Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Det er jo forskjellig fra fastlege til fastlege det, men du kan jo ta en titt i skattelistene på din lege så finner du jo ut det
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Noen som vet om de får penger for hver enkelt pasient de har på listen sin, selv om man aldri er hos denne fastlegen??
vana Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Noen som vet om de får penger for hver enkelt pasient de har på listen sin, selv om man aldri er hos denne fastlegen?? Jeg er ganske sikker på at de får penger for hver enkelt pasient, samme om de aldri har vært der, eller dukker opp hver uke. Kanskje litt ufortjent akkurat det...
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Jeg er ganske sikker på at de får penger for hver enkelt pasient, samme om de aldri har vært der, eller dukker opp hver uke. Kanskje litt ufortjent akkurat det... Da skal ihvertfall jeg bytte fastlege. Har bare snakket med vedkommende i tlf., og han var såpass utrivelig at han ikke skal få "mine" fastlegepenger!!
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 Da skal ihvertfall jeg bytte fastlege. Har bare snakket med vedkommende i tlf., og han var såpass utrivelig at han ikke skal få "mine" fastlegepenger!! En av fastlegeordningens finfine konsekvenser - bytt til en triveligere lege. Forhør deg og sjekk listene jevnlig for å få plass hos en ålreit en.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 De får en fast sum i året pr pasient. I tillegg får de refusjoner fra trygdekontoret og egenandeler fra pasienter.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #9 Skrevet 12. april 2008 Vil tippe at fastlegene har minimun 1,1 mill i årslønn.
Gjest Pupsilure Skrevet 12. april 2008 #10 Skrevet 12. april 2008 Sjekket akkurat min, og han hadde kun 275 000..... Men han driver jo selvstendig da. De har sikkert mye utgifter også. Ansatte og lokale osv.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #11 Skrevet 12. april 2008 Sjekket akkurat min, og han hadde kun 275 000..... Men han driver jo selvstendig da. De har sikkert mye utgifter også. Ansatte og lokale osv. Tror ikke det taller nødvendigvis er så mye å gå etter. Nok av rikinger i dette landet som har klart å presse det helt ned til 0.
Bomull Skrevet 12. april 2008 #12 Skrevet 12. april 2008 (endret) Vil tippe at fastlegene har minimun 1,1 mill i årslønn. Det er ikke helt riktig. Lønna avhenger helt av hvor i landet man jobber. Jeg kjenner en fastlege som jobber på en øde øy som tjener ca 1 mill, mens en annen lege jeg kjenner tjener halvparten. Sistnevnte jobber i en liten by. Legen på øya får den høye lønna fordi gjennomtrekken av legene er stor, og de tilbyr høy lønn for at de skal bli boende lenge. Sjekket akkurat min, og han hadde kun 275 000..... Men han driver jo selvstendig da. De har sikkert mye utgifter også. Ansatte og lokale osv. Man kan ikke ta utgangspunkt i skattelistene. Alle fradragene er trukket fra, og man står igjen med et tall som sier mer eller mindre ingenting. I følge skattelistene tjente jeg rundt 50 000 et år og det er langt unna sannheten. edit: Og så stemmer det at de får betalt etter antall pasienter på lista som skrevet tidligere i tråden. Endret 12. april 2008 av Sunshine
Gjest Piper Skrevet 12. april 2008 #13 Skrevet 12. april 2008 Fastlegen min tjente 1 350 970 i 2006, og betalte 624 367 i skatt. Jeg skulle gjerne hatt den inntekten
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 Det er jo forskjellig fra fastlege til fastlege det, men du kan jo ta en titt i skattelistene på din lege så finner du jo ut det Skattelistene forteller ikke deg mye om legen .meg eller andre personer. Stadig ser jeg folk her inne (og andre olasser) forteller hva inntekten til alle er. Å gud han tjente x antall tusen i fjor...... Hun tjener da lite? Herreminhatt...hun har uførepensjon,men flere hundre tusen i formue. Hvordan går det an da? Ser på min inntekt, så har jeg en inntekt på 180.000. Den reelle inntekt var 500.000. Det kan du ikke se ut ifra innbet skatt eller noe annet. Ikke er det gjeld som gjør det. Min venn har minstepensjon.(mange år,lite arbeid) Ikke arvet noe,men formuen er 500.000....gjett om folk lurer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå