Furstina Skrevet 9. mai 2003 #1 Skrevet 9. mai 2003 Läste lite om graviditer på en svensk site och hittade följande statistik: Av dem som kan bli gravida blir: - 50% gravida första månaden - 80 % gravida inom 6 månader - 90 % gravida inom 1 år - 95 % gravida inom 2 år För 5 % tar det över två år att bli gravid. De par som inte blir gravida efter 1-2 år brukar söka hjälp. Resultatet av ett befruktat ägg Många befruktade ägg leder aldrig till graviditet och många graviditeter resulterar i missfall så tidigt att de inte blivit upptäckta (prekliniska). - 30 % Ägget blir aldrig implanterat. - 20 % Prekliniskt missfall, det vill säga innan graviditeten konstaterats. - 20 % Kliniskt missfall - 30 % Fortsatt graviditet Det är inte så lätt för alla; hav hopp alla prøvere.
Chiquita Skrevet 9. mai 2003 #2 Skrevet 9. mai 2003 Så flink du er til å opplyse, Furstina. Det er jo egentlig oppløftende lesing det der..... (Selv om jeg selv hører med til de siste 5 %) :cry: Lykke til dere andre *klem*
Gjest sexysadie Skrevet 9. mai 2003 #3 Skrevet 9. mai 2003 Kjæreste Chica d`Oro D blir nok din tur også!!! Hilsener Sexy Sadie
Chiquita Skrevet 9. mai 2003 #4 Skrevet 9. mai 2003 SS: ja da, det var ikke sånn jeg mente det, men jeg mente egentlig at det var fint at det kom noen fakta "på bordet"... Min situasjon i det hele spiller jo egentlig ingen rolle *klem til alle*
lillen Skrevet 10. mai 2003 #5 Skrevet 10. mai 2003 Takk, Furstina! Det ser egentlig ikke ut som det er så vanskelig som jeg hadde trodd! 20% klinisk misfall (er det sa?) 30% fortsatt graviditet Vil dette si at det er 60% sjanse for å forbli gravid etter påvist graviditet? (siden de andre to alternativene aldri vil merkes uansett...)
Nanella Skrevet 10. mai 2003 #6 Skrevet 10. mai 2003 Da kan jeg trygt fortsatt leve i håpet jeg da! Godt å få litt fakta på bordet! XSiljeX "Still going strong"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå