Gå til innhold

barn i oslo

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei

skal flytte til oslo i sommer, men lurer på hvor det er bra å bo med min sønn på 7 år. Hvor har de gode skoler og hvor er det trygdt å bo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drabantbyene i Nord Øst og Syd Øst.

Nord Øst= Bydelene: Alna, Bjerke, Grorud og Stovner

Syd Øst= Bydelene:Nordstrand, Søndre Nordstrand og Æstensjø

Skrevet (endret)
Hei

skal flytte til oslo i sommer, men lurer på hvor det er bra å bo med min sønn på 7 år. Hvor har de gode skoler og hvor er det trygdt å bo?

Det er trygt omtrent overalt i hele Norge. I Oslo er det også trygt overalt (sett i forhold til at alt er relativt og hvordan det kan være i resten av verden).

Hva med å velge et område som du synes ser hyggelig ut? Ryktebørsen vil vel også kunne fortelle om deg om hvordan de ulike skolenes omdømme er.

Endret av Casey
Skrevet
Det er trygt omtrent overalt i hele Norge.

Det er noen steder i Oslo jeg heller ville bodd med barn enn andre steder mht. trafikk o.l.

Skrevet
Hei

Skal du jobbe i Oslo? Ta utgangspunkt i arbeidsstedet ditt, eventuelt økonomi om det har noe å si. Det går fint an å finne et godt sted å bo ut fra det. Oslo har mange, mange fine steder spredt rundt som jeg aldri hadde blitt ferdig med å liste opp om jeg ikke har noe å gå etter.

Skrevet

Litt mer info

skal jobbe i sentrum, rett bak slottet mes sannsynelig... Tenker det hadde vært ideelt å bo på St.Haugen ellr Frogner, erforberett på en bitteliten leilighet og sovesofa:) Men vet ikke hvilke skoler som er i nærheten der... og har ingen ryktebørs å høre på heller....derfor jeg spø her. Er det noen skoler i sentrum som er bra? eller noen man bør holde seg unna?

Skrevet

Oversiden av St. Hanshaugen kan være veldig fint når du har barn, for der begynner byen å åpne seg opp litt i forhold til gatene og bygårdene lenger nede, mindre kjas og gjennomgang av biler og folk. Tror Bolteløkka er en ålreit skole også, det er bare en barneskole.

Jeg vil egentlig råde deg til å glemme Frogner om du ikke har en stor lommebok. Det har med miljøet barnet ditt havner i også.

Gjest Oslomamma
Skrevet

Å bo i Oslo med barn er topp, det synes iallefall vi :-) .

Vi bor ganske sentrumsnært, men på østsiden, og trives veldig godt her. Kan anbefale Kampen/Vålerenga/Jordal/Etterstad-området på det varmeste. Godt med grøntområder, idrettstilbud og andre fritidsaktiviteter og det myldrer av barn i området. Fine skoler og etter hva vi vet.

St.Hanshaugen er kjempefint, men noe dyrere.

Frogner ville jeg unngått med barn. Har bodd der uten barn, men det er utrolig lite grøntområder, parker og lekeplasser der (bortsett fra Frognerparken). Passer best uten barn synes jeg. Og så er det det som en nevner over her; det er greit å leve på litt lite penger selv, men barnas venner vil ofte være fra bemidlede familier og dermed ha vaner man kanskje ikke klarer å følge opp overfor sine egne barn...

Det finnes jo masse fine steder i Oslo, alt kommer egentlig an på hvor langt fra sentrum du vil bo og hva slags miljø du ønsker for deg/barnet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...