FrizzleSizzle Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Hei, det er vel så at barn ikke trenger pass for å dra til Danmark? Men må man ha legitimasjon/ID-bevis på hvem de er? Noe slik finnes jo ikke til barn foruten pass. For å komplisere ytterligere, så bor jeg ikke sammen med faren. Må jeg ha en slags underskrift/godkjenning fra ham for å ta dem ut av landet når det er snakk om en under 24t tur til Danmark?
Reveal Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Nei, du trenger ikke underskrift av far for å ta med barna på tur. Og selvom du ikke trenger pass for å reise til Danmark så er det faktisk eneste gyldige identifikasjonsdokument. Vet ikke hvordan det er om du skal kjøre bil eller båt- men skal du fly trenger du i allefall legitimasjon på barna. Har barna pass? Hvis ikke trenger du skriftlig samtykke av far, samt kopi av hans legitimasjon for å få pass til barna. I allefall om han har "foreldrerett".
FrizzleSizzle Skrevet 12. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2008 Takk for info. Vi reiser med båt, vet ikke om de trenger ID-papirer der? Kan jo forsåvidt spørre fergeselskapet i stedet.
Brunhilde Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Jeg har aldri vist ID når jeg har reist med båt til Danmark, verken når jeg har hentet billettene eller på noe annet tidspunkt, og jeg har reist mange ganger, både med og uten barn. Slapp helt av du, og ha en riktig god tur!
Gjest HB Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Vi dro med båten til København i fjor. Da måtte vi voksne vise legitimasjon (vi viste sertifikat) før ombordstigning, mens for jenta vår på 3 år hadde ingenting. Da ble det bare krysset av på passasjerlisten at hun ikke hadde vist leg. Hilsen Lille meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå