Gjest Reka Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Har nå bestemt meg for å melde meg inn i ett treningsenter så snart lønninga kommer på kontoen, i gangavstand fra meg finnes både SATS og elexia, og friskis og svettis kan muligens vurderes.. Er litt skeptisk til Sats i og med at den som finnes nærmest her er kjent for å være fylt opp med fjortisser, noe jeg gjerne vil unngå når jeg trener! Derfor er det kanskje Elexia som frister mest, men er det noe bra der? Har ikke hørt så mye.. Flere treningsenter-tips mottas med takk!
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Strålende fornøyd med Elixia, særlig med timetilbudet og instruktørene. Kan ikke si det er fjortisbefengt heller.
Gjest Reka Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Strålende fornøyd med Elixia, særlig med timetilbudet og instruktørene. Kan ikke si det er fjortisbefengt heller. Så bra! Var vel egentlig det jeg ville høre, for jeg vil helst trene der
onyx Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Kan du ikke bare ta et par prøvetimer begge stedene så du får litt mer inntrykk før du bestemmer deg?
estrella Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Elexia er blitt superdupert dyrt etter at de skiftet navn og slikt. Friskis og svettis er halvparten i pris i løpet av et år sånn ca.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Elexia er blitt superdupert dyrt etter at de skiftet navn og slikt. Friskis og svettis er halvparten i pris i løpet av et år sånn ca. Du kan snu på flisa og si at det er en grunn til at Friskis og Svettis er billig.
Gjest Reka Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 Hva het elexia før? Jo, prøvetimer høres lurt ut, er det gratis eller betaler man for det? Vet du ca hvor mye en prøvetime koster?
punkyB Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 De har vel litt forskjelli tilbud om timer vil jeg tro - se litt på timelanen og finn ut hvem du liker best. Trener du mye vekter så kan du kanskje sjekke ut styrkerommet. Kjenner Elixia best siden jeg trener der selv - de har jo Skøyen med "velværeavdeling" , har ikke vært de selv men er det noe for deg velger du et slikt sted. Elixa Colosseum har treningssal som ikke mange andre har (tror jeg) der kan du trene innebandy, badminton osv. Domus Atheltica har svømmehall - litt usikker på hva slags tilbud de har i vanlige treningstilbud , men er du interessert i svømming kan du sjekke ut det. Friskis&svettis har et begrenset tilbud men er vel også billigere i pris. Passer treningstilbudet deg er jo det et lurt valg. Nærhet ti hvor an bor/jobber synes jeger viktig - slik at det blir minst mulig ork å komme seg på trening. Vil du ha en konkret anbefaling så er Elixia Colosseum bra ! :-)
Gjest ¤bella¤ Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 Jeg trener på sats. veldig fornøyd med time-tilbudene dems, samt instruktørene. Har avtale gjennom jobben, så det er ikke så dyrt heller. Pluss at der jeg trener er det fin gardrobe og allrighte dusjer.
Gjest Reka Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 De har vel litt forskjelli tilbud om timer vil jeg tro - se litt på timelanen og finn ut hvem du liker best. Kjenner Elixia best siden jeg trener der selv - de har jo Skøyen med "velværeavdeling" , har ikke vært de selv men er det noe for deg velger du et slikt sted. . Vil du ha en konkret anbefaling så er Elixia Colosseum bra ! :-) Jeg jobber, bor og går på skole i nærheten av begge disse, så derfor blir det vel et naturlig valg. Men jeg er ganske ny på dette med treningssenteret, og det er kanskje ett skikkelig dumt spørsmål, men om jeg kjøper la oss si halvt års kort på elexia. Kan jeg da trene både på skøyen og colosseum? Eller gjelder kortet bare på ett sted?
Gjest Casey Skrevet 13. april 2008 #11 Skrevet 13. april 2008 Hva het elexia før? Jo, prøvetimer høres lurt ut, er det gratis eller betaler man for det? Vet du ca hvor mye en prøvetime koster? Jeg lurer på det samme, hva het Elixia før? Jeg lurer også på hvem den typiske Elixia-kunden er, sammenliknet med den typiske SATS-kunden? Prøvetimer er såvidt jeg vet gratis.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #12 Skrevet 13. april 2008 Jeg jobber, bor og går på skole i nærheten av begge disse, så derfor blir det vel et naturlig valg. Men jeg er ganske ny på dette med treningssenteret, og det er kanskje ett skikkelig dumt spørsmål, men om jeg kjøper la oss si halvt års kort på elexia. Kan jeg da trene både på skøyen og colosseum? Eller gjelder kortet bare på ett sted? Vet ikke om de har halvårskort, men jeg betaler 10 kr ekstra i mnd for å kunne trene på alle Elixia. Det varierer litt fra senter til senter hva du betaler. De har studentrabatt hvis du går på skole. Elixia mener jeg het Frisk før årtusenskiftet. Det er en Friskis og Svettis på Majorstuen, hvis du er fornøyd med tilbudet så er det som noen sa ikke dumt.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #13 Skrevet 13. april 2008 Jeg trener på SATS på Romerike, og er strålende fornøyd! Har et abonnement som gjør at jeg kan trene på alle SATS-sentre i hele Norden, og det koster meg kanskje en tier ekstra pr mnd.. Jeg har også avtale gjennom jobben, de betaler halve abonnementet. Glimrende! Mange av de jeg kjenner har hatt prøvetimer på SATS, ingen av dem har betalt ei krone. Tror det i utgangspunktet koster 100 kr hvis du IKKE melder deg inn i ettertid, men dette har aldri skjedd så vidt jeg vet.. Prøvetime er smart - da kan du kjenne litt på det. Man binder seg jo for et år, antar det gjelder de andre sentrene også, så greit å vite at man trives med å være der. Lykke til! En dag uten trening er en dag uten mening!
Gjest Reka Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 Vet ikke om de har halvårskort, men jeg betaler 10 kr ekstra i mnd for å kunne trene på alle Elixia. Det varierer litt fra senter til senter hva du betaler. De har studentrabatt hvis du går på skole. Elixia mener jeg het Frisk før årtusenskiftet. Det er en Friskis og Svettis på Majorstuen, hvis du er fornøyd med tilbudet så er det som noen sa ikke dumt. Så greit! 10 kr pr mnd er jo ingenting! Studentrabatt? Oooh det visste jeg ikke!
punkyB Skrevet 13. april 2008 #15 Skrevet 13. april 2008 Så greit! 10 kr pr mnd er jo ingenting! Studentrabatt? Oooh det visste jeg ikke! Du har allerede fått svar ser jeg . De har forskjelige medlemskap - enten knyttet til et senter eller flere. Tror hvis du vil trene på Skøyen feks. så er det litt dyrere. Husker ikke de andre. Så du må nesten bare høre med Elixia for eksakte priser.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #16 Skrevet 14. april 2008 Domus Athletica er kjempebillig og har et bra tilbud. Hvis du er student i Oslo bør du sjekke det ut Det kan spare deg for mange tusen i året.
Gjest Reka Skrevet 14. april 2008 #17 Skrevet 14. april 2008 Det ble elexia!! Meldte meg inn idag! Strålende fornøyd og fikk omvisning og hele pakka! Skulle først få student rabatt, men så fortalte jeg hvor jeg jobbet og sånn og da viste det seg at jeg kunne få rabatt pga at jobben er med i norgesgruppen! Så da måtte jeg velge mellom å bruke student rabatten eller jobb rabatten og siden jeg fikk mer avslag med jobben valgte jeg jo det tilbudet! Og forresten! Elexia kjører det slik at er man først medlem så kan man trene overalt på elexia senterer i hele Norge uten tilleggsavgift, det er nemlig med i prisen!
Gjest Golden Girl Skrevet 14. april 2008 #18 Skrevet 14. april 2008 Trener selv på Elixia. Bra valg! Elixia Colosseum har blitt kåret til Norges beste treningssenter... Og det er virkelig ikke så dyrt, f.eks. i forhold til SATS. Det ligger på samme prisnivå, faktisk.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2008 #19 Skrevet 15. april 2008 Fitness express. ligger på hasle i oslo. ingenbinding. 200 kr i måneden. drit fint, helt nytt.
Gjest Casey Skrevet 19. april 2008 #20 Skrevet 19. april 2008 Jeg har prøvd flere av disse, og har landet på at jeg velger Elixia. Dette fordi Elixia har rolig og rustikt interiør, TV flatskjermer på veggene, nye og gode apparater som ikke knirker eller er i ustand, bra volumbalanse i høytalerne som spiller ut bra og variert musikk som ikke er masete. Motiverende musikk ja, men ikke masete...Elixia har høyt utdannede trenere og instruktører, og de hører på medlemmene/tar de på alvor/som individer. Det virker som om stemningen på Elixia er "bedre" enn på f.eks. SATS, som virker mer masete. Elixia tilbyr et noe mer variert program. Valget ble derfor ikke så vanskelig for meg hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå