Gjest Hegepege Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Heihei alle her på KG.. Tenkte jeg skulle høre litt med dere, og få noen fornuftige og ærlige svar, for det vet jeg 100% sikkert at jeg får Dere er jo så gode;) Tingen er jo at vi til neste år har bestemt oss for å gifte oss, henholdsvis i Juni, og jeg gleder meg så utroolig masse til dette.. Men i denne perioden vi er i nå føler jeg alikevel at det er noe jeg "mangler", nemmelig et lite nurk Vi har hatt 3 aborter, den ene så tidlig at jeg ikke hadde fått time hos legen så den er ikke registrert (derfor har jeg heller ikke fått utredning) Min svigerinne har også nå fått sitt 2 barn på to år, og jeg må jo si at jeg synes det er litt trist, hvorfor kan ikke vi også få et barn?? Det noe av det jeg ønsker meg mest i hele verden, og vi har jo allerede kjøpt inn bilsete,ull til vogn og reiseseng og klær :gråte: Var jo egentlig til den aborten jeg hadde i uke 10. Men nå sitter jeg som sagt og lurer på det om jeg har lyst til å prøve mer, det vil si at jeg har lyst på en til, men vi er jo begge under utdanning, jeg er lærling i bedrift, så jeg har jo fast lønn, og han jobber 30% stilling, så dette er heller ingen problem økonomisk sett.. Men hva synes dere? Er det teit å få barn før bryllup eller gjør det ingenting?
Gjest Reka Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Jeg synes ikke det gjør noenting, fordi bryllupet blir like fint for det om du er gravid! Det eneste dumme er vel om du ligger og spyr, men du kan jo kanskje spørre presten om å få ha en bøtte ved siden av alteret? Men helt ærlig? Go for it!! Lykke til hvertfall!
Gjest Hegepege Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Det var godt å høre din mening For å være ærlig så var det det jeg ville høre.. hihi.. Jeg kan bare spy og spy den dagen hvis jeg bare kunne ha fått en liten spire der
Amalie_85 Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Hvis du mener dere kan klare det økonomisk ser jeg ikke noe problem i det. For her er jeg kjempesliten av å tenke på penger. Jeg studerer, men det gjør ikke han! Men jeg får ikke kabalen til å gå opp og jeg føler jeg får lite støtte av Nav for å forstå hvordan ting fungerer og jeg kjenner jeg er på randen til depresjon p.g.a dette. Men slipper du unna alt det vil jeg tro at det kan funke helt fint. Jeg skulle ønske at dette hadde skjedd etter at jeg hadde fått meg jobb.....(ikke helt planlagt kan du si)
Gjest Reka Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Da synes jeg virkelig du burde kjøre på, det er jo det du vil, og da er det det som er riktig å gjøre! Bryllup eller ei, du vil jo ha baby på vei!! (Se, det rimte, derfor er det nok meningen at du skal få en liten spire jeg! )
theamoren Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Syns også du bare skal sette i gang! Uten tvil!
Gjest Hegepege Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Hvis du mener dere kan klare det økonomisk ser jeg ikke noe problem i det. For her er jeg kjempesliten av å tenke på penger. Jeg studerer, men det gjør ikke han! Men jeg får ikke kabalen til å gå opp og jeg føler jeg får lite støtte av Nav for å forstå hvordan ting fungerer og jeg kjenner jeg er på randen til depresjon p.g.a dette. Men slipper du unna alt det vil jeg tro at det kan funke helt fint. Jeg skulle ønske at dette hadde skjedd etter at jeg hadde fått meg jobb.....(ikke helt planlagt kan du si) Hmm, ja det er ikke så lett det der altså, men jeg har en tro om at det vil gå bra uansett, hvis man virkelig ønsker seg et barn.. Men skjønner situasjonen din godt, men hadde det vært meg hadde jeg juublet Hvis han har fast jobb 100% så går det vel mer enn greit?? Her hos oss er tilfellet at jeg har lærlinglønn, vel og merke 80 kr timen, og han har studielån, så det blir jo det samme som om begge skulle ha vært i 100% stilling.. Tingen er jo at jeg bare er 19 og han er 23, så mange vil nok se den negative siden her også og tenke "nei så ung hun er, hun ødelegger livet sitt" Men etter de abortene, spesielt den jeg var 10 uker var helt forferdelig ubeskrivelig. Det er retten og sletten noe som mangler her føler jeg.. Er så ufattelig deilig å høre om fler som er unge mødre og hvordan dere takler det! Har dere begynt å kikke på tøy og sånne ting eller!?!? Det er altså det beste som finnes og kikke på babytøy, kunne gått hele dagen og kikket altså.. hehehe... Nå ble det veldig masse her, men jeg vlir så engasjert nnår det gjelder dette temaet;)
venus* Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Rent økonomisk så ville det nok vært en fordel om du hadde arbeidet i 6 måneder før du fikk barnet.
theamoren Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Vi klarte det på to lærlinglønner.. Ikke bry deg om at andre skal synes du er ung, det virker som at du er ganske klar... ung er du jo, men hvis du har tenkt godt gjennom det og føler deg klar, da er du nok det. spørsmålet er hva du som person prioriterer og ønsker nå.. festing osv eller familieliv.. begge deler går også fint om man har mange til å være barnevakt.. Jeg har fire fantastiske besteforeldre som maser om å være barnevakt. Det jeg føler jeg har gått glipp av er studentlivet og en bedre utdanning. men det går bra, er glad jeg har barnet mitt i heller. Han gir meg så utrolig mye. Skjønner godt du føler det mangler noe pga aborten, er nok vondt det er altså! Ønsker deg masse lykke til..
Amalie_85 Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Joda, han har en jobb som er 100%. Men så skal han betale barnebidrag, så er det jo lån han hadde fra før ved tap ved hussalg og studielån, så mye fyker ut. Så er det jo våre utgifter på mat, lån, hus o.s.v. Det skal nok gå på ett vis, men veldig vanskelig å forstå hvordan til tider. Og jeg syns nav sier sååå mye rart, men kan komme til samtale på onsdager, men onsdager har jeg skole. Så passer innmari dårlig nå før eksamen. Ung syns jeg jo du er, men om du ødelegger livet ditt? Nei, det er jo noe du velger å gjøre. Er ikke alle som har behov for å feste masse til de er 25. Og du virker jo reflekter rundt dette med barn, for det er ikke alle som er det i din alder heller. For noen vil jo ha bare fordi dem er søte! Og har så vidt kjøpt noe da jeg hadde en tilgodelapp på cubus, det brukte jeg på klær, men syns det var helt pyton da jeg ikke aner hva jeg skal kjøre i hvilken størrelse. Så syns det er vanskelig....... så regner med at når han har kommet ut blir det lettere
Gjest Opa Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Næh, er bare å kjøre på det! Du er jo lærling, så du har jo jobb og permisjonsrettigheter! Jeg synes ikke du er for ung, helt ærlig har jeg ikke gjort noe fra jeg var 19 til nå (26) som var så spesielt eller fantastisk at det var verdt å vente med barn for. Jeg har en venninne som var gravid (og tok abort) som 19åring, og hennes eldre søstre mente at det var alt for tidlig å få barn, hun hadde jo ikke reist eller opplevd noe! Ikke hadde hun utdannelse heller! Vel, 4 år -da hun ble gravid igjen- senere hadde hun fortsatt ikke reist eller tatt noe mer utdannelse...
Gjest Reka Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Jeg synes ikke alder har noenting og si, det er modenheten det går på og på meg virker du som en moden kvinne som vet hva hun vil!
Gjest Hegepege Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 Da synes jeg virkelig du burde kjøre på, det er jo det du vil, og da er det det som er riktig å gjøre! Bryllup eller ei, du vil jo ha baby på vei!! (Se, det rimte, derfor er det nok meningen at du skal få en liten spire jeg! ) Hehe, ja det er sant, det gjorde det :gjeiper: Tror jeg vil snakke litt med min kommende mann i kveld/natt for å høre hva han mener, for vi har i utgangspunktet planlagt å vente litt med dette, men jeg vet ikke helt lenger om jeg vil vente med det.. Det høres kanskje ut som om jeg forhaster meg veldig, men det er virkelig et høyt ønske for meg Akkurat nå har jeg fått besøk av tante rød, så vi må vente litt, men jeg tror jeg skal begyne å tempe for å se, men vet ikke helt hvordan dette fungerer, har bare lest litt om det.. Kjenner du til hvordan det gjøres?
Gjest Hegepege Skrevet 11. april 2008 #14 Skrevet 11. april 2008 Næh, er bare å kjøre på det! Du er jo lærling, så du har jo jobb og permisjonsrettigheter! Jeg synes ikke du er for ung, helt ærlig har jeg ikke gjort noe fra jeg var 19 til nå (26) som var så spesielt eller fantastisk at det var verdt å vente med barn for. Jeg har en venninne som var gravid (og tok abort) som 19åring, og hennes eldre søstre mente at det var alt for tidlig å få barn, hun hadde jo ikke reist eller opplevd noe! Ikke hadde hun utdannelse heller! Vel, 4 år -da hun ble gravid igjen- senere hadde hun fortsatt ikke reist eller tatt noe mer utdannelse... Nei det er det jeg tenker også, personlig var jeg veldig mye ute å festet til langt på natten siden jeg var relativt ung, har hatt kusiner og fettere som er 4-5 år eldre enn meg.. Og nå føler jeg virkelig at jeg har funnet den jeg vil være sammen med, få barn med og dele ALT med.. Retten og sletten en sjelevenn :love: Jeg kan ikke tenke meg noe mer deilig enn å tusle rundt med min egen lille engel runde omkring.. Og jeg kan såå se det for meg (det tror jeg de fleste som kjenner meg kan) hehe..
