Lovinda82 Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Noen som vet dette? De rutetabellene som ligger ute varer bare til ut i juli en gang, jeg må vite når togene går mlm Bergen og Oslo i oktober. Får gjester som skal fly ut av Oslo samme dag som de tar fly til Oslo.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Jeg tror de bare legger ut tre måneder frem cirka. Enda en grunn til at jeg som regel velger fly på lengre strekninger. Og når de først har lagt ut må man oftest være rimelig kjapp for å få tak i de billigste billettene. Er man ikke raskt nok ute lønner det seg oftest økonomisk å velge fly også...Nå sporet jeg litt av fra det du spurte om, men som sagt, tror det er ca 3 mnd frem det blir lagt ut. Men som regel får man vel en bra pekepinn på rutetidene ved å se på dagens tider.
Lovinda82 Skrevet 12. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2008 Takk for svar! Huff er det sånn det fungerer...
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 De legger ut billetter for salg 90 dager før, men jeg vet ikke når rutetabellene kommer. Går ut ifra at det kommer en sommerrute fra juni til august, og så en ny rute fra høsten(?), sannsynligvis ganske lik den som er nå. Kundeservice kan sikkert gi tydeligere svar!
Malama Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Togtidene mellom Oslo og Bergen endrer seg nok minimalt med nye ruter, rett og slett fordi dette skal passe inn i et intrikat samspill av hvilke tog som kan gå på hvilke linjer til hvilke tider. Skulle Oslo-toget endret sin rute ville det nødvendigvis veldig direkte påvirket når mitt lokaltog går (ettersom det kjører på en strekning med kun en linje, som er en liiiiiiten del av distansen oslo-bergen) (Og ikke minst hatt stoooore mulige konsekvenser på østlandet, hvor det er mange flere togruter...) Og mitt tog har ikke endret sine faste avgangtider bemerkelsesverdig på de to årene jeg har bodd her i alle fall, så dette med nye sommer og vinterruter pleier være en teknikalitet, bortsett fra spesialavganger i forbindelse med sommerrute eller 17. mai/jul/påske etc, som da altså stort sett bare gjelder lokaltog. Jeg tror du med stor sikerhet kan anta at togene går til de samme tidene også til høsten. Men en kjapp telefon til kundeservice er det sikkert verd, dersom dette er viktig for deg. Men siden du ikke får reservert plass på toget mer enn 3 måneder frem i tid, så er det kanskje begrenset nytte i å vite at tidene neppe endrer seg?
Lovinda82 Skrevet 14. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. april 2008 Takk for opplysningene! Bor i et togløst distrikt... Når man ringer NSB får man da prate med en person eller er det bare en "maskin" man får prate med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå