Gå til innhold

Sen middag - hva med kaffegjester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et dilemma!

Gifter meg 15.30. Middag i 19.00- tiden med den nærmeste familie.

Har lyst å be noen gjester til kaffe, men ser for meg at denne kaffeèn ikke blir servert før i 22-23-tida, og kan man da be gjester til dette tidspunktet?

Jeg vet med meg selv at hvis jeg hadde blitt bedt til kaffe så sent, hadde jeg ikke giddet å komme, kanskje??

Hva er erfaringen deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har et dilemma!

Gifter meg 15.30. Middag i 19.00- tiden med den nærmeste familie.

Har lyst å be noen gjester til kaffe, men ser for meg at denne kaffeèn ikke blir servert før i 22-23-tida, og kan man da be gjester til dette tidspunktet?

Jeg vet med meg selv at hvis jeg hadde blitt bedt til kaffe så sent, hadde jeg ikke giddet å komme, kanskje??

Hva er erfaringen deres?

jeg hadde ikke kommet for å si det sånn..

Gjest *englefjes*
Skrevet

Det synes jeg er for sent.

Personlig hadde jeg heller valgt en billigere middag slik at alle kunne kommet til den i stedet for.

Skrevet

Det synes jeg er alt for sent. Jeg ville ikke kommet....

Skrevet

Jeg hadde ikke giddi og slengt på meg bunaden for å møte opp til kaffen kl22-23 i et bryllup!

19-20 er det seineste en kan be kaffegjester synes jeg da. Hyggelig for de å få noe ut av kvelden også når de første tar seg tid til å komme.

Skrevet

hadde nesten blitt litt fornærmet jeg hvis jeg ble bedt kl 22-23...

Skrevet

hva med å ta en etterbryllupsfest dagen etter eller noe? med kaffi litt tidligere liksom ?

Skrevet

TAKK for svar!

Dere bekreftet egentlig det jeg trodde på forhånd.

Vi får tenke på nytt.

Hilsen junibrura

Skrevet

Du kan ikke ta middag tidligere da? Vi skal gifte oss klokken 1500. Og regner med å ha middag kl halv seks ca.

Skrevet
Du kan ikke ta middag tidligere da? Vi skal gifte oss klokken 1500. Og regner med å ha middag kl halv seks ca.

Det kunne vi gjort, - men vi skal fotograferes fra kl. 17.00 og det tar ca. 1.5 time i følge fotografen..

Skrevet

Dette er et dilema for oss også. Vi har vielse like sent, men regner med å sette oss til bords halv 6. Vi skal mest sansynlig fotografere like ved selskapslokalet, er ved sjøen. Er noen jeg gjerne ville ha hatt med i bryllupet, men som jeg ikke ønsker å ha til middagen. Kanskje vi dropper kaffegjestene. Har kuver pris, så det hjelper ikke å ha billigere middag.

Skrevet

Vi skal også bli viet kl 15.30. Fotograferingen tar vi før vielsen for å unngå sen middag. Middag blir i 17.00-17.30 tida. Klarer dere å få til fotograferingen før vielsen? Men det er jo både fordeler og ulemper med den løsningen...

Skrevet
Vi skal også bli viet kl 15.30. Fotograferingen tar vi før vielsen for å unngå sen middag. Middag blir i 17.00-17.30 tida. Klarer dere å få til fotograferingen før vielsen? Men det er jo både fordeler og ulemper med den løsningen...

Fotografering FØR vielsen er ikke aktuelt. Dels fordi fotografen er booket for over 9 mnd siden og har masse å gjøre, - og dels fordi at magien etter vielsen skal vises på bildene. Dessuten vil jeg ikke at min tilkommende skal se meg før jeg skrider opp kirkegulvet, - så da får det bare bli sånn.

Takk for gode råd.

Skrevet

Jeg sier meg enig med de andre. Kaffegjester kl 22 er ALTFOR sent og på grensen til frekt. Håper dere finner en løsning :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hadde aldri komt så sent for kaffe å kake!

Skrevet
jeg hadde ikke kommet for å si det sånn..

Enkelt og greit så er dette altfor seint og ja det blir frekt å forvente at folk skal pynte seg opp og komme med gave. Men det er min mening.

Har aldri hatt sansen for det der kaffe gjester greiene uansett jeg.

Min tanke er som så: Har jeg ikke råd eller er det folk jeg ikke vil ha til middag, klarer jeg fint å ikke ha dem på den dagen hvor jeg skal feire min store dag sammen med dem jeg virkelig ønsker nærvær av :-)

Skrevet

jeg synes vel det kommer ann på hva som skjer etter kaffen.

våre kaffegjester er invitert til kl. 21, og vi har ikke fått noe negativ tilbakemelding på det. men etter kaffen, har vi en del ting som skal skje, dans og undeholdning. men visst dere tenker kaffe, kake, brudevals, å så hjem, så er det i det seneste laget.

håper du finner ut av det, lykke til :-D

Skrevet

Jeg er enig i de som synes det er altfor sent, da er det bedre å invitere til fest dagen derpå elns, evt ikke invitere i det hele tatt.

Skrevet

Syns dere det er for sent med å be kaffe gjester til kl 21 også? Samboer hadde sagt til noen bekjente at de skulle bli bedt på kaffe, litt dumt å si nå at de ikke kan komme? Dette var pinlig... Vi har vielse kl 1430, så vi får ikke middagen så sent som trådstarer da men. Vil ikke ha de til middag i.o.m at hver kurver koster 1000 kr, de er ikke så nære venner

Skrevet

Jeg personlig syns det er en uting å invitere folk senere enn kl. 20. Da er det lite igjen av dagen, altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...