det sårer deg.

Du skal tenke på hva som er best for deg og dine barn... Og dette høres ut som et mareritt! Du skal huske det at barn blir påvirket av hvordan sine foreldre har det. Og du hjelper neppe deg selv med å komme over bruddet på denne måten.

:klem:

Enig med denne!

Du torturerer deg selv og slik som han holder på så blir det som at han dumper deg igjen og igjen. Slikt er ikke akseptabelt.

Kast han ut, hjelper ikke hvor søt og snill han er ellers, dette er jo tortur for deg.

:klemmer:

Skrevet

Neida , det går fint med meg.

Kan jo ikke være egoistisk å nekte han å trefffe en nye dame.Det er bare det at han er fremdeles glad i meg at det blir så vanskelig.

Damen han jobber med har det tøft og siden han er så snill vet jeg at han hjelper hene til å komme seg videre i livet.( hun har hatt det veldig tøft, men maser kanskje litt mye på han)

Vil ikke kaste han ut , må tenke på barna også

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du gidder å skrive inn her for å få hjelp, hvis du uansett bare skal forsvare han...

Gjest Gjest_strikkelise
Skrevet

Hvordan vet du at det beste for barna er at dere bor sammen på denne måten? Du er opprørt, frustert og lei, og faren til barna sitter timesvis på msn med ny dame, og ser ut til å ha glemt det meste om respekt, hensyn og familie...

Sier du virkelig at du ikke kan gå ut og treffe venninner I TILLFELLE HAN FÅR MULIGHETEN TIL Å TREFFE HENNE??? Nei, vet du hva! Han må jo ta sin del av ansvaret med barna, og du har MINST like mye rett til et sosialt liv utenfor hjemmet som han har. At denne nye damen har det tøft/har hatt det tøft, er IKKE ditt ansvar!

Jeg vet det er vanskelig, men prøv å se realistisk på situasjonen... For sånn det er nå så undergraver du dine ønsker, behvov, ja hele deg, mens han utnytter deg fra a til å. Alt han trenger å gjøre er å komme med frokost på senga og en blomst, så er du klar for å tilgi og godta det meste. Nei, sånn kan det ikke fortsette! Hvis han fremdeles er glad i deg, så har han en veldig feil måte å vise det på. Kom deg ut, og kom deg videre!

Han har dårlig økonomi. Han har ny dame. Han har et sosialt liv. Han gjør som han vil...

FLYTT!!! Ta med deg barna og kom dere ut. Det er ikke nødvendigvis å gjøre barna en tjeneste ved å bli boende i et dårlig forhold. De oppfatter mye mer enn man skulle tro.

Lykke til!

Gjest ms.dum
Skrevet

De fire siste gjestene var da ikke hovedleggsinnhaver! Takk for at du ødelegger Gjest ;)

Hvor jævla vanskelig er det å holde seg i skinnet i et par måneder, i det minste? :riste:

Det er det jeg mener og Wadjet!

Vi har oppsigelsestid på leiligheten også, men jeg tror jeg kunne klart å få det til å gå rundt økonomisk om stønader fra nav hadde kommet med en gang men først må vi på mekling. og det er to uker før vi har tid.

Han er ute på date nå... Han sier at de ikke gjør noe annet enn vennskapelige ting, ingen holding av hender eller kyssing men alikevel... ¨

Siden vi må bo sammen i minst en måned til så synes jeg også han kunne vært med å bidratt med litt kompromiss. Mitt forslag var nemlig at han har msn/mail kontakt med henne men ikke dater.

Skrevet

Syns han kunne vist deg litt respekt ja. Ditt forslag hadde jeg krevd gjennom, om han må date henne får han flytte til en kamerat syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...