Gjest Hegepege Skrevet 11. april 2008 #15 Skrevet 11. april 2008 Joda, han har en jobb som er 100%. Men så skal han betale barnebidrag, så er det jo lån han hadde fra før ved tap ved hussalg og studielån, så mye fyker ut. Så er det jo våre utgifter på mat, lån, hus o.s.v. Det skal nok gå på ett vis, men veldig vanskelig å forstå hvordan til tider. Og jeg syns nav sier sååå mye rart, men kan komme til samtale på onsdager, men onsdager har jeg skole. Så passer innmari dårlig nå før eksamen. Ung syns jeg jo du er, men om du ødelegger livet ditt? Nei, det er jo noe du velger å gjøre. Er ikke alle som har behov for å feste masse til de er 25. Og du virker jo reflekter rundt dette med barn, for det er ikke alle som er det i din alder heller. For noen vil jo ha bare fordi dem er søte! Og har så vidt kjøpt noe da jeg hadde en tilgodelapp på cubus, det brukte jeg på klær, men syns det var helt pyton da jeg ikke aner hva jeg skal kjøre i hvilken størrelse. Så syns det er vanskelig....... så regner med at når han har kommet ut blir det lettere Åhja, skjønner! Så dere har lån på hus også ja, vi valgte å vente litt med det til jeg får meg fast jobb, vi leier en superbillig leilighet på 60 kvm til 3000,- så vi trenger ikke det riktig enda! Men det er klart det er lurt å ha et trygt og godt hjem når den lille kommer Jeg har kjøpt mest klær i str 50-56 hittill, vet jo at de kun kan bruke de de to første månedene, men jeg hadde nok kjøpt mer etter hvert hadde det gått greit:) Jeg kan faktisk kjøpe babyklær enda jeg, bare sånne bittesmå ting eller klær. Og jeg tenker sånn at uansett om vi ikke skulle få barn så er det alltid noen som får brukt for det Vet du hvilket kjønn det blir forresten??
Gjest Hegepege Skrevet 11. april 2008 #16 Skrevet 11. april 2008 Vi klarte det på to lærlinglønner.. Ikke bry deg om at andre skal synes du er ung, det virker som at du er ganske klar... ung er du jo, men hvis du har tenkt godt gjennom det og føler deg klar, da er du nok det. spørsmålet er hva du som person prioriterer og ønsker nå.. festing osv eller familieliv.. begge deler går også fint om man har mange til å være barnevakt.. Jeg har fire fantastiske besteforeldre som maser om å være barnevakt. Det jeg føler jeg har gått glipp av er studentlivet og en bedre utdanning. men det går bra, er glad jeg har barnet mitt i heller. Han gir meg så utrolig mye. Skjønner godt du føler det mangler noe pga aborten, er nok vondt det er altså! Ønsker deg masse lykke til.. Ja, men det er godt å høre at noen har vært igjennom det før Var dere også tidlig ute med deres første? ser dere prøver igjen, så moro Vi også har 4 fantastiske "kanskje vordende besteforeldre" som vil stille opp uansett også, så det er litt deilig å tenke på.. Skjønner det med studentlivet altså, men som du sier så spiler det ikke så stor rolle dersom man fortsatt har muligheten til å dra en liten tur ut med venninner, eller liknende..
Gjest Hegepege Skrevet 11. april 2008 #17 Skrevet 11. april 2008 Rent økonomisk så ville det nok vært en fordel om du hadde arbeidet i 6 måneder før du fikk barnet. Ja, tenker du på fast ordinær lønn?? Har jobbet der ett år den 25 juni, så sånn sett så får jeg jo det samme som en vanlig arbeidsaker ville ha fått
Gjest Reka Skrevet 11. april 2008 #18 Skrevet 11. april 2008 Akkurat nå har jeg fått besøk av tante rød, så vi må vente litt, men jeg tror jeg skal begyne å tempe for å se, men vet ikke helt hvordan dette fungerer, har bare lest litt om det.. Kjenner du til hvordan det gjøres? Ehem.. Nå har jeg ikke så mange barn og skryte av.. egentlig ingen.. Jeg er bare god på fremgangsmåten til hvordan de lages jeg.. men den tror jeg jo du allerede kan.. Tror det er noen tempetråder under prøvere eller noe!
Gjest Hegepege Skrevet 11. april 2008 #19 Skrevet 11. april 2008 Ehem.. Nå har jeg ikke så mange barn og skryte av.. egentlig ingen.. Jeg er bare god på fremgangsmåten til hvordan de lages jeg.. men den tror jeg jo du allerede kan.. Tror det er noen tempetråder under prøvere eller noe! Hahaha, ja det er helt sikkert sant hehe.. Må vel nesten si at da er vi iallefall to ja:gjeiper: Ja, det er nok sikkert mange her inne som er erfarne når det gjelder det der.. Må bare si at jeg virkelig er glad for at jeg skrev dette innlegget her inne, håper bare min kjære mener det samme som dere i kveld Er så spent på det..
2008brud Skrevet 11. april 2008 #20 Skrevet 11. april 2008 30 prosent stilling hos han + 80 kr timers lønn hos deg- høres veldig lite ut. hadde aldri fått det til å gå rundt selv. Men jeg synes ikke det gjør noe om dere får barn før dere gifter dere, eller om du er gravid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå