Selena Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Vi har søkt greencard og har tenkt å flytte til oslo. Med flytte lasset har vi også 3 katter som skal være med. Til Houston texas er det vel 15 timer fly tur. Hvor bør jeg sjekke priser? Bør jeg dope di ned? Hun ene er så sky, hva skjer under flyturen?
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Du er klar over at du risikerer å måtte ha dyrene i karantene opp til et halvt år?
Selena Skrevet 11. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2008 Du er klar over at du risikerer å måtte ha dyrene i karantene opp til et halvt år? Å nei??? Jeg hørte at det gikk ok inn til houston. Men hvor får jeg sjekket dette
Selena Skrevet 11. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2008 Å nei??? Jeg hørte at det gikk ok inn til houston. Men hvor får jeg sjekket dette PETS: To bring dogs and cats with you to Texas is fairly easy. (Birds need to go into quarantine!) It mainly costs the airfare. Just remember, to take them back to Norway with you is expensive! Your travel agency should have more detailed information about this issue.
Gjest Reka Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Unnskyld meg jeg skjønner ikke helt, Skal du flytte til Usa fra Norge som det står i overskriften, eller til Oslo fra Usa som du skriver i innlegget øverst?
Selena Skrevet 11. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2008 Unnskyld meg jeg skjønner ikke helt, Skal du flytte til Usa fra Norge som det står i overskriften, eller til Oslo fra Usa som du skriver i innlegget øverst? Sorry..har skrevet feil, mente fra norge til usa
Medulla Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 problemene oppstår ikke ved å ta dyrene med seg til USA. det er tilbake igjen det byr på problemer og endel byråkrati. da vil dyret regnes som en ikke komseriell import fra et ikke rabiesfritt land. det betyr i praksis at dyrene må være minst 3 måneder i karantene etter hjemkomst. ved flytting til texas bør du også være svært nøye med å skaffe deg informasjon om forebyggende behandling mot flått og hjerteorm som bør gjøres hver 4. uke minimum. i tillegg bør de vaksineres mot rabies.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Regler om innførsel av dyr til Norge finner du på mattilsynets hjemmesider. http://www.mattilsynet.no/portal/page?_pag...articleId=16370
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå