Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Tidlig i dag oppdaget jeg en flått som satt fast i hodet på katten min. Oppdaget etterhvert to til... Har fjernet de nå. Hvilken skade kan flått forårsake på katter? Og mennesker? Jeg er kjemperedd for flått... Hvilke symptomer får folk og dyr hvis de har flått på seg? Utrivelig å plukke vekk 3 stk på èn dag, og så tidlig på året da gitt... Finnes det noe man kan gjøre for å unngå at flåtten biter seg fast på katter? Har hørt om en slags spray, men den er visst ikke helt bra for kattene selv. Men hvor ille kan den egentlig være, hvis den er til salgs?
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Har hørt at flåtthalsband er farlig for katten, pga giftinnhold. Stort oppslag om flått i VG i dag... Minst en dame har tatt selvmord pga forandringer hos henne etter flåttbitt.
S_Dreams Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Tl katt finnes det et middel som heter Frontline, og dette kan man få på resept hos dyrlege. Det dryppes i nakken på katten (kan visst også fås i spray). Varer i ca 4 uker, før man må få ny behandling. Det finnes slike midler til hund også, men de må IKKE brukes på katter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